خانه / جشنواره / احضار کاردار سفارت سوئیس

احضار کاردار سفارت سوئیس

اطلاع رسانی رویدادها و برنامه ها (ویژه رابطین خبری):
اتتوره سکویی دبیرکل وزارت امور خارجه ایتالیا در سفر به تهران با دکتر مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

دکتر صفری در این دیدار با اشاره به ظرفیت های همکاری دو کشور از جمله در حوزه اقتصادی بر ضرورت استفاده حداکثری از آن تاکید کرد.

معاون دیپلماسی اقتصادی در ادامه با مرور حوزه های همکاری، خاطرنشان ساخت شرکت های ایتالیایی از گذشته نزد تجار ایرانی از جایگاه خوبی برخوردار بوده و این فرصتی است که ایتالیا باید آن را مغتنم شمارد.

دبیرکل وزارت امور خارجه ایتالیا در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به تهران با ابراز امیدواری نسبت به موفقیت گفتگوهای وین، از تمایل کشورش برای بهره گیری از ظرفیت های اقتصادی روابط تاکید کرد.

سکویی افزود شرکت های ایتالیایی از گذشته حضور فعالی در بازار ایران داشته که می‌تواند در دوره جدید تقویت شود.

در این دیدار راه های توسعه همکاری در حوزه اقتصادی و تجاری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

احضار کاردار یونان به وزارت امور خارجه

در پی توقیف محموله کشتی تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران در آبهای یونان، کاردار سفارت یونان در تهران (در غیاب سفیر) امروز به وزارت امور خارجه کشورمان احضار و مراتب اعتراض شدید دولت جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

در این دیدار رئیس اداره مدیترانه ضمن یاداوری تعهدات بین المللی دولت یونان با توجه به توقف اضطراری کشتی مذکور بدلیل نقص فنی، تسلیم در برابر فشارهای غیر قانونی آمریکا را غیر قابل پذیرش و‌ محکوم دانست و افزود: تصرف در محموله کشتی با پرچم جمهوری اسلامی ایران مصداق راهزنی بین المللی است که مسئولیت آن با دولت یونان و تصرف کنندگان غیرقانونی می باشد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از حقوق قانونی خود چشم پوشی نخواهد کرد و از دولت یونان انتظار دارد به تعهدات بین المللی خود در عرصه دریانوردی و کشتیرانی ملتزم و پایبند باشد.

کاردار سفارت یونان در این دیدار اعلام نمود که بلافاصله مراتب اعتراض و ناخرسندی دولت جمهوری اسلامی ایران را به دولت متبوع خویش ابلاغ خواهد کرد.

احضار کاردار سوییس بعنوان حافظ منافع امریکا به وزارت امور خارجه و ابلاغ مراتب اعتراض شدید ایران به دولت امریکا

در ادامه تلاش های دیپلماتیک وزارت امور خارجه برای رفع توقیف محموله کشتی تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در آبهای ساحلی یونان که با فشار و مداخله دولت امریکا در حال انجام است، کاردار سفارت سوییس در تهران، در غیاب سفیر این کشور توسط مدیر کل آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان احضار و مراتب نگرانی و اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به تداوم نقض صریح قوانین و مقررات بین المللی حقوق دریاها و کنوانسیون های بین المللی مربوطه خصوصا اصل آزادی کشتیرانی و تجارت آزاد بین المللی توسط دولت امریکا، اعلام و بر رفع فوری توقیف کشتی و محموله آن تاکید بعمل آمد.

کاردار سوییس اعلام کرد مراتب را در اسرع وقت به مقامات امریکا منتقل خواهد کرد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

Due to the people's need for prayer, the White House was changed to the place of Friday prayers in Washington. And people can pray there every Friday. Thanks to Ahmad Mahini, the presidential candidate of the United States from the Mahin party

آیا یهودیان به بهشت می روند؟

هر سوال مطرح در ذهن هرکسی، داستان و پاسخی دارد که: با دیگری متفاوت است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *