خانه / غزنه تا غزه / خاتمی سخنگوی بی بی سی
استمداد از حزب الله جهانی
استمداد از حزب الله جهانی

خاتمی سخنگوی بی بی سی

استقبال اینترنشنال سعودی و BBC از پیشنهاد خاتمی / زمستان سخت در اروپا، از غربی ها اصرار از اصلاح طلبان انکار

سوالی که در ذهن شکل می گیرد این است که آیا برخی از فعالین و رسانه های اصلاح طلب از اینکه پایگاه های تروریست های تجزیه طلب منهدم می شود، ناراحت هستند؟! مگر منافع مشترکی در این میان وجود دارد؟!

خط ویژه| استقبال اینترنشنال سعودی و BBC از پیشنهاد خاتمی / زمستان سخت در اروپا، از غربی ها اصرار از اصلاح طلبان انکار

گروه ویژه فارس: خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

زمستان سخت در اروپا، از غربی‌ها اصرار از اصلاح طلبان انکار

روزنامه هم میهن در مطلبی با عنوان «زمستان سختی در کار نیست» نوشت:«در دموکراسی‌ها، دولت‌ها برای جلب آرای مردم در انتخابات آتی و استمرار حکومت حزب برنده، غالبا تلاش می‌کنند تا اعتماد حداکثری رأی‌دهندگان را جلب کنند. آنها با تمام توان می‌کوشند در مقابل خطرات و بحران‌های احتمالی تا آنجا که ممکن است، تدابیری از پیش اندیشیده باشند. دموکراسی، بی‌غلط و بی‌عیب نیست اما چون رأی مردم در آن محترم و مهم است، حکومت به ناچار راحتی، آسایش و آرامش رأی‌دهندگان و مهم‌تر از آن مالیات‌دهندگان را تامین می‌کند. باید گفت سبک و سیاق حکومت مردم‌سالارانه، ضریب خطای کمتری نسبت به اشکال دیگر دارد، یا اگر خطایی اتفاق افتاد جبران آن، هزینه‌های ملی و سنگین تولید نمی‌کند. این مقدمه را به عرض رساندم تا درباره گزاره نادرست «زمستان سخت اروپا در راه است»، چند نکته بگویم.»

در ادامه این مطلب آمده است:«کشورهایی که درگیر ماجرای کمبود سوخت در زمستان پیش‌رو هستند، عمدتا کشورهای دموکراتیک به‌شمار می‌آیند و براساس همان قاعده مالیات – حقوق شهروندی – صندوق‌های رأی، دولت‌های‌شان ناچار هستند پاسخگوی کمبود‌ها و بحران‌های پیش‌رو باشند و تلاش کنند تا بهترین راه‌حل‌ها را پیدا کنند.»

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«فرانسوی‌ها روی پالایشگاه‌های هیدروژنی متمرکز شده‌اند و امیدوارند تا چند سال دیگر بتوانند سوخت هیدروژنی برای مصارف تجاری و روزمره تولید کنند. این به معنی بی‌نیازی قریب‌الوقوع بسیاری از کشورهای جهان از بنزین است. احتمالا کشورهای دیگر اروپا هم بیکار ننشسته‌اند و برای تامین سوخت خود و غلبه شهروندان‌شان بر «زمستان سخت اروپا»، چاره‌هایی اندیشیده‌اند. چنانکه آلمان با چند تولید‌کننده نفت و گاز قراردادهایی منعقد کرده و اسپانیا هم اعلام کرده، ذخایر نفتی و گازی به‌حد کافی در اختیار دارد. پس «زمستان سخت» احتمالا بسیار آسان‌تر از تصور ما خواهد شد، فقط ما فرصت‌های‌مان را سوزانده‌ایم.»

در ماه‌های اخیر رسانه ها و فعالین اصلاح طلب به دفعات مدعی شده اند که خبری از زمستان سخت در اروپا نیست، این در حالی است که مقامات و رسانه های اروپایی به صورت مکرر اعلام کرده اند که زمستان سختی در پیش است.

به عنوان نمونه، آژانس بین‌المللی انرژی (IEA)  به تازگی نسبت به «خطرات بی‌سابقه» برای کمبود ذخایر انرژی هشدار داده و گفته است که سرمای طولانی مدت منابع انرژی را در معرض خطر قرار می‌دهد. در یک نمونه دیگر، بلومبرگ در گزارشی نوشت: «در شرایط بحرانی انرژی در اروپا، فنلاند با داشتن زمستان‌های تاریک و سرد و وابسته‌ترین اقتصاد به انرژی در میان کشورهای اتحادیه اروپا، با نزدیک شدن زمستان در حال آماده‌سازی برای وقوع خاموشی‌های گسترده است.»

همچنین «آلفرد کامر» مدیر بخش اروپای صندوق بین‌المللی پول گفته است:«اگرچه اروپا با تکمیل ذخایر گاز، خود را آماده کرده است، اما یک کاهش عرضه بیش از حد انتظار یا زمستان سخت می‌تواند به قطع انرژی، جیره‌بندی و زیان بیش از سه درصدی تولید ناخالص داخلی در برخی از اقتصادهای شرقی و مرکزی اروپا تبدیل شود.»

یورو نیوز نیز در گزارشی نوشت:«شهروندان بسیاری از کشورهای اروپایی در فصل زمستان برای فرار از پرداخت قبوض سرسام آور انرژی ترجیح می‌دهند به کشورهای گرمسیر این قاره مثل اسپانیا سفر کنند.» یورو نیوز به فصل زمستان سخت کشورهای اروپایی اشاره کرده و تاکید کرده که بیشتر کشورهای اروپایی به خاطر کمبود گاز با مشکل روبرو خواهند شد. در ادامه این گزارش آمده است:« بسیاری از گردشگرانی که از کشورهای اروپایی به اسپانیا سفر می‌کنند از چادر برای اسکان در این کشور استفاده می‌کنند تا متحمل پرداخت هزینه‌های انرژی در کشورشان نشوند… گردشگرانی که از کشورهای نروژ، سوئد، هلند و آلمان به اسپانیا فرار می‌کنند در روزهای گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است.»

به گزارش رسانه های غربی، نگرانی اصلی مقام‌های اروپایی این است که بحران انرژی به طور قطع به افزایش شدیدتر هزینه‌ها، کاهش تولید صنایع و مشکل در بخش عرضه و به گرانی بیشتر ملزومات مردم منجر می‌شود که شاید نتیجه آن هرج‌ومرج و طغیان اجتماعی باشد.

بر همین اساس فروپاشی انرژی برای همه کشورهای اروپایی چالش برانگیز است و فرقی بین بزرگترین قطب صنعت و ثروت آن یعنی آلمان و دیگر کشورها و حتی انگلیس که کمتر به واردات انرژی از روسیه وابسته است، وجود ندارد. تاکنون انگلیس و آلمان بدترین تورم را از زمان بحران انرژی دهه ۱۹۷۰ داشته‌اند. آلمان با بزرگترین تورم ماهانه خود روبرو شده است و پیش‌بینی می‌شود تا زمستان با افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها دست‌وپنجه نرم کند.

با اینحال رسانه‌ها و فعالین اصلاح طلب همچنان به انکار این واقعیت بدیهی مشغولند. این هم از تبعات غربگرایی است. گرایشی که علاوه بر خودتحقیری، حاضر نیست هیچ نقض یا کمبودی را در قبله آمال خود ببیند!

استقبال اینترنشنال سعودی و BBC از پیشنهاد خاتمی

«محمد خاتمی» در فتنه ۸۸ از آتش بیاران معرکه بود و در شرایطی که در جلسات خصوصی تاکید داشت که به هیچ عنوان تقلبی صورت نگرفته، اما به دلیل آلودگی به نفاق و عدم شجاعت حاضر نشد به صورت عمومی این اظهارنظر خود را بیان کند.

در هفته های اخیر نیز وی ۲ بار موضعگیری کرده است، یکبار پس از حادثه تروریستی شاهچراغ بر نفی خشونت توسط طرفین تاکید کرد! و بار دیگر دیروز در دیدار جمعی از افراد درباره آشوب های اخیر موضع گیری کرده است.

وی در بخشی از اظهارات خود گفته است:«ریشه حوادث تلخ را باید در درون جستجو کرد و آن را ناشی از سازوکار و شیوه پر اشتباه و نادرست حکمرانی دانست.» این در حالی است که در مقاطع و رویدادهای مختلف و از جمله در آشوب های اخیر نقش دشمن و دنباله های داخلی آن غیرقابل انکار است.

خاتمی در بخش دیگری از اظهارات خود گفته است که «اعتراض رنگ و بوی قومی و مذهبی نگرفت و صدای تجزیه طلبی که مورد خواست دشمنان است شنیده نشد». برخلاف این ادعا، طیف تندرو اصلاح طلب هماهنگ با پروژه دشمن با تمرکز بر استان هایی از جمله کردستان، سیستان و بلوچستان و اردبیل سعی داشتند تا با دست گذاشتن بر گسل های قومیتی، بر آتش آشوب و اغتشاش بدمند.

و اما خاتمی در بخش دیگری از اظهارات خود گفته است:«براندازی نه ممکن است نه مطلوب؛ ولی ادامه وضع کنونی هر لحظه زمینه‌های فروپاشی اجتماعی را پهن‌تر و بیشتر می‌کند. در یک کلام: کم‌هزینه‌ترین و پرفایده‌ترین راهکار که نتیجه آن ثبات و پیشرفت و بازسازی اعتماد از دست رفته بخش مهمی از جامعه از حکومت است، خود اصلاحی نظام است، هم در ساختار، هم رویکرد و هم رفتار؛ امری که همواره از سوی خیرخواهان گفته و پیشنهاد شده است ولی ظاهرا حتی نیاز به شنیده شدن آن احساس نمی‌شود چه رسد به عمل کردن آن.»

این بخش از اظهارات خاتمی هم استقبال رسانه‌های معاند را در پی داشته و هم نقد آنان را. رسانه های معاند گلایه کرده اند که چرا خاتمی از براندازی ناامید شده و آن را صریح اعلام کرده است. در ادامه، رسانه های معاند از پیشنهاد خاتمی مبنی بر «خوداصلاحی ساختاری» در جمهوری اسلامی استقبال کرده و از اینکه خاتمی از فروپاشی اجتماعی سخن گفته، به وجد آمده اند.

سانسور عملیات سپاه علیه تروریست‌های تجزیه طلب در رسانه‌های اصلاح طلب

هر بار که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مواضع و مقرهای گروهک‌های تروریستی و تجزیه طلب را بمباران کرده و آنها را منهدم می کند، صدای اعتراض آمریکا بلند می شود. در ادامه رسانه هایی از جمله بی بی سی فارسی و اینترنشنال سعودی و رادیو فردا به آن اعتراض می کنند.

اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود. در ادامه واکنش‌ها شاهد هستیم که برخی رسانه‌های جریان اصلاح طلب در داخل این رخداد بسیار مهم را سانسور می‌کنند.

سوالی که در ذهن شکل می‌گیرد این است که آیا برخی از فعالین و رسانه‌های اصلاح طلب از اینکه پایگاه‌های تروریست‌های تجزیه طلب منهدم می‌شود، ناراحت هستند؟! مگر منافع مشترکی در این میان وجود دارد؟!

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

La membresía de Palestina en las Naciones Unidas es definitiva y su veto no es válido, por lo que Israel siempre será destruido Ahmad Mahini, el candidato a la presidencia de Estados Unidos

وتوی عضویت فلسطین فاقد اعتبار است

عضویت فلسطین در سازمان ملل قطعی است و وتوی آن اعتبار ندارد و به این وسیله اسرائیل همیشه از بین می رود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *