خانه / جشنواره / کالای ایرانی بنام خارجی

کالای ایرانی بنام خارجی

حمایت تولید ملی _امار واردات به گزارش سمیه سادات سلطانیان :

لیست واردات کشور که منتشر شد. نکته جالب ورود ۴میلیارد دلار تلفن همراه بود علارغم تلاش دولت اما تولید کنندگان و برند های داخلی سهمی درخور بدست نیاورده اند عزمی ملی میطلبد که برندهای داخلی معرفی و میان مردم مطرح شود(بنده مدتی پیش به اجبار محدودیت بودجه یک تلفن همراه برند ایرانی جی پلاس تهیه کردم که انصافا به نسبت گوشی کره ای با امکانات شبیه خود ۴۵درصد ارزانتر بود) جا دارد تولید مورد توجه قرار گیرد در غیر اینصورت حداقل تنها قطعات وارد و در داخل مونتاژ شود.
جزئیات واردات: موبایل با ۴ میلیارد دلار در رتبه اول واردات ایران قرار گرفت

🔹طبق آمارهای گمرک ایران، بدون احتساب فصل ۲۷ (عمدتا کالاهای با اولویت ارزی غیرفعال و برخی واردات‌ممنوع) در ۱۱ماهه ۱۴۰۰ موبایل و انواع دستگاه‌های تلفن با نزدیک به ۴ میلیارد دلار در رتبه اول واردات ایران قرار داشته است.
🔹پس از این اقلام، ذرت با حدود ۳ میلیارد دلار دوم، گندم با ۲ میلیارد دلار سوم، قطعات منفصله تراکتور با ۱ میلیارد و ۴۳۲ میلیون دلار چهارم و لوبیای سویا با ۱ میلیار و ۳۸۴ میلیون دلار در رتبه پنجم قرار داشته است.
🔹دانه‌های روغنی، کنجاله، جو دامی، دارو، قطعات خودرو و تجهیزات پزشکی اقلامی هستند که در رتبه‌های ششم تا یازدهم قرار دارند.

البته باید گفت: که اکثر این کالاها ایرانی هستند، مثلا ایران سامسونگ و دوو و الجی را خریده است لذا به راحتی وارد می شود و به دلیل فروش بیشتر می گویند خارجی است

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

Ahmad Mahini

Marg bar Israel

I want from all my students in USA and Europe to speak persian من از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *