خانه / جشنواره / عربستان فرو پاشید

عربستان فرو پاشید

عربستان اعلام کرده بود که ۸۰٪ از بانک اهداف مربوط به حوثی را نابود کرده است. اما پس از ۷ سال معلوم شد ائتلاف در مورد همه چیز دروغ گفته است.
مایکل استیفنز کارشناس امور خلیج در مرکز پادشاهی خدمات متحده برای امنیت و دفاع گفت جنگ فایده‌ای برای سعودی نداشت و عربستان ضعیف تر از ۲۰۱۵ شده است.
تایمز بریتانیا هزینه هر روز جنگ در یمن را ۲۰۰ میلیون دلار اعلام کرد. ۶ میلیارد دلار در ماه و ۷۲ میلیارد در سال. کل هزینه جنگ در ۷ سال گذشته را ۵۰۰.۴ میلیارد دلار نوشته است. تنها تا ۲۰۱۸ تعداد ۲۵۰۰ سرباز و ۶۰ افسر ارشد و عالیرتبه کشته شدند.
حدود ۶۵۰ تانک و صدها زره‌پوش عربستان نابود شده به اضافه تاسیسات حساس مثل بقیق و خریص که تولید پنج میلیون بشکه، به مدت ۴ هفته متوقف شد و ضرر ۱۲ میلیارد دلاری به همراه داشت که کل هزینه معادل ۵۱۲.۴ میلیارد دلار تا امروز است.
این یعنی یک تریلیون و ۹۰۰ میلیارد ریال سعودی.
علاوه بر این سرمایه‌گذاری در این کشور کاهش یافته و بورس ضرر دیده و امروز حوثی ها بر عمده مناطق یمن مسلط هستند و ضربات خود به عربستان را دردناکتر کرده‌اند.
پس از سالها خسارت مادی و جانی و آبرو، ائتلاف اعلام کرده که عملیات نظامی خود را برای توافق متوقف می‌کند.
آیا ضعف سعودی را پایانی هست؟

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

مردم استرالیا قیام کنند

✅ جمهوری اسلامی ایران اقدام استرالیا را شدیدا محکوم کرد   حمایت استرالیا از رژیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *