خانه / جشنواره / اجرای قانون ازادی میخواهد نه قانون شکنی
ریشه اعتراضات
ریشه اعتراضات

اجرای قانون ازادی میخواهد نه قانون شکنی

قانون سمنان تا لغو قانون و براندازی برای خود ازادی عمل می خواهند ولی برای اجرای قانون  هیچ حقی قایل نیستند لذا از وزارت کشور و وزارت خارجه و دیگران نباید اسیر جو سازی هنجار شکنانه و براندازان شوند و به دستور امام اهمیت بدهند یک نمونه مسیله حجاب است که هم قانون قربانی است و هم قانون کشوری ولی دشمنان خود را ذیحق میدانند تا قانون را پایمال میکنند

*♻️ قانون حجاب و تکالیف برجا مانده…*

⬅️ در ۲۲ شهریور ماه، مرحومه مهسا امینی دختر جوانی که به همراه تعدادی از افراد به‎دلیل پوشش نامناسب توسط ماموران امنیت اخلاقی برای گرفتن تعهد و توجیه به یکی از مقرهای پلیس هدایت شد در سالن اجتماعات به طور ناگهانی بیهوش و بلافاصله با همکاری پلیس و اورژانس به نزدیک‌ترین بیمارستان جهت مداوا منتقل می‌شود. رسانه های معاند و ضدانقلاب و برخی جریانات داخلی سعی داشتند علت فوت را ضرب و شتم و شکنجه نشان دهند که با انتشار فیلم لحظه حادثه نشان داد واقعیت خلاف آن چیزی است که ضدانقلاب و معاندین ادعا می کنند.ضمن اینکه در بررسی پزشکی قانونی نیز گزارش شده است که در سی‌تی‌اسکن مغزی علایمی مبنی بر هیدروسفال بودن (عارضه قبلی) گزارش شده و مرحومه در ۵ سالگی عمل تومور مغزی داشته و مبتلا به بیماری صرع و دیابت نوع نیز یک بود.

🔻برای تحلیل جامع و درست از این حادثه به نکات زیر می‌بایست توجه نمود:

۱️⃣ آمار موارد و مصادیق برخورد حادثه ساز پلیس با شهروندان که برخاسته از اشتباه عمدی یا سهوی مجریان یا شیوه ها و روندهای نادرست در اجرای قوانین است؛ در ایران در مقایسه با آمار هتک حرمت و قتل شهروندان در کشورهای مدعی آزادی و حقوق بشری ناچیز است چرا که پایگاه خبری ایندیپندنت می‌نویسد: در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ سالانه تقریبا ۱۰۰۰ نفر جان خود را بر اثر شلیگ گلوله و ضرب و شتم توسط پلیس آمریکا از دست می‌دهند. و در آخرین آمار مأموران آمریکایی ظرف هفت ماهی که از آغاز سال ۲۰۲۲ می‌گذرد بیش از ۷۰۰ نفر را کشته‌اند. و اما جالب اینجاست که از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۲، ۹۸.۲ درصد موارد قتلی که توسط پلیس آمریکا انجام شده، به متهم شدن یا محکومیت مأمور خاطی منتج نشده است.

۲️⃣ در این ماجرا از آنجا که با جان یک انسان مواجهیم و با وجود اینکه مستندات ویدئویی از مرگ مرحومه امینی، نشان می دهد که هیچ تعرضی به او صورت نگرفته مسئولین سه قوه بر پیگیری قضیه تاکید نمودند تا اگر حقوقی از خانواده داغدار او تضییع نگردد چرا که در کشور ما در برخورد قاطع با اشتباهات پلیس به گونه ای عمل شده که پلیس در مواجهه با برخی تخلفات به دلیل ملاحظات قانونی درحفظ جان متهمان مظلومانه به شهادت می رسند.

۳️⃣ در خصوص مسئله حجاب قانون مصوب جلسه ۴۲۷ مورخ ۸۴/۱۰/۱۳ شورای‌ فرهنگ‌ عمومی را داریم که ۲۴ سازمان و وزارت خانه به اضافه‌ی مجلس و قوه قضاییه در آن مسئولیت دارند تا سه وظیفه را در مسیر ترویج و جامعه پذیری امر حجاب به عنوان یک ضرورت فردی و اجتماعی جامه عمل بپوشانند؛ یکی آموزش و فرهنگ سازی توسط آموزش و پرورش، آموزش عالی، صدا و سیما، وزارت ارشاد و… دوم ایجاد الزامات و بستر لازم برای هدایت جامعه به سمت رعایت حجاب از وزارت صمت، ارتباطات، اقتصاد، راه و شهرسازی و … و در نهایت نظارت بر حسن اجرای قانون حجاب در جامعه توسط قوه قضاییه و فرماندهی انتظامی که نیاز به پرورش کادر مجرب و آموزش دیده و روشهای نو برای حسن اجرا در این زمینه بواقع احساس می شود. و اما این در حالیست که متاسفانه اکثر متولیان امر از وظیفه قانونی خود سرباززده اند و همه سنگینی این امر بر دوش پلیس قرار گرفته است و اگر سازمانهای دیگر هر چه بیشتر به امر ترویج و فرهنگسازی و بستر سازی حجاب بپردازند بار بر دوش پلیس در نظارت و برخورد سلبی کمتر و کمتر خواهد شد.

👈 نکته پایانی: بر اساس آموزه های اسلامی و ارزشهای انسانی جان یک نفر حرمت بالایی دارد و هرچند آمار پلیس ایران در این زمینه با فاصله زیادی از کشورهای مدعی حقوق بشری کمتر است اما باید با بکارگیری تمامی ظرفیتها در سازمانها و زوارت خانه ها تلاش کرد تا برخوردهای سلبی به حداقل برسد و در تدوین روشهای نو و کم هزینه در توجیه و هدایت از یک سو و برخورد با اقدامات سازمان یافته در ترویج برهنگی و بی بندوباری با پشتیبانی دلارهای آمریکایی از سوی دیگر اقدامات نو، امن و بجایی صورت گیرد.

✍🏻 جواد خسروی

┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
دوستان خود را به خانواده *” ۶۰ هزار نفری جبهه انقلابی جنوب”* دعوت کنید!

https://chat.whatsapp.com/Iw1pBDpTzdEAHATCnKVd1g
#واتساپ ☝🏻
https://eitaa.com/jejonoob
#ایتا ☝🏻
https://t.me/jejonoob
#تلگرام ☝🏻

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

چرا و چگونه ترامپ را بکشیم

Why and how to kill Trump Here, techniques are taught that you can kill Trump easily and with your bare hands. The first thing is to know the chakras. There are seven points on the body that will kill a person with a strong blow of the index finger. It can be strengthened to kill Trump whenever you see him

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *