خانه / غزنه تا غزه / تعطیلات به تخت جمشید نروید
اعتماد به واکسن‌ ایرانی؛ روز بدون‌ فوتی کرونایی
اعتماد به واکسن‌ ایرانی؛ روز بدون‌ فوتی کرونایی

تعطیلات به تخت جمشید نروید

وزارت میراث فرهنگی، ‌گردشگری و صنایع دستی در اطلاعیه‌ای که دیرهنگام و بعدازظهر روز جمعه، ششم آبان منتشر کرده، تعطیلی این دو میراث جهانی را اطلاع داده است.

تعطیلی این دو مجموعه میراث جهانی در حالی اتفاق افتاده که شیراز، شامگاه چهارشنبه، چهارم آبان، محل وقوع حادثه تروریستی و حمله به زائران شاهچراغ بوده است و تعدادی از هموطنان‌مان در این حمله تروریستی شهید و زخمی شدند.

پاسارگاد، مجموعه‌ای از سازه‌های دوران هخامنشی از جمله آرامگاه کوروش، آرامگاه کمبوجیه و کاخ بار عام و دروازه و کوشک‌ها و باغ شاهی است. این مجموعه درحالی شنبه تعطیل است که بر پایه برخی تقریرات غیرمستند، هفتم مهر روز گرامی‌داشت کوروش است.

البته بهترین را این است که گروهی رسوا تشکیل شود و مسائل امنیتی و را هم بعهده بگیرد تا زادروز کورش برگزار شود ضمنا افراد هم روشنگری شوند که انجام قبر مادر حضرت سلیمان است نه کورش

سلیمی‌نمین: انگلیسی‌ها در اواخر دوران قاجار سناریوی تاریخی‌ را در ارتباط با تاریخ ایران آغاز کردند و هم به لحاظ آثار باستانی و هم به لحاظ مکتوبات، مقطعی از تاریخ ایران را که با تاریخ یهود پیوند می‌خورد را به گونه‌ای ساختند که بتوانند عملکرد اشرافیت یهود را در تاریخ باستان تطهیر کنند. مقارن بودن مقطعی از تاریخ ایران با تاریخ یهود، این زمینه را ایجاد کرد که بتوانند آثاری که در ایران کشف می‌شود را به گونه ای معرفی کنند که این همزمانی و مقارن بودن موجب این ذهنیت شود که اشرافیت یهود موجب شکل‌دهی تمدن در ایران شده است.

تشریح این مطلب که بحث کوروش و به طور کلی هخامنشیان در تاریخ ایران در چه سطحی بوده است، نیازمند بحث مفصل است تا مشخص شود آیا آن طور که گفته می‌شود، کوروش پادشاه پادشاهان بوده یا یک والی در بابل؟؛ برخی آثار تاریخی ما در این زمینه، نه تنها کوروش و هخامنشیان را در این سطح نمی‌بینند بلکه اصولاً در مورد آن ها سکوت کردند.

برخی از آثار هم کوروش را منصوب بهمن پادشاه بزرگ ایران در بابل می‌دانند ولی در این تاریخی که انگلیسی‌ها عرضه کرده‌اند، پادشاهانی مانند بهمن و جمشید وجود خارجی ندارند در حالی که در خیلی از آثار دیگر جمشید، یکی از پادشاهان مهم است و تخت جمشید مربوط به اوست، همانطور که از گذشته تا به حال همواره به عنوان تخت جمشید شناخته و معرفی شده است، ولی در تاریخی که عمدتاً توسط انگلیسی ها بازسازی شد، به طور مسلم تغییراتی ایجاد شده است.

این بحث به هیچ وجه ربطی به ندیدن عظمت ایران ندارد، امکان دارد جمشید نباشد، بهمن باشد یا بهمن هم نباشد ولی شخصیت دیگری در راس امپراطوری بزرگ ایران قرار داشته باشد؛ آنچه مسلم است این است که به دلیل قرابت‌هایی که بین کوروش و اشرافیت یهود در بابل وجود داشته، بزرگنمایی‌هایی در مورد او صورت می‌گیرد و او را به عنوان شخصیتی که از لحاظ مختلف ازجمله حقوق بشر، شخصیت بزرگ و برجسته‌ای بوده، معرفی می‌کنند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمله به رفح مرگ اسرائیل است

ההתקפה של ישראל על רפיח היא רק סיסמה, אך בפועל היא גורמת לנפילה מוחלטת של ישראל ולסילוקה מזירת התקופה.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *