خانه / اندیشکده راهبردی / موسیقی حماسی یا تجزیه طلب.
موسیقی حماسی یا تجزیه طلب.
موسیقی حماسی یا تجزیه طلب.

موسیقی حماسی یا تجزیه طلب.

اقتصاد موسیقی هم مانند بقیه اقتصاد ها دو طرف دارد یا باید برای امپراتوری ایران کار کرد و زحمت کشید و خون دل خورد و یا برای تجزیه طلبها نواخت و پول پارو کرد! داریوش اقبالی را همه می شناسند. کل اسپانسرهایش اقوام تجزیه طلب هستند و خودش هم بارها در سخنرانی هایش گفته است که امیدوار است روز قوم کرد به آروزیش برسد. این بی وطن با اینکه خودش آذری است ولی برای بقایش و افزایش درآمد سر به استان حزب دموکرات کردستان که هدفش تجزیه قوم کرد و تشکیل یک کشور مستقل کردی است بساید. یا فائقه اتشین که معروف به گوگوش است مدتها در ایران باقی ماند تا بلکه اذربایجان را جدا کند. ولی عاقبت طاقت نیاورد و به تجزیه طلب های خارج از کشور پیوست. تمامی استادان موسیقی که به انتقاد از جمهوری اسلامی مشغولند همگی سر در آخور تجزیه طلب ها دارند. ما امید داشتیم که جشنواره ملی و بین المللی موسیقی فجر با انتخاب موسیقی نواحی در جهت عکس آنان حرکت کند. و به مسئولین ان هم تذکر لازم داده شد ولی به نظر نمی رسد اصلا اعتقادی به امپراتوری ایران داشته باشند و برای انها هم تجزیه ایران بهتر است تا راحت تر جشنواره را برگزار کنند و از این همه موسیقی نواحی نجات پیدا کنند. در همین روز سازمان میراث فرهنگی هم با تاکید بر قومیتها سعی دارد که تجزیه ایران را رقم بزند حتی با مسئدولین برگزاری جشنواره سرو سمن صحبت شد خانم رضایی گفتند نباید تبلیغ امپراتوری شود و از اقای خامنه دفاع نباید کرد! و اولین موسیقای خود را برای زبان کردی گذاشتند و مسئولین ناچار بمدت یکساعت فقط به ترانه های کردی گوش دادند. به نظر می رسد این امر یک نوع باج دادن است تا آنها از تریبون بزرگتری به تجزیه طلبی خود ادامه دهند. کاشف به عمل آمد همه افرادی که لباس های محلی پوشیده بودند دانشجویان رشته های صنایع دستی بودند و به آنها حقوق داده شده که لباس قومی خاص را بپوشند. مثلا یکی از خانم ها می گفت من آذری هستم و از قوم قضقایی اطلاعی ندارم ولی به ما گفتند باید لباس قشقایی بپوشیم. این امر علاوه بر انکه فیزیک بدنی اقوام را زیر سوال می برد و مردم شناسی را با مشکل مواجه می کند. نشان می دهد که اقوام خودشان مایل نیستند جداگانه لباس بپوشند و یا جداگانه ظاهر شوند. بلکه این سازمانهای دولتی هستند که بر این تجزیه قومی اصرار دارند و بودجه بیت المال را به کسانی تخصیص می دهند که فرهنگ تجزیه طلبی را تبلیغ می کنند. و در موسیقی این امر بسیار پر رنگ است. یعنی کسانی سرود ملی یا ترانه ای برای ایران می خوانند اغلب همه جا می گویند که سفارش گرفته اند یعنی پول کلانی گرفته اند. اما عقیده خودشان تجزیه طلبی است. مثلا معین شعر و ترانه معروفی دارد که می خواهم به اصفهان برگردم. خوب برگرد. چه کسی مانع توست؟ و هیچوقت هم به سفارتخانه های ما مراجعه نکرده بلکه در توهم تجزیه ایران است تا بعد از ان بیاید! درحالیکه خودش می داند. که آهنگهای او در تمام جهان در حوزه تمدنی ایران و در خاک امپراتوری ایران گوش داده می شود. ایا او امپراتوری را بر تجزیه طلبی ترجیح بدهد چه اشکالی پیش می اید؟ یا در همین جشنواره موسیقایی را خط کشی کنند: خط تجزیه طلبی را مردود اعلام کنند و فقط به کسانی جایزه بدهند که برعکس تجزیه طلبی است طرفدار بزرگتر شدن ایران هستند. و من حتی پیشنهاد دادم سرود عمومی یا آهنگی برای امپراتوری ایران را بعنوان خروجی این جشنواره در اختتامیه بخوانند. زیرا حتی اگر سلطنت طلب هم باشند می دانند که باربد مدافع امپراتوری بوده و اینها که نام جایزه شان باربد است نباید طرفدار تجزیه امپراتوری باشند. حتی در زمان شاه هم ایران از امپراتوری عقب نشینی نکرد. و با جشنهای ۲۵۰۰ساله و تئوری پردازی بسوی دروازه های تمدن و تاسیس حزب رستاخیز برای استمرار امپراتوری ایران کوشش های فراوانی کرد. و رهبری فرزانه امروز هم تمدن اسلامی را مطرح می کند.

Epic or separatist music.

The music economy has two sides, like other economies, either you have to work for the Iranian empire and work hard and eat blood, or you have to play for the separatists and make money! Everyone knows Dariush Iqbali. All of his sponsors are separatist tribes, and he himself has said many times in his speeches that he hopes the day of the Kurdish people will come true. Although this stateless person is an Azeri, but for his survival and increased income, he decided to go to the province of the Kurdistan Democratic Party, whose goal is to divide the people and form an independent Kurdish state. Or Fayegh Atshin, who is known as Gogosh, stayed in Iran for a long time to separate Azerbaijan. But in the end he could not bear it and joined the separatists abroad. All the music professors who criticize the Islamic Republic are all in the manger of the separatists. We hoped that the Fajr National and International Music Festival would move in the opposite direction by choosing the music of the regions. And the officials were also given the necessary warning, but it doesn’t seem like they believe in the Iranian empire at all, and for them it is better to divide Iran so that they can organize the festival more easily and get rid of all the music of the regions. On the same day, the cultural heritage organization is trying to divide Iran by emphasizing on ethnicities, even the organizers of Saro Saman Festival were talked to, Mrs. Rezaei, and they said that the empire should not be promoted and Mr. Khamene should not be defended! And they released their first music for the Kurdish language, and the officials had to listen only to Kurdish songs for an hour. This seems to be a form of ransom for them to continue their separatism from a bigger platform. It was discovered that all the people who were wearing local clothes were students of handicrafts and they were given the right to wear a special ethnic dress. For example, one of the women said that I am an Azeri and I don’t know about the Qashqai people, but they told us that we should wear Qashqai clothes. In addition to questioning the physical physics of ethnic groups, this causes problems for anthropology. It shows that their own relatives do not want to dress separately or appear separately. Rather, it is the government organizations that insist on this ethnic division and allocate the treasury budget to those who promote the culture of separatism. And in music this is very colorful. That is, those who sing the national anthem or a song for Iran often say everywhere that they got an order, which means they got a lot of money. But their own opinion is separatism. For example, Moin has a famous poem and song that I want to return to Isfahan. well come back Who is stopping you? And he has never visited our embassies, but he is under the illusion of the partition of Iran so that he will come after that! While he himself knows. His songs are listened to all over the world in the Iranian civilization and in the soil of the Iranian Empire. If he prefers the empire to separatism, what is the problem? Or draw a line in this same music festival: declare the line of separatism rejected and only give prizes to those who, contrary to separatism, are in favor of the expansion of Iran. And I even suggested that they sing the national anthem or a song for the Iranian Empire as the output of this festival at the end. Because even if they are royalists, they know that Barbod was the defender of the empire, and those whose prize name is Barbod should not be in favor of breaking up the empire. Even during the time of Shah, Iran did not retreat from the empire. And with 2500-year celebrations and theorizing towards the gates of civilization and the establishment of the Rastakhiz party, he made many efforts for the continuation of the Iranian empire. And the wise leadership of Farzana is still promoting Islamic civilization today.

موسیقى ملحمیه أو انفصالیه.

الاقتصاد الموسیقی له جانبان ، مثل الاقتصادات الأخرى ، إما علیک العمل من أجل الإمبراطوریه الإیرانیه والعمل الجاد وتأکل الدماء ، أو علیک اللعب للانفصالیین وکسب المال! الکل یعرف داریوش إقبال. جمیع رعاته هم من القبائل الانفصالیه ، وقد قال هو نفسه مرات عدیده فی خطاباته إنه یأمل أن یتحقق یوم الشعب الکردی. على الرغم من أن هذا الشخص عدیم الجنسیه أذربیجانی ، إلا أنه من أجل بقائه وزیاده دخله قرر الذهاب إلى إقلیم الحزب الدیمقراطی الکردستانی الذی یهدف إلى تقسیم الشعب وتکوین دوله کردیه مستقله. أو فایج أتشین ، المعروف باسم غوغوش ، مکث فی إیران لفتره طویله لفصل أذربیجان. لکنه فی النهایه لم یستطع تحمل ذلک وانضم إلى الانفصالیین فی الخارج. کل أساتذه الموسیقى الذین ینتقدون الجمهوریه الإسلامیه هم جمیعاً فی مذود الانفصالیین. کنا نتمنى أن یسیر مهرجان فجر الوطنی والدولی للموسیقى فی الاتجاه المعاکس باختیار موسیقى المناطق. کما تم توجیه التحذیر اللازم للمسؤولین ، لکن لا یبدو أنهم یؤمنون بالإمبراطوریه الإیرانیه على الإطلاق ، ومن الأفضل بالنسبه لهم تقسیم إیران حتى یتمکنوا من تنظیم المهرجان بسهوله أکبر والتخلص من کل شیء. موسیقى المناطق. فی نفس الیوم ، تحاول منظمه التراث الثقافی تقسیم إیران من خلال التأکید على الأعراق ، حتى منظمی مهرجان سارو سامان تحدثوا إلى السیده رضائی ، وقالوا إنه لا ینبغی الترویج للإمبراطوریه ولا ینبغی للسید خامنئی. یتم الدفاع عنها! وأطلقوا أول موسیقى لهم باللغه الکردیه ، وکان على المسؤولین الاستماع إلى الأغانی الکردیه فقط لمده ساعه. یبدو أن هذا شکل من أشکال الفدیه بالنسبه لهم لمواصله نزعتهم الانفصالیه من منصه أکبر. تم اکتشاف أن جمیع الأشخاص الذین کانوا یرتدون ملابس محلیه کانوا طلابًا للحرف الیدویه وتم منحهم الحق فی ارتداء لباس عرقی خاص. على سبیل المثال ، قالت إحدى النساء إننی أذربیجانیه ولا أعرف شیئًا عن شعب قشقای ، لکنهم أخبرونا أنه یجب علینا ارتداء ملابس قاشقای. بالإضافه إلى التشکیک فی الفیزیاء الفیزیائیه للمجموعات العرقیه ، فإن هذا یسبب مشاکل للأنثروبولوجیا. یظهر أن أقاربهم لا یریدون ارتداء ملابس منفصله أو الظهور بشکل منفصل. وبدلاً من ذلک ، فإن المنظمات الحکومیه هی التی تصر على هذا التقسیم العرقی وتخصص میزانیه الخزانه لأولئک الذین یروجون لثقافه الانفصال. وفی الموسیقى ، هذا ملون للغایه. أی أن أولئک الذین یغنون النشید الوطنی أو أغنیه لإیران یقولون فی کل مکان إنهم تلقوا أمرًا ، مما یعنی أنهم حصلوا على الکثیر من المال. لکن رأیهم هو نزعه انفصالیه. على سبیل المثال ، لدى معین قصیده وأغنیه مشهوره أرید أن أعود إلى أصفهان. مرحبا بعودتک من الذی یمنعک؟ وهو لم یزر سفاراتنا قط ، ولکنه یتوهم بتقسیم إیران لیأتی بعد ذلک! بینما هو نفسه یعرف. یتم الاستماع إلى أغانیه فی جمیع أنحاء العالم فی الحضاره الإیرانیه وفی أرض الإمبراطوریه الإیرانیه. إذا کان یفضل الإمبراطوریه على الانفصالیه فما هی المشکله؟ أو ارسموا خطاً فی نفس المهرجان الموسیقی: أعلنوا رفض الخط الانفصالی وامنحوا جوائز فقط لأولئک الذین ، خلافاً للانفصالیه ، یؤیدون توسع إیران. حتى أننی اقترحت علیهم غناء النشید الوطنی أو أغنیه للإمبراطوریه الإیرانیه کإخراج لهذا المهرجان فی النهایه. لأنهم حتى لو کانوا من الملکیین ، فهم یعرفون أن باربود کان المدافع عن الإمبراطوریه ، وأولئک الذین اسم جائزتهم باربود لا ینبغی أن یؤیدوا تفکیک الإمبراطوریه. حتى فی عهد الشاه ، لم تنسحب إیران من الإمبراطوریه. وباحتفالاته التی استمرت ۲۵۰۰ عام وتنظیر بوابات الحضاره وتأسیس حزب راستاخیز ، بذل الکثیر من الجهود لاستمرار الإمبراطوریه الإیرانیه. ولا تزال القیاده الحکیمه لفرزانه تروج للحضاره الإسلامیه الیوم.

Destansı veya ayrılıkçı müzik.

Müzik ekonomisinin diğer ekonomiler gibi iki tarafı var, ya İran imparatorluğu için çalışıp çok çalışıp kan yemelisin ya da ayrılıkçılar için çalıp para kazanmalısın! Dariush Iqbali’yi herkes bilir. Destekçilerinin tamamı ayrılıkçı aşiretler ve kendisi de konuşmalarında birçok kez Kürt halkının gününün gerçekleşmesini umduğunu söyledi. Bu vatansız kişi Azeri olmasına rağmen hayatta kalması ve gelirinin artması için amacı halkı bölmek ve bağımsız bir Kürt ülkesi kurmak olan Kürdistan Demokrat Partisi’nin vilayetine gitmeye karar verdi. Veya Gogosh olarak bilinen Fayegh Atshin, Azerbaycan’ı ayırmak için uzun süre İran’da kaldı. Ama sonunda dayanamadı ve yurtdışındaki ayrılıkçılara katıldı. İslam Cumhuriyeti’ni eleştiren bütün müzik hocalarının hepsi bölücülerin yemliğinde. Fecr Ulusal ve Uluslararası Müzik Festivali’nin bölgelerin müziklerini seçerek ters yönde hareket etmesini umduk. Ve yetkililere de gerekli uyarı verildi ama görünüşe göre İran imparatorluğuna hiç inanmıyorlar ve onlar için İran’ı bölmek daha iyi, böylece festivali daha kolay organize edebilirler ve tüm bunlardan kurtulabilirler. bölgelerin müziği. Aynı gün kültürel miras örgütü etnik kökenlere vurgu yaparak İran’ı bölmeye çalışıyor, hatta Saro Saman Festivali’nin düzenleyicileri Rezaei Hanım ile bile konuşuldu ve imparatorluğun tanıtılmaması gerektiğini ve Sayın Hamane’nin yapılmaması gerektiğini söylediler. savunulmak! Ve Kürtçe ilk müziklerini çıkardılar ve yetkililer bir saat boyunca sadece Kürtçe şarkı dinlemek zorunda kaldılar. Bu, ayrılıkçılıklarını daha büyük bir platformdan sürdürmeleri için bir tür fidye gibi görünüyor. Yöresel kıyafetler giyenlerin tamamının el sanatları öğrencisi olduğu ve onlara özel etnik kıyafet giyme hakkının verildiği ortaya çıktı. Mesela kadınlardan biri ben Azeriyim ve Kaşkayları bilmem dedi ama bize Kaşkay kıyafetleri giymemiz gerektiğini söylediler. Bu, etnik grupların fiziksel fiziğini sorgulamanın yanı sıra antropoloji için sorunlara neden olur. Kendi yakınlarının ayrı giyinmek, ayrı görünmek istemediklerini gösterir. Daha ziyade bu etnik bölünmede ısrarcı olan ve hazine bütçesini bölücülük kültürünü yaygınlaştıranlara tahsis eden devlet kurumlarıdır. Ve müzikte bu çok renkli. Yani İran için milli marş ya da şarkı söyleyenler genellikle her yerde sipariş aldıklarını söylüyorlar, bu da çok paraları olduğu anlamına geliyor. Ama kendi görüşleri ayrılıkçılıktır. Mesela Moin’in İsfahan’a dönmek istediğim ünlü bir şiiri ve şarkısı var. tekrar hoş geldin Seni kim durduruyor? Ve bizim büyükelçiliklerimizi hiç ziyaret etmemiş, ama İran’ın bölündüğü yanılsamasına kapılmış ki ondan sonra gelsin! Kendisi bilirken. Şarkıları tüm dünyada İran medeniyetinde ve İran İmparatorluğu topraklarında dinleniyor. İmparatorluğu bölücülüğe tercih ediyorsa sorun ne? Ya da aynı müzik festivalinde bir çizgi çizin: ayrılıkçı çizginin reddedildiğini ilan edin ve sadece ayrılıkçılığın aksine İran’ın genişlemesinden yana olanlara ödül verin. Hatta sonunda bu festivalin çıktısı olarak milli marşı veya İran İmparatorluğu için bir şarkı söylemelerini önerdim. Çünkü kralcı olsalar bile, Barbod’un imparatorluğun savunucusu olduğunu biliyorlar ve ödül adı Barbod olanlar imparatorluğun parçalanmasından yana olmamalı. Şah döneminde bile İran imparatorluktan çekilmemiştir. Ve 2500. yıl kutlamaları ve medeniyetin kapılarına yönelik teoriler ve Rastakhiz partisinin kurulması ile İran imparatorluğunun devamı için birçok çaba sarf etti. Ve Farzana’nın bilge liderliği bugün hala İslam medeniyetini ilerletiyor.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

کل ارز باید در بین مردم تقسیم شود.

کل ارز و ریال حاصله باید بین مردم تقسیم شود، خود آنها بتوانند مدیرت کنند و دارو یا غذا بخرند. این همان چیزی است که خدا ورسول عمل می کردند. وحضرت علی ع هم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *