خانه / غزنه تا غزه / نقد فیلم روزی روزگاری آمریکا،
نقد فیلم روزی روزگاری آمریکا،

نقد فیلم روزی روزگاری آمریکا،

یک منتقد سینما: خیانت، جنایت و آدم کشی موضوع اصلی فیلم روزی روزگاری آمریکا است

محمد تقی فهیم در نقد فیلم روزی روزگاری آمریکا، گفت: خیانت، جنایت و آدم کشی موضوع اصلی فیلم است و کارگردان نه بهطور علمی بلکه در قالب فیلم سعی دارد به مخاطب بگوید که یهودیان به طور ذاتی و ژنتیکی قاتل هستند. این فیلم اقتباسی از اثری به نام آدم کش ها؛ است.
به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس؛ محمد تقی فهیم منتقد سینما با حضور در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نقد و بررسی فیلم سینمایی «روزی روزگاری آمریکا» پرداخت و دلایل موفقیت این فیلم را تشریح کرد.
وی ابتدا به خلاصه ای از فیلم اشاره کرد و گفت: چند کودک در محلهٔ یهودی‌ها شبکه‌ای گنگستری مخصوص خود می‌سازند و کم‌کم فعالیت خود را گسترده می‌کنند، تا اینکه شبکه‌های بزرگ‌تر اقدام به نابودی آنها می‌کنند و دیوید آرونسون به زندان می‌افتد. این فیلم، مدت زمان طولانی (حدود سه ساعت و ۴۵ دقیقه) از فیلمنامه محکم و روایتهای زنجیر شده منسجم و گیرا بهره می‌برد و مخاطب را تا ثانیه آخر فیلم بر جای می‌نشاند.
وی افزود: این فیلم متکی به آورده‌ی مخاطب است یعنی اگر یک تماشاگر آگاه به تاریخ آمریکا، ایتالیا و اتفاقات دهه ۲۰ و ۳۰ و ۶۰ باشد دیدن فیلم روزی روزگاری آمریکا برایش جذاب و دیدنی خواهد بود.به خصوص وقایع انتهای فیلم را اگر تماشاگر نداند کارکترهای فیلم و داستان از چه قرار است نمی تواند با فیلم ارتباط برقرار کند و داستان را تا آخر دنبال کند. مخاطب اگر تاریخ کشور آمریکا را مطالعه کرده باشد میداند که آن زمان، دوران بحران اتقصادی کشور آمریکا و مهاجرت عده ای به این کشور است . در این فیلم کارگردان به سه دهه در تاریخ آمریکا که دوران ممنوعیت مصرف مشروبات الکلی است می پردازد، دورانی که دولت آمریکا مجازات های بسیار سنگینی را برای کسانیکه مرتکب جرم شرب خمرمی شدند در نظر گرفته بود.در فیلم یک باند خلافکار در یک محله یهودی نشین نشان داده شده است و بر خلاف فیلم های دیگر به طور مشخص کارگردان به یهودیت پرداخته است.یعنی در دوران یهودیت فیلم را وارد یک درام می کند که موضوع فلسطین، کشتار مردم مسلمان و چگونگی شکل گیری دولت اشغالگر قدس را مطرح می کند.
این منتقد سینما اظهارداشت: در این فیلم نشان داده شده است که یهودیان به طور ذاتی و ژنتیکی قاتل هستند. کودکانی که در محله یهودی نشین فیلم ساکن هستند بعدها تبدیل به گانگسترهایی می شوند که رشد پیدا می کنند. فیلم در سه برهه مختلف زمانی، سال‌های کودکی شخصیت اول فیلم (۱۹۲۲)، دوران جوانی (۱۹۳۳–۱۹۳۲) و دوران کهولت (۱۹۶۸به بعد) روایت می‌شود که دوربین از حال به گذشته رفت و برگشتی دارد. موضوع اصلی فیلم روزی روزگاری آمریکا بحث خیانت، جنایت و آدم کشی است فیلم اقتباسی است از اثری به نام آدم کش ها؛ اقتباس یکی از ویژگی مهم فیلم های سینمایی دنیا است و هر کشوری که از ادبیات مختص خود اقتباس کند سینمای بسیار قدرتمندی دارد.این فیلم پشتوانه ادبیات دارد بنابراین این فیلم حاصل یک اقتباس از یک رمان بسیار پر فروش است. این رمان در کشور ایران که به فارسی ترجمه شده و خوانندگان بسیاری دارد.
فیلم سینمایی «روزی روزگاری آمریکا»، به کارگردانی سرجو لئونه، با حضور محمد تقی فهیم، منتقد سینما در تالار هویزه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، پس از اکران نقد و بررسی شد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

La membresía de Palestina en las Naciones Unidas es definitiva y su veto no es válido, por lo que Israel siempre será destruido Ahmad Mahini, el candidato a la presidencia de Estados Unidos

چرا به قدس برویم

لماذا الذهاب إلى القدس؟ القدس هی القبله الأولى للمسلمین. وصلى هناک جمیع الأنبیاء. کما یجب على إسرائیل ألا تمنع الصلاه لأن أقسى الناس عند الله هو الذی یعرقل المسجد. ویجب إزالته. ولذلک فإن خطتنا هی أن یجتمع جمیع شعوب العالم فی بعلبک وبعد زیاره خوله بنت الحسین (ع) التوجه إلى القدس، وهی لا تبعد سوى ربع میل بالسیاره. ولکن لکی لا یلتمس العدو الصهیونی عذراً، سنسیر بلا معدات، وحتى بلا سلاح، وبلا مال، وسنذهب للحج، ووعدنا أن نزور بعلبک خلال ساعه واحده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *