خانه / اندیشکده راهبردی / حقوق ماهانه(مواجب مزدوری) طالبان رسید
حقوق ماهانه طالبان رسید

حقوق ماهانه(مواجب مزدوری) طالبان رسید

بیست‌وششمین بسته ۳۲ میلیون دالری به کابل رسید

شفقنا افغانستان- بانک مرکزی حکومت سرپرست طالبان می‌گوید که در ادامه‌ی کمک‌های نقدی بشردوستانه به افغانستان، بیست‌وششمین محموله‌ی پول نقد شامل ۳۲میلیون دالر امروز (چهارشنبه، ۷ ثور) به کابل رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، با این حساب براساس آماری که بانک مرکزی منتشر کرده، تاکنون بیش از ۷۶۱میلیون دالر پول نقد به کابل انتقال داده شده است.

این بانک با ورود بیستمین بسته‌ی ۳۲‌میلیون دالری، اعلام کرده بود که میزان کمک نقدی به افغانستان به ۵۶۹میلیون و شش‌صد هزار دالر رسیده است. با رسیدن شش بسته‌ی ۳۲میلیون دالری دیگر، ۱۹۲میلیون دیگر اضافه شده است.

این مقدار پول نقد، به بانک بین‌المللی افغانستان (AIB) سپرده شده است. درباره‌ی چگونگی مصرف این کمک‌ها و این که تاکنون چه میزان از آن مصرف شده، اطلاعاتی در دست نیست.

بانک مرکزی حکومت سرپرست طالبان با قدردانی از کشورهای کمک‌کننده، خواستار تسهیل مراودات بانکی با افغانستان شده است تا زمینه‌ی تعامل مؤثر با کشورهای منطقه و جهان فراهم شود.

پس از روی‌کارآمدن طالبان، دارایی خارجی افغانستان منجمد و دسترسی این کشور به بانک‌های بین‌المللی مسدود شد. این محدودیت بحران نقدیندگی را در پی داشته و منجر به کاهش شدید ارزش پول ملی افغانستان شد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

کل ارز باید در بین مردم تقسیم شود.

کل ارز و ریال حاصله باید بین مردم تقسیم شود، خود آنها بتوانند مدیرت کنند و دارو یا غذا بخرند. این همان چیزی است که خدا ورسول عمل می کردند. وحضرت علی ع هم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *