خانه / جشنواره / وزیر جوانان

وزیر جوانان

بازدید دبیر کل وزارت زنان، جوانان و افراد دارای ناتوانی آفریقای جنوبی‌ از گروه پژوهشی هنرهای سنتی

میکاتکو مالکوله دبیر کل وزارت زنان، جوانان و افراد دارای ناتوانی آفریقای جنوبی‌ به اتفاق هیأت همراه از گروه پژوهشی هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این مرکز قرار گرفت.

به گزارش روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، در این بازدید دبیر کل وزارت زنان، جوانان و افراد دارای ناتوانی آفریقای جنوبی‌ به همراه ۴ نفر از مدیران کل امور فرهنگ و هنر و امور زنان این کشور، خریجه کریمی مدیر کل امور بین الملل معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و زینب اختری مشاور امورزنان و خانواده وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با نحوه فعالیت هنرمندان و گردشگران این حوزه آشنا شدند.

زینب اختری مشاور امورزنان و خانواده وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این بازدید با اشاره به تعامل ایجاد شده با معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، به توانایی و نقش زنان در حوزه صنایع‌دستی اشاره و تصریح کرد: از آنجایی که اکثر هنرمندان و فعالان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی را بانوان تشکیل می‌دهند، در تلاش برای میزبانی از مهمان‌های بین‌المللی که به هر نحو با امور زنان مرتبط‌اند هستیم که با آن‌ها در زمینه صادرات صنایع‌دستی تعامل کنیم.

مشاور امور زنان و خانواده وزارت میراث‌فرهنگی، نمایش ظرفیت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور در سطح بین‌الملل را جزو دغدغه‌های خود عنوان کرد و افزود: با نشان دادن ظرفیت هنرهای سنتی کشور به دنیا، مسیر صادرات برای هنرمند باز می‌شود و هنرمند چیزی جز این را نمی‌خواهد.

او با بیان اینکه دنیا خواهان صنایع‌دستی ایران است بر فعالیت بیشتر در زمینه تبلیغات و شناساندن صنایع‌دستی در سطح بین‌الملل تاکید و این موضوع را از اولویت‌های امور زنان و خانواده وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عنوان کرد.

طلایه رویایی سرپرست گره پژوهشی هنرهای سنتی در جریان این بازدید به معرفی کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و بخش‌های پژوهشی گروه هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری پرداخت.

گفتنی است، گروه پژوهشی هنرهای سنتی پژوهشگاه درقالب ۱۳کارگاه‌ پژوهشی شامل؛ سفال و کاشی، نقاشی و چاپ پارچه، بافت قالی و گلیم، زری و مخمل بافی، خاتم سازی، قلمزنی، نقاشی پشت شیشه، منبت و معرق، سازسازی، نگارگری، گچبری، میناکاری و نقاشی لاکی و ۲ آزمایشگاه‌ تخصصی لعاب و رنگرزی به تحقیق، پژوهش و بازآفرینی هنرهای ملی و سنتی ایران می‌پردازد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

اولین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان

فیلم اصلی عشق اباد ساخته خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *