خانه / اندیشکده راهبردی / مرکز تحقیقات بانکی ماهین نیوز
مرکز تحقیقات بانکی ماهین نیوز

مرکز تحقیقات بانکی ماهین نیوز

به گزارش سمیه سلطانیان خبرنگار ماهین نیوز

مرکز تحقیقات و پژوهش بانکی ماهین نیوز با سابقه نیم قرن تلاش علمی  راه حل  ها ی بدیعی پیشنهاد می کند که اگر توجه شود سیستم بانکی کشور به رباخواری نمی افتد. یکی از این پیشنهاد ها تعطیلی بانکداری سنتی و ترویج بانکداری دیجیتال است زیرا که با اهداف اسلامی سازگارتر است. مبنای بانکداری اسلامی همان امانت داری است یعنی در بانکداری دیجیتال کسی بدنبال سرکیسه کردن دیگری و یا کلاهبرداری نیست. و اگر هم کلاهبرداری یا رباخوار شود فورا مشخص شده و از سیستم طرد می شود. هزینه های بانکداری هم بعنوان کارمزد دقیقا حلال بوده در مقابل  کارپرداخت می شود. مثل  هزینه کارت به کارت یا انتقال و حواله. در حالیکه در بانکداری سنتی پول فیزیکی باید در گاوصندوق نگهداری شود که همه اینها محل  اشکال ا ست  .نگهداری طلا و نقره و (مسکوکات و اسکناس) مشمول ایه والذین یکنزون الذهب است. لذا از دوجهت اشکال شرعی دارد. یکی اینکه پول را از جریان خارج کرده و لذا نیاز به چاپ و خلق پول را ایجاد می کند. ذخیره بانکها در نزد بانک مرکزی و یا پس انداز مردم و یا گنجینه جواهرات همگی مشمول این ایه هستند. و لذا بانکداری به جای برکت و خدمت، بسوی رباخواری و محاربه با خدا پیش می رود. از جهت دیگر خیانت در امانت می شود. مردم پول را به بانک سپرده اند تا هر وقت خواستند بگیرند. ولی بانکه آنها را در ساختمان سازی و دیگر طرحهای سرمایه گذاری به کار می گیرد. ومشتریان را به افزایش پس انداز تشویق می کند. در حالیکه این امر به مسئولیت بورس است. زیرا افراد با مراجعه به بورس شکل دیگری معامله می کنند. آنها بورس را وکیل خود می کنند نه امانت دارد. یعنی بورس  پول آنها را در سرمایه گذاری به کار می گیرد و سود واقعی به آنها می پردازد. و مراجعه کننده هم به این موضوع آگاهی دارد و اصلا اراده او بر این است. این مشکلات تداخل بورس و بانک و بیمه که کار همدیگر را انجام می دهند هم از کمی قوانین و کاستی های اجرایی است و هم عدم آگاهی کارگزاران با مقررات مالیه اسلامی است. اصلا به صورت سکولار فکر می کنند و می گویند اسلام چکار به بورس دارد یا برای چه در مورد بانکداری اظهار نظر می کند. و این خلاف شرع بین است. زیرا امام جعفر صادق فرموده: الفقه ثم المتجر. ابتدا فقه بیاموزید بعد سراغ تجارت و بورس و غیره بروید. زیرا اموال مردم هم مانند جان آنها محترم است و دست هر نا اهلی نباید بیفتد که به رباخواری تبدیل و جنگ با خدا محسوب شود. وام دادن در اسلام اولا بدون بهره است. ثانیا بدون چشمداشت برگشت. در واقع قرض الپس نده هست. زیرا انسان به خدا قرض می دهد و بازگشت را از او انتظار دارد. اما بانکداری سکولار نه تنها خدا را قبول نداردبلکه ده برابر وعده خدا را از وام گیرنده می خواهد. اگر وام گیرنده پول داشت کهقرض نمی کرد. و مطمئن باشید کسی که به اجبار اقساط را می پردازد در جای دیگری در حال  وام گرفتن است و تقریبا میتوان گفت بانکداری نه تنها ربا خواری را ترویج و فقر را بیشتر می کند بلکه از نام بردن آنهم می ترسد. علمای اسلام حتی کلاه شرعی را در وام دادن جایز نمی دانند. ولی بانکها اصلا گوششان به علما بدهکار نیست. و کار خود را می کنند. فقط نامهای اسلامی برمی گزینند تا توجیه نمایند. فلسفه کلی رباخواری مبارزه با کار و تولید است. پول بازی است و از این پول بازی پولسازی هم می کند. سود و زیان لازمه تولید و تجارت است. ولی بانکداری با حذف ریسک پول روی پول می گذارد. واجر و زحمت شبانه روزی وام گیرندگان را به رایگان بسوی خود می کشد. لذا در اسلام خزانه داری نیست. خزانه ها نزد خداوند است(ولله خزائن السموات والارض) اما بانکداری خدا را خلع ید کرده و خودش خزانه داری می کند. و همین امر شرک و کفر است. و بزرگترین ظلم هم کفر به خداست و یا شرک. (ان الشرک لظلم عظیم) زیرا با نعمتهای خدا به جنگ خدا می روند. مثل زنان بی حجاب که زیبایی خدادادی را در نافرمانی خدا بکار می برند

Mahin News Banking Research Center

Mahin News Banking Research and Research Center, with a history of half a century of scientific effort, proposes innovative solutions that if paid attention to, the country’s banking system will not fall into usury. One of these suggestions is to close traditional banking and promote digital banking because it is more compatible with Islamic goals. The basis of Islamic banking is trustworthiness, that is, in digital banking, no one is looking to deceive others or to defraud. And if it is fraud or usury, it will be identified immediately and rejected from the system. Banking fees are exactly halal as a fee and are paid against work. such as the cost of card to card or transfer and remittance. While in traditional banking, physical money must be kept in a safe, which is a problem. The storage of gold and silver and (coins and bills) is subject to Iyeh wal-Dhin, like gold. Therefore, it has problems in two ways. One is that it takes money out of circulation and therefore creates the need to print and create money. Banks’ savings with the central bank, or people’s savings, or jewelry treasures are all included in this verse. And therefore, instead of blessing and service, banking moves towards usury and war with God. On the other hand, it becomes a betrayal of trust. People have deposited money in the bank to withdraw whenever they want. But the bank uses them in construction and other investment projects. and encourages customers to increase savings. While this is the responsibility of the stock exchange. Because people trade in a different way by referring to the stock market. They make the stock market their lawyer, not their trustee. That is, the stock market uses their money in investments and pays them real interest. And the client is aware of this issue and his will is based on this. These problems of interference between the stock exchange, banks and insurance, which do each other’s work, are both due to the lack of implementation laws and shortcomings, and the brokers’ lack of knowledge of Islamic finance regulations. They think in a secular way and say what does Islam have to do with the stock market or why is it commenting on banking. And this is against Sharia Bin. Because Imam Jafar Sadiq said: Jurisprudence then business. First, learn jurisprudence, then go to business, stock market, etc. Because people’s property is respected like their life, and it should not fall into the hands of any illegitimate person, which can be considered as usurer and a war with God. Lending in Islam is interest-free. Secondly, he returned without any expectations. In fact, there is no loan. Because man lends to God and expects a return from him. But secular banking not only does not accept God, but also demands ten times God’s promise from the borrower. If the borrower had money, he would not lend. And be sure that the person who is forced to pay the installments is taking a loan somewhere else, and it can be said that banking not only promotes usury and increases poverty, but is also afraid to mention it. Islamic scholars don’t even consider the Sharia cap permissible in lending. But the banks do not owe their ears to scholars at all. And they do their work. They only choose Islamic names to justify. The general philosophy of usury is to fight against labor and production. Money is a game and money is made from this game money. Profit and loss are necessary for production and trade. But banking puts money on money by removing risk. It attracts borrowers free of charge and hard work around the clock. Therefore, there is no treasury in Islam. The treasuries are with God (by Allah the treasuries of the heavens and the earth), but banking has dispossessed God and keeps the treasuries himself. And this is shirk and disbelief. And the greatest injustice is disbelief in God or polytheism. (An polytheism is a great oppression) because they go to the war of God with the blessings of God. Like veiled women who use God-given beauty in disobeying God

مرکز أبحاث ماهین نیوز المصرفیه

یقدم مرکز الأبحاث والبحوث المصرفیه ماهین نیوز ، الذی یعود تاریخه إلى نصف قرن من الجهد العلمی ، حلولًا مبتکره إذا تم الاهتمام بها ، فلن یقع النظام المصرفی فی البلاد فی حاله الربا. أحد هذه الاقتراحات هو إغلاق الخدمات المصرفیه التقلیدیه وتعزیز الخدمات المصرفیه الرقمیه لأنها أکثر توافقًا مع الأهداف الإسلامیه. أساس العمل المصرفی الإسلامی هو الجداره بالثقه ، أی فی الخدمات المصرفیه الرقمیه ، لا أحد یتطلع إلى خداع الآخرین أو الاحتیال. واذا کان احتیال او ربا سیتم تحدیده فورا ورفضه من النظام. الرسوم المصرفیه هی بالضبط رسوم حلال ویتم دفعها مقابل العمل. مثل تکلفه البطاقه إلى البطاقه أو التحویل والتحویل. أثناء العمل فی الأعمال المصرفیه التقلیدیه ، یجب حفظ الأموال المادیه فی خزنه ، وهی مشکله ، حیث یتم تضمین تخزین الذهب والفضه (الشهادات والکمبیالات). لذلک ، لدیها مشاکل من ناحیتین. أحدها أنه یأخذ الأموال من التداول وبالتالی یخلق الحاجه إلى الطباعه وإنشاء النقود. مدخرات البنوک لدى البنک المرکزی ، أو مدخرات الناس ، أو کنوز المجوهرات کلها متضمنه فی هذه الآیه. وعلیه ، فبدلاً من البرکه والخدمه ، تتجه البنوک نحو الربا والحرب مع الله. من ناحیه أخرى ، یصبح خیانه للثقه. قام الناس بإیداع الأموال فی البنک لسحبها وقتما یریدون. لکن البنک یستخدمها فی مشاریع البناء والاستثمارات الأخرى. ویشجع العملاء على زیاده المدخرات. فی حین أن هذه مسؤولیه البورصه. لأن الناس یتداولون بطریقه مختلفه عن طریق الرجوع إلى سوق الأسهم. إنهم یجعلون البورصه محامیهم ولیس وصیهم. أی أن سوق الأوراق المالیه یستخدم أموالهم فی الاستثمارات ویدفع لهم فائده حقیقیه. والعمیل على علم بهذه المشکله وإرادته مبنیه على هذا. ترجع مشاکل التدخل بین البورصه والبنوک والتأمین ، والتی تقوم بعضها ببعض ، إلى عدم وجود قوانین تنفیذیه وأوجه قصور ، ونقص معرفه الوسطاء بقواعد التمویل الإسلامی. إنهم یفکرون بطریقه علمانیه ویقولون ما علاقه الإسلام ببورصه الأوراق المالیه أو لماذا یعلق على البنوک. وهذا مخالف للشریعه بن. لأن الإمام جعفر الصادق قال: فقه ثم عمل. أولاً ، تعلم الفقه ، ثم انتقل إلى العمل ، سوق الأوراق المالیه ، إلخ. لأن ممتلکات الناس محترمه مثل حیاتهم ، ولا ینبغی أن تقع فی أیدی أی شخص غیر شرعی ، مما یمکن اعتباره مرابیًا وحربًا مع الله. الإقراض فی الإسلام بدون فوائد. ثانیاً ، عاد دون أی توقعات. فی الواقع ، لا یوجد قرض. لأن الإنسان یقرض الله وینتظر منه عائدًا. لکن البنوک العلمانیه لا تقبل الله فحسب ، بل تتطلب أیضًا وعد الله من المقترض بعشره أضعاف. إذا کان لدى المقترض مال ، فلن یقرض. وتأکد من أن الشخص الذی یجبر على دفع الأقساط یأخذ قرضًا من مکان آخر ، ویمکن القول أن العمل المصرفی لا یعزز الربا ویزید الفقر فحسب ، بل یخشى ذکره أیضًا. لا یعتبر علماء المسلمین حتى سقف الشریعه مسموحًا به فی الإقراض. لکن البنوک لا تدین بآذانها للعلماء على الإطلاق. وهم یقومون بعملهم. إنهم یختارون الأسماء الإسلامیه فقط لتبریرها. الفلسفه العامه للربا هی محاربه العمل والإنتاج. المال عباره عن لعبه ویتم کسب المال من هذه اللعبه. الربح والخساره ضروریان للإنتاج والتجاره. لکن الخدمات المصرفیه تضخ الأموال عن طریق إزاله المخاطر. یجذب المقترضین مجانًا والعمل الجاد على مدار الساعه. لذلک ، لا توجد خزینه فی الإسلام. الخزائن عند الله (والله خزائن السماوات والأرض) ، ولکن الأعمال المصرفیه جردت الله وحفظت الخزائن بنفسه. وهذا شرک وکفر. وأکبر الظلم الکفر بالله أو الشرک بالله. (إن الشرک ظلم عظیم) لأنهم یخوضون حرب الله ببرکاته. مثل المحجبات اللواتی یستعملن جمال الله فی معصیه الله

Qendra e Kërkimeve Bankare Mahin News

Qendra e Kërkimeve dhe Kërkimeve Bankare Mahin News, me një histori gjysmë shekullore përpjekjesh shkencore, propozon zgjidhje novatore që nëse u kushtohen vëmendje, sistemi bankar i vendit nuk do të bjerë në fajde. Një nga këto sugjerime është mbyllja e bankingut tradicional dhe promovimi i bankingut dixhital sepse është më i pajtueshëm me qëllimet islame. Baza e bankingut islamik është besueshmëria, domethënë, në bankingun dixhital askush nuk kërkon të mashtrojë të tjerët ose të mashtrojë. Dhe nëse bëhet fjalë për mashtrim apo fajde, do të identifikohet menjëherë dhe do të refuzohet nga sistemi. Tarifat bankare janë pikërisht hallall si tarifë dhe paguhen kundrejt punës. të tilla si kostoja e kartës në kartë ose transferta dhe dërgesa. Ndërsa në bankingun tradicional paratë fizike duhet të mbahen në kasafortë, gjë që përbën problem, ku përfshihet ruajtja e arit dhe argjendit (certifikatat dhe faturat). Prandaj, ajo ka probleme në dy mënyra. Njëra është se i nxjerr paratë nga qarkullimi dhe për rrjedhojë krijon nevojën për të printuar dhe krijuar para. Kursimet e bankave me bankën qendrore, ose kursimet e njerëzve, ose thesaret e bizhuterive përfshihen të gjitha në këtë varg. Dhe prandaj, në vend të bekimit dhe shërbimit, banka shkon drejt kamatës dhe luftës me Zotin. Nga ana tjetër, bëhet një tradhti besimi. Njerëzit kanë depozituar para në bankë për t’i tërhequr sa herë të duan. Por banka i përdor ato në ndërtim dhe projekte të tjera investimi. dhe inkurajon klientët të rrisin kursimet. Ndërsa kjo është përgjegjësi e bursës. Sepse njerëzit tregtojnë në një mënyrë tjetër duke iu referuar tregut të aksioneve. Ata e bëjnë bursën avokatin e tyre, jo të besuarin e tyre. Domethënë, bursa i përdor paratë e tyre në investime dhe u paguan interes real. Dhe klienti është i vetëdijshëm për këtë çështje dhe vullneti i tij bazohet në këtë. Këto probleme të ndërhyrjes ndërmjet bursës, bankave dhe sigurimeve, të cilat bëjnë punën e njëra-tjetrës, janë si për shkak të mungesës së ligjeve dhe mangësive në zbatim, ashtu edhe nga mosnjohja e ndërmjetësve për rregulloret e financave islame. Ata mendojnë në mënyrë laike dhe thonë se çfarë lidhje ka Islami me bursën ose pse komenton bankat. Dhe kjo është kundër Sheriatit. Sepse Imam Xhafer Sadiku ka thënë: Jurisprudenca pastaj biznesi. Fillimisht mësoni jurisprudencë, pastaj shkoni në biznes, bursë etj. Sepse pasuria e njerëzve respektohet si jeta e tyre dhe nuk duhet të bjerë në duart e asnjë personi të paligjshëm, i cili mund të konsiderohet si fajdexhi dhe luftë me Zotin. Huadhënia në Islam është pa interes. Së dyti, ai u kthye pa asnjë pritshmëri. Në fakt, nuk ka asnjë kredi. Sepse njeriu i jep hua Zotit dhe pret kthim prej tij. Por banka bankare jo vetëm që nuk e pranon Zotin, por kërkon edhe dhjetëfishin e premtimit të Zotit nga huamarrësi. Nëse huamarrësi kishte para, ai nuk do të jepte hua. Dhe të jeni të sigurt se personi që detyrohet të paguajë këstet po merr një kredi diku tjetër dhe mund të thuhet se banka jo vetëm që nxit kamatën dhe rrit varfërinë, por edhe ka frikë ta përmendë. Dijetarët islamë as tapinë e Sheriatit nuk e konsiderojnë të lejuar në huadhënie. Por bankat nuk ua detyrojnë veshin fare studiuesve. Dhe ata bëjnë punën e tyre. Ata zgjedhin vetëm emra islamikë për të justifikuar. Filozofia e përgjithshme e kamatës është lufta kundër punës dhe prodhimit. Paratë janë një lojë dhe paratë bëhen nga paratë e kësaj loje. Fitimi dhe humbja janë të nevojshme për prodhimin dhe tregtinë. Por bankat vendos para në para duke hequr rrezikun. Ajo tërheq huamarrësit pa pagesë dhe punë të palodhur gjatë gjithë kohës. Prandaj, në Islam nuk ka thesar. Thesaret janë te Zoti (pasha Allahun thesaret e qiejve dhe të tokës), por banka e ka zhveshur Zotin dhe i ruan vetë thesaret. Dhe ky është shirk dhe mosbesim. Dhe padrejtësia më e madhe është mosbesimi në Zot ose politeizmi. (Një politeizëm është një zullum i madh) sepse ata shkojnë në luftën e Zotit me bekimin e Zotit. Ashtu si gratë e mbuluara që përdorin bukurinë e dhënë nga Zoti për të mos iu bindur Perëndisë

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

Todos los estudiantes militantes y el pueblo revolucionario de Estados Unidos deberían llevar la fotografía de Ahmad Mahini, el candidato presidencial de Estados Unidos, para que los árabes reaccionarios no se consideren cómplices.

دستفروشان ناجی اقتصاد شهری

دستفروشان و تولید کنندگان زیر زمینی ناجی اقتصاد شهری Todos los estudiantes militantes y el pueblo revolucionario de Estados Unidos deberían llevar la fotografía de Ahmad Mahini, el candidato presidencial de Estados Unidos, para que los árabes reaccionarios no se consideren cómplices.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *