خانه / اندیشکده راهبردی / اقتصاد مسجد

اقتصاد مسجد

اقتصاد و فرهنگ تهاجمی در نیمه دوم قرن انقلاب اسلامی باید از مسجد آغاز شود. ساختار مسجد که به دست خود پیامبر طراحی شده چنان است که مرکز اجتماعات و تصمیمی های جمعی و خرد یک جامعه است. هرچه جامعه بزرگتر باشد مسجد آنها بزرگتر و پذیرای جمعیت بیشتری است . اندونزی بزرگترین و پر جمعیت ترین کشور اسلامی است. بنده در سفری که به آنجا داشتم شاهد بودم که از معماریهای نوین استفاده کرده و تا شش طبقه سطح قابل استفاده را فراختر گرفته بودند. و مخصوصا مسجد جاکارتا  بسیار بزرگ و و با شکوه  بود که شاید از مسجد تاج محل هم هند هم بزرگتر می نمود. مسجد گوهرشاد در ایران نماد فعالیت فرهنگی و اقتصاد تهاجمی یک بانوی تاثیر گزار در سطح تاریخ ایران است. و مسجد شیخ لطف الله  در اصفهان نهایت خوش سلیقگی و زیبایی و هنر معماری در جهان است. و میتوان گفت آخرین هنر و مرز دانش و خرد در مسجد خودنمایی می کند. مصلی تهران که چهل سال است در حال تکمیل شدن است بر ایند همه علوم معماری و ساختار سازی در کل جهان است.مسجد روح تعبد را در انسانجاودانه می سازد که می گویند در ساخت هر مسجدی اصول معماری طوری طراحی شده که هفت شهر عشق را با خود دارد اول طلب است. یعنی ظاهر و دروازه آن طوری طراحی شده که هر رهگذری را به خود می خواند. گلدسته های ان دستهای انسان است که به سوی خدا دراز شده است. و علت اینکه دستها به سوی بالا دراز می شود تا خدا را بخوانند این است که شیطان قسم خورده که از جنوب و شمال و شرق و غرب بر انسان بتاید و راه عبادت را بر او ببندد ولذا باید دستها را بسوی اسمان بلند کرد. البته در قنون ناظر  در زاویه نود درجه ایستاده است. یعنی دستها در قنوت مانند راداری است که دعای مستقیم انسان را بسوی اسمان هدایت می کند.. و لذا در این گلدسته ها اذان گقته می شود تا صداری آن به همه برسد. و اکنون که موذن در داخل مسجد است بلندگوی او را در داخل ماذنه ها می گذارند. و اینهمه شوق و زیبایی و هنر اقتصاد یک محله را اداره می کند. زیرساخت اقتصادی مسجد هم محلی است یعنی مردم یک محل توان اقتصادی همدیگر را انباشته کرده و هزینه ساخت آن را می دهند. البته در بسیاری از مشاجد حکومت های اسلامی هم نقش داشته اند. این نوع مساجد را مسجد جامع می گویند یعنی مرکزیت بیشتری دارند. نهایت ذوق و سلیقه در کنار مشاوره های سنگین در ساخت مسجد بکار برده می شود بطوریکه سازه های ان قرنها و بلکه هزاره ها دوام می اورد. مساجدی داریم که متعلق به هزار سال پیش است و در زمان آل بویه و و دیلمیان که حکومت های شیعی بودند ساخته شده است. ایرانیان بواسطه عقل و اجماع، قران و سنت را بیان می کنند و اسلام ایرانی را رقم می زنند که به تمدن اسلامی منتج می شود. و اکنون که دو قرن سکوت ایرانیان در حال پایان گرفتن است باید از لاک دفاعی خارج شده و برجهان عرضه نمایند. دشمنان شمشیر اسلام را در غلاف کرده اند و با تعابیری چون اسلام دین شمشیر است مسئولان اسلامی را اخته نمودند. مساجد باید بپا خیزند و ایات جهاد را دوباره برگوش مسئولین بخوانند. و آنها را از توهم و ترس بیرون بیاورند. قران می فرماید: شما را چه شده که دست از جنگ برداشته اید و در راه خدا قتال نمی کنید؟ چرا به داد مستضعفین جهان نمی رسید تا ظالمان با تحقیر شمشیرهایتان، مستضعفان را به راحتی  استثمار می  کنند؟ تا کی باید آمریکا، افریقا را گرسنگی بدهد؟ و تاکی باید اروپا شیره جان آسیا را در شیشه کند. و تاکی باید از ملکه مرده انگلیس ترسید؟ تاکی باید چاک دهان دشمنان باز باشد و صدای استعمار بی بی سی و اینترنشنال مانند رادیو آمریکا و اسرائیل  بر مقدسات بتازند و فرزندان ما را از ما بگیرند و برعلیه ما شورش بسازند؟ ایا وقت آن نرسیده چون عمار یاسر شمشیر کشیده و دهان این جادوگران جعبه جادویی را برای همیشه بست؟ این العمار؟ این الطالب بدم المظلوم؟

The economy of the mosque

Aggressive economy and culture in the second half of the century of the Islamic Revolution should start from the mosque. The structure of the mosque, which was designed by the Prophet himself, is such that it is the center of gatherings and collective decisions and wisdom of a society. The bigger the community, the bigger their mosque is and the more people it receives. Indonesia is the largest and most populous Islamic country. During my trip there, I witnessed that they used modern architectures and expanded the usable surface to six floors. And especially, the mosque of Jakarta was very big and magnificent, which might make it bigger than the Taj Mahal mosque in India. Goharshad Mosque in Iran is a symbol of the cultural activity and aggressive economy of an influential lady in the history of Iran. And Sheikh Lotfollah Mosque in Isfahan is the ultimate taste and beauty and architectural art in the world. And it can be said that the last art and the frontier of knowledge and wisdom are displayed in the mosque. The mosque of Tehran, which has been completed for forty years, is the foundation of all the sciences of architecture and construction in the whole world. The mosque makes the spirit of worship eternal in man, as they say that in the construction of every mosque, the principles of architecture are designed in such a way that the seven cities of love with He is demanding first. That is, its appearance and gate are designed in such a way that it attracts every passerby. Those garlands are human hands that are stretched out to God. And the reason why the hands are stretched upwards to call God is that the devil has sworn to attack man from the south, north, east and west and close the way of worship to him, so the hands should be raised to the sky. Of course, according to the law, the observer is standing at a ninety degree angle. That is, the hands in the Qanoot are like a radar that directs a person’s direct prayer to the sky.. and therefore, in these garlands, the call to prayer is chanted so that its voice reaches everyone. And now that the muezzin is inside the mosque, they put his speaker inside the muezzins. And so much passion, beauty and art governs the economy of a neighborhood. The economic infrastructure of the mosque is also local, that is, the people of a place accumulate each other’s economic power and pay for its construction. Of course, they have played a role in many martyrdoms of Islamic governments. This type of mosques is called Jama Mosque, which means they are more central. The utmost taste and taste are used in the construction of the mosque, along with heavy consultations, so that its structures last for centuries and even millennia. We have mosques that belong to a thousand years ago and were built during the time of Al-Buyeh and Dilmyan, who were Shia governments. Through reason and consensus, Iranians express the Qur’an and the Sunnah and shape Iranian Islam, which results in Islamic civilization. And now that the two centuries of Iranian silence are coming to an end, they should come out of the defensive varnish and show their courage. Enemies have sheathed the sword of Islam and castrated the Islamic authorities by saying that Islam is the religion of the sword. The mosques should stand up and read the verses of Jihad again in the ears of the authorities. And take them out of illusion and fear. The Qur’an says: What has happened to you that you have stopped fighting and do not fight in the way of God? Why don’t you reach out to the oppressed of the world so that the tyrants exploit the oppressed easily by humiliating your swords? How long should America starve Africa? And Europe should drink the juice of Asia in a bottle. And Taki should be afraid of the dead queen of England? Why should the mouths of the enemies be open and the voices of BBC and International colonization like the American and Israeli radios be heard on the holy places and take our children from us and make a rebellion against us? Isn’t it time because Ammar Yasser drew his sword and closed the mouths of these magicians with the magic box forever? Is this al-Emar? Is this student bad?

اقتصاد المسجد

یجب أن یبدأ الاقتصاد العدوانی والثقافه فی النصف الثانی من قرن الثوره الإسلامیه من المسجد. إن هیکل المسجد الذی صممه النبی نفسه ، هو مرکز التجمعات والقرارات الجماعیه والحکمه فی المجتمع. کلما کان المجتمع أکبر ، کلما کان مسجدهم أکبر وکلما زاد عدد الأشخاص الذین یستقبلهم. إندونیسیا هی أکبر دوله إسلامیه وأکثرها اکتظاظًا بالسکان. خلال رحلتی إلى هناک ، شاهدت أنهم استخدموا معماریات حدیثه وقاموا بتوسیع السطح القابل للاستخدام إلى سته طوابق. وعلى وجه الخصوص ، کان مسجد جاکرتا کبیرًا ورائعًا للغایه ، مما قد یجعله أکبر من مسجد تاج محل فی الهند. مسجد جوهرشاد فی إیران هو رمز للنشاط الثقافی والاقتصاد العدوانی للسیده المؤثره فی تاریخ إیران. ومسجد الشیخ لطف الله فی أصفهان هو الذوق النهائی والجمال والفن المعماری فی العالم. ویمکن القول أن المسجد هو آخر الفنون وحدود العلم والحکمه. مسجد طهران الذی اکتمل بناؤه منذ أربعین عاما هو أساس کل علوم العماره والبناء فی العالم کله ، والمسجد یجعل روح العباده خالده فی الإنسان ، کما یقولون فی بناء کل مسجد. ، تم تصمیم مبادئ العماره بطریقه تطلبها أولاً مدن الحب السبع. أی ، تم تصمیم مظهره وبوابه بطریقه تجذب کل عابر سبیل. تلک الأکالیل هی أیادی بشریه ممدوده إلى الله. وسبب مد الیدین إلى الأعلى للدعوه إلى الله أن الشیطان أقسم أن یهاجم الإنسان من الجنوب والشمال والشرق والغرب ویغلق علیه طریق العباده ، فترفع الیدین إلى السماء. بالطبع ، وفقًا للقانون ، یقف المراقب بزاویه تسعین درجه. أی أن الیدین فی القنوت مثل الرادار الذی یوجه صلاه الإنسان مباشره إلى السماء .. ولذلک فی هذه الأکالیل یُتردد الأذان حتى یصل صوته إلى الجمیع. والآن بعد أن أصبح المؤذن داخل المسجد ، وضعوا مکبر صوته داخل المؤذنین. والکثیر من الشغف والجمال والفن یحکم اقتصاد الحی. البنیه التحتیه الاقتصادیه للمسجد محلیه أیضًا ، أی أن سکان المکان یراکمون القوه الاقتصادیه لبعضهم البعض ویدفعون مقابل بنائه. بالطبع ، لقد لعبوا دورًا فی استشهاد العدید من الحکومات الإسلامیه. یسمى هذا النوع من المساجد بمسجد الجامع ، مما یعنی أنها أکثر مرکزیه. یتم استخدام أقصى درجات الذوق والذوق فی بناء المسجد ، جنبًا إلى جنب مع الاستشارات الثقیله ، بحیث تستمر هیاکله لعده قرون وحتى آلاف السنین. لدینا مساجد تعود إلى ألف سنه مضت وبنیت فی زمن البویه ودلمیان ، وهما حکومتان شیعیتان. من خلال العقل والإجماع ، یعبر الإیرانیون عن القرآن والسنه ویشکلون الإسلام الإیرانی ، مما ینتج عنه الحضاره الإسلامیه. والآن بعد أن اقترب قرنان من الصمت الإیرانی من نهایته ، یجب أن یخرجوا من الورنیش الدفاعی ویظهروا شجاعتهم. لقد غمد الأعداء سیف الإسلام وخصموا السلطات الإسلامیه بقولهم إن الإسلام دین السیف. على المساجد أن تنهض وتقرأ آیات الجهاد من جدید فی آذان السلطات. ویخرجهم من الوهم والخوف. یقول القرآن: ما الذی أصابک أنک ترکت القتال ولا تقاتل فی سبیل الله؟ لماذا لا تمد یدک إلى المظلومین فی العالم حتى یستغل الطغاه المظلوم بسهوله بإهانه سیوفک؟ إلى متى یجب أن تجوع أمریکا أفریقیا؟ ویجب على أوروبا أن تشرب عصیر آسیا فی زجاجه. وهل یجب أن یخاف تاکی من ملکه إنجلترا المیته؟ لماذا تنفتح أفواه الأعداء وتسمع أصوات البی بی سی والاستعمار الدولی مثل الإذاعات الأمریکیه والإسرائیلیه فی الأماکن المقدسه وتأخذ أطفالنا منا وتمرد علینا؟ ألم یحن الوقت لأن عمار یاسر استل سیفه وأغلق أفواه هؤلاء السحره بالصندوق السحری إلى الأبد؟ هل هذا العمار؟ هل هذا الطالب سیء؟

Økonomien i moskeen

Aggressiv økonomi og kultur i andre halvdel av århundret etter den islamske revolusjonen bør starte fra moskeen. Strukturen til moskeen, som ble designet av profeten selv, er slik at den er sentrum for samlinger og kollektive beslutninger og visdom i et samfunn. Jo større samfunnet er, desto større er moskeen deres og jo flere mennesker mottar den. Indonesia er det største og mest folkerike islamske landet. Under min tur dit var jeg vitne til at de brukte moderne arkitektur og utvidet den brukbare overflaten til seks etasjer. Og spesielt, moskeen i Jakarta var veldig stor og praktfull, noe som kan gjøre den større enn Taj Mahal-moskeen i India. Goharshad-moskeen i Iran er et symbol på den kulturelle aktiviteten og den aggressive økonomien til en innflytelsesrik dame i Irans historie. Og Sheikh Lotfollah-moskeen i Isfahan er den ultimate smaken og skjønnheten og arkitektonisk kunst i verden. Og det kan sies at den siste kunsten og grensen for kunnskap og visdom vises i moskeen. Moskeen i Teheran, som har stått ferdig i førti år, er grunnlaget for alle vitenskapene innen arkitektur og konstruksjon i hele verden.Moskeen gjør tilbedelsens ånd evig i mennesket, som de sier det i byggingen av hver moske , prinsippene for arkitektur er utformet på en slik måte at de syv byene av kjærlighet til Han krever først. Det vil si at utseendet og porten er utformet på en slik måte at den tiltrekker seg enhver forbipasserende. Disse kransene er menneskehender som er strukket ut til Gud. Og grunnen til at hendene strekkes oppover for å kalle Gud er at djevelen har sverget å angripe mennesket fra sør, nord, øst og vest og stenge veien for tilbedelse for ham, så hendene skal løftes til himmelen. Selvfølgelig, ifølge loven, står observatøren i en nitti graders vinkel. Det vil si at hendene i Qanoot er som en radar som leder en persons direkte bønn til himmelen.. og derfor, i disse kransene, synges bønnropet slik at stemmen når alle. Og nå som muezzinen er inne i moskeen, satte de høyttaleren hans inne i muezzinene. Og så mye lidenskap, skjønnhet og kunst styrer økonomien i et nabolag. Den økonomiske infrastrukturen til moskeen er også lokal, det vil si at menneskene på et sted samler hverandres økonomiske makt og betaler for byggingen. Selvfølgelig har de spilt en rolle i mange martyrdommer av islamske regjeringer. Denne typen moskeer kalles Jama-moskeen, noe som betyr at de er mer sentrale. Den ytterste smak og smak brukes i byggingen av moskeen, sammen med tunge konsultasjoner, slik at strukturene varer i århundrer og til og med årtusener. Vi har moskeer som tilhører tusen år siden og ble bygget under Al-Buyeh og Dilmyans tid, som var sjia-regjeringer. Gjennom fornuft og konsensus uttrykker iranere Koranen og Sunnah og former iransk islam, noe som resulterer i islamsk sivilisasjon. Og nå som de to århundrene med iransk taushet nærmer seg slutten, bør de komme ut av den defensive lakken og vise sitt mot. Fiender har kledd islams sverd og kastrert islamske myndigheter ved å si at islam er sverdets religion. Moskeene burde reise seg og lese versene fra Jihad igjen i myndighetenes ører. Og ta dem ut av illusjon og frykt. Koranen sier: Hva har skjedd med deg at du har sluttet å kjempe og ikke kjemper på Guds vei? Hvorfor strekker du deg ikke ut til de undertrykte i verden slik at tyrannene lett utnytter de undertrykte ved å ydmyke sverdene dine? Hvor lenge skal Amerika sulte Afrika? Og Europa bør drikke saften fra Asia på en flaske. Og Taki burde være redd for den døde dronningen av England? Hvorfor skal fiendenes munn være åpen og stemmene til BBC og internasjonal kolonisering som amerikanske og israelske radioer bli hørt på de hellige stedene og ta barna våre fra oss og gjøre et opprør mot oss? Er det ikke på tide at Ammar Yasser trakk sverdet sitt og lukket munnen til disse magikerne med den magiske boksen for alltid? Er dette al-Emar? Er denne studenten dårlig?

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

کل ارز باید در بین مردم تقسیم شود.

کل ارز و ریال حاصله باید بین مردم تقسیم شود، خود آنها بتوانند مدیرت کنند و دارو یا غذا بخرند. این همان چیزی است که خدا ورسول عمل می کردند. وحضرت علی ع هم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *