خانه / اندیشکده راهبردی / اضافه شدن ۱۰ هزار مگاوات برق جدید

اضافه شدن ۱۰ هزار مگاوات برق جدید

سرویس سیاسی

اسلامی در نشست خبری:
وقوع رنسانس جدید با تولید ۱۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای با اعتبارات پیش‌بینی شده در قانون بودجه ۱۴۰۱/ سازمان انرژی اتمی قانون راهبردی مجلس را تمام عیار انجام داد
رئیس سازمان انرژی اتمی برنامه محوری این سازمان را در حوزه برق هسته‌ای دانست و گفت اضافه شدن ۱۰ هزار مگاوات برق جدید به کشور رنسانسی در این حوزه خواهد بود که اعتبارات تحقق آن در قانون بودجه ۱۴۰۱ پیش بینی شده است.
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی پیش از ظهر امروز(چهارشنبه، ۱۷ فروردین ماه) در نشست خبری با حضور خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی به تشریح برنامه‌های مراسم شانزدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای که قرار است ۲۰ فروردین ماه با حضور رئیس جمهور برگزار شده و از برخی از دستاوردهای جدید سازمان انرژی اتمی در آن رونمایی شود، پرداخت.

اسلامی با اشاره به ایجاد مزرعه تولید علم و فناوری به عنوان یک ایستگاه برای تجاری سازی و سرمایه گذاری که توانسته است زمینه های فراوانی برای شرکت های دانش بنیان فراهم کند، اظهار داشت: این مرزعه علمی می تواند ایستگاهی فعال برای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری جهت حمایت از دانش بنیان ها در راستای ایجاد اشتغال و در زندگی مردم تأثیرگذار باشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه با بیان اینکه تولیدات ما ریشه در نگاه به کمیت و کیفیت بر پایه دانش داشته تا محصولاتی با کیفیت در لایه های مختلف تولید کنیم، ابراز داشت: سازمان انرژی اتمی تحقیقات خود را بر مبنای نیازهای کشور انجام می دهد و از فکر، تلاش و کوشش جوانان دانشمند در حوزه فناوری هسته ای استفاده می کند لذا امروز به عنوان کشوری صاحب این فناوری هستیم.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های این سازمان در سال جاری عنوان کرد: با توجه به سیاه نمایی ها و القائاتی که علیه صنعت هسته ای کشورمان صورت می گیرد، قرار است در راستای جهاد تبیین، تاریخ هسته ای کشور را که در چارچوب پادمان و تعهدات انرژی هسته ای است، به زبان ها و شیوه های مختلف ارائه کنیم که این موضوع بخشی از سند تحول دولت خواهد بود.

اسلامی همچنین تصریح کرد: از سوی دیگر قرار است در مراسم شانزدهمین سالروز ملی فناوری هسته ای از اسنادی رونمایی شود که سند راهبردی توسعه جامع انرژی اتمی از جمله آنها است که فعالیت های هسته ای کشور را تا افق ۱۴۲۰ نشان داده و مسیر آن را معرفی می کند.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: اقدام بعدی نیز تهیه CPF مورد نیاز برای آژانس بین المللی انرژی اتمی است که با پر کردن خلاء چندین ساله، برنامه های هسته ای ما را در سایت آژانس معرفی کرده و با رفع ابهام، کیفیت برنامه های ایران را نشان دهد که در روز ملی فناوری هسته ای رونمایی می شود.

وی گفت: تا کنون ۲۵ دستاورد هسته ای در سال های اخیر داشته ایم که معرفی شده است و قرار است در روز ملی فناوری هسته ای، ۹ دستاورد جدید دیگر نیز معرفی شود که ۳ دستاورد مربوط به رادیوداروها بود که در حوزه تشخیص و درمان استفاده شده و با هماهنگی با وزارت بهداشت و دریافت مجوز قرار است وارد فاز آزمایش بالینی شود.

اسلامی ادامه داد: دو دستاورد دیگر در حوزه پلاسما است که یکی از آنها پلاسماتراپی برای  درمان سرطان بوده که بدون آسیب و موثر است و در دوره زمانی با نظر پزشکان استفاده می شود و در اختیار مردم قرار می گیرد که فاز آزمایشگاهی آن طی شده و قرار است وارد فاز بالینی شویم. همچنین سم زدایی دستاورد دیگری در حوزه پلاسمای هسته ای است که با این تکنولوژی می توان آفات برخی از محصولات کشاورزی به خصوص پسته را از بین برد چرا که در حال حاضر عرضه این محصول به دلیل برخی آفات، در عرصه جهانی دچار چالش شده است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

احمد ماهيني كانديداي رياست جمهوري آمريكا

حجاب فرمان خداست

ما برای باحجاب کردن چه خطرها کرده ایم مردم در خیابانها حاضر باشند و ماموران را در مبارزه با بی حجابی حمایت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *