خانه / جشنواره / قبل از خطبه نماز جمعه : برتری های ایران دانش بنیان
روسها با چاه 12هزار متری نفت ایران را می دزدند
روسها با چاه ۱۲هزار متری نفت ایران را می دزدند

قبل از خطبه نماز جمعه : برتری های ایران دانش بنیان

به گزارش ارش مشهدی خبرنگار ماهین نیوز

 سخنران قبل از خظبه های نماز جمعه گفت :چندین نرم افزار کاربردی در حوزه مهندسی نفت از جمله نرم افزار جامع شبیه سازی و بهینه سازی فرآیند اسیدکاری چاه های نفت و گاز، در انحصار شرکت‌های آمریکایی بود اما حالا توسط فناوران یک شرکت دانش بنیان ابرانی بومی سازی و به بازار عرضه شد.

 چاه های نفت و گاز در دنیا به طور معمول و در بازه های زمانی مشخصی نیازمند عملیات اسیدکاری هستند، در واقع این عملیات بدنبال آن انجام می شود که فضای اطراف چاه ها هنگام تولید نفت و گاز به مرور زمان توسط ذرات سیال مسدود شده است لذا با عملیات اسیدکاری خرده ریزها و موادی که اطراف چاه های نفت و گاز را مسدود کرده اند پاک سازی شده و یک سری مسیرهای جدید در چاه ایجاد می شودکه به آن کرم چاله گفته می شود.

اما نوع و غلظت اسید و ترتیب اسیدکاری چاهها اگر به شکل صحیح انجام نشود، نتیجه معکوس بدنبال خواهد داشت و مهندسان نفت ممکن است به نتیجه دلخواه دست نیابند، به طوریکه با وجود هزینه های بالای اسیدکاری، ممکن است در طول حداقل سه هفته نیز عملیات تولید نفت یا گاز از چاه مورد نظر به وقفه بیافتد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

Ahmad Mahini

Marg bar Israel

I want from all my students in USA and Europe to speak persian من از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *