خانه / تمدن پژوهی / تفرجگاه های شمال تهران

تفرجگاه های شمال تهران

در روز طبیعت
تفرجگاه های شمال تهران میزبان ۶۰ هزار شهروند و گردشگر نوروزی بود
۶۰ هزار شهروند و گردشگر نوروزی در بوستان ها و مسیرهای گردشگری شمال تهران در روز طبیعت حضور یافته و روز ۱۳ فروردین را در طبیعت زیبای بهاری سپری کردند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، حمیدرضا حاجوی شهردار این منطقه با بیان خبر فوق اظهار کرد: امسال در روز طبیعت با توجه به کنترل نسبی بیماری کرونا و نهادینه شدن رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه، شاهد استقبال چشمگیر شهروندان و گردشگران نوروزی از بوستان های فرامنطقه ای، منطقه ای، محلی و مسیرهای گردشگری در شمال تهران بودیم.
وی افزود: پس از پایان روز طبیعت بلافاصله با حضور ۴۰۰ نیروی کارگری عملیات نظافت بوستان‌ها، فضاهای سبز حاشیه معابر و بزرگراه ها و کلیه مسیرهای گردشگری انجام و در مدت کوتاهی کلیه معابر و بوستان‌ها پاکسازی شد.

حاجوی تصریح کرد: ۱۵۰ بوستان فرامنطقه ای، منطقه ای و محلی در شمال تهران با هدف استقبال از شهروندان در روز طبیعت با اقدامات خدمات شهری و محیط زیستی و به کارگیری تمهیدات اجتماعی و فرهنگی آماده سازی و در۱۰ بوستان نماز جماعت برگزار شد.
شهردار منطقه یک خاطر نشان کرد: به منظور آماده سازی بوستان ها، اقداماتی چون تامین روشنایی، ایمن سازی آب نما، زمین بازی کودکان، معابر، وسایل بازی و ورزشی بوستان ها، بهسازی سرویس بهداشتی و…. انجام شده است.
این مقام مسئول با اشاره به توسعه نقاط گردشگری منطقه یک افزود: به منظور ساماندهی نقاط بی دفاع شهری و همچنین توسعه و رونق گردشگری در غالب رود دره ها و تکریم زائرین و مجاورین آستان مقدس حضرت صالح(ع) طرح ساماندهی حاشیه مسیل مقصود بیک بررسی و مقرر شد ضمن تامین روشنایی معبر، مسدود سازی نقاط بی دفاع شهری و نیز آزاد سازی مسیرهای منتهی، اقدامات عمرانی و بهسازی مسیر پیاده روی مسیل نیز انجام شود

ضمنا

برپایی نماز جماعت روز طبیعت در بوستان های شمال تهران
نماز جماعت روز طبیعت با حضور اقشار مختلف مردم ظهر روز شنبه ۱۳ فروردین ماه در ۱۰ بوستان شمال تهران برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، حمیدرضا حاجوی شهردار این منطقه اظهار داشت: در روز طبیعت در ۱۰ بوستان منتخب سطح منطقه  فریضه نماز جماعت ظهر و عصر برپا خواهد شد و به منظور فرهنگ‌سازی مناسب در بین شهروندان و پرهیز از آسیب به طبیعت زیبای شمیران، ۲۰ نفر از آموزشگران پسماند این منطقه به ارائه آموزش های لازم در خصوص کاهش پسماند تر و توزیع کیسه های پسماند خواهند پرداخت.
 حاجوی گفت: شمیران و منطقه یک همواره با توجه به دارا بودن جاذبه های متعدد طبیعی و همچنین بوستان های فرامنطقه ای و فضای سبز شهری قابل ملاحظه، شاهد حضور گسترده شهروندان و خانواده های محترم تهرانی بوده است، برهمین اساس و با تلاش نواحی دهگانه منطقه یک ۱۵۰  بوستان این منطقه آماده حضور شهروندان در روز طبیعت شده است.
وی افزود: به منظور آماده سازی بوستان ها، اقداماتی چون تامین روشنایی، ایمن سازی آب نما، زمین بازی کودکان، معابر، وسایل بازی و ورزشی بوستان ها، بهسازی سرویس بهداشتی و…. انجام شده است.
شهردار منطقه یک گفت: پیش بینی می شود با توجه به فروکش کردن بیماری کرونا و کاهش محدودیت ها امسال شاهد حضور بیش از بیش خانواده ها در روز طبیعت در فضاهای سبز و بوستان ها باشیم، بر این اساس ضمن آمادگی کامل نواحی دهگانه منطقه، پیش بینی های لازم از جمله حضور تمامی اکیپ های اجرایی خدمات شهری، فضای سبز، معبربانان و همچنین عوامل بازیافت به جهت ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و همچنین هماهنگی های لازم با اورژانس تهران و آتش نشانی نیز انجام شده است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

As a result of the follow-ups of Ahmad Mahini, the presidential candidate of the United States, America has now become the 32nd province and Europe the 33rd province of Iran, and the official language of the world is Persian! But the authorities do not know. And even if they hear, they will not believe

انگلیس خومونه

مجلس انقلابی باید تصویب کند که آمریکا استان سی و دوم و اروژا، استان سی و سوم اسران است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *