خانه / اندیشکده راهبردی / درختان کهنسال شمال تهران تیمار و تقویت شدند

درختان کهنسال شمال تهران تیمار و تقویت شدند

‍به گزارش احمد درویشوند خبرنگار ماهین نیوز
حرکت کارناوال های شاد نوروزی در محلات شمال تهران
معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک با اجرای ایستگاه های شادی و جشن های میدانی، حرکت کارناوال های نوروزی، موسیقی اقوام و برپایی تور های گردشگری برنامه های شاد فرهنگی و هنری را برای شهروندان شمال تهران رقم زد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، حامد عبداللهی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری این منطقه با اعلام خبر فوق اظهار کرد: برنامه های شاد نوروزی در آستانه فصل بهار شامل کارناوال های گل ها، عروسک های نوروزی، تخم مرغ های رنگی در محلات شهرک نفت، گلابدره، حصار بوعلی، فرمانیه و … از ۲۷ اسفند تا ۳ فروردین ماه اجرا  شد.
وی با اشاره به استقبال خوب شهروندان از برنامه های اجرایی گفت:  با اجرای برنامه های شاد فرهنگی و هنری، شمیران رنگ و بوی بهاری گرفت و در روزهای آغازین نوروز باستانی تلاش شد روح امید و زندگی در میان شهروندان تقویت شود و برنامه های هفته دوم فروردین نیز به زودی اعلام می شود.
 معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک همچنین دیدار با کودکان دارای معلولیت مرکز نرگس، خانواده های معلولان و بررسی و رفع نیازهای آن ها در جهت سهولت در گذران زندگی، شناسایی سالمندان شاخص و دیدار، گفتگو و دلجویی از آن ها را ا
درختان کهنسال شمال تهران تیمار و تقویت شدند
درختان کهنسال شمال تهران که در طول سال های طولانی عمر خود به دلیل صدمات مکانیکی و عوامل بیماری زا و آفات دچار پوسیدگی شده بودند  تیمار و تقویت شدند. همچنین
به گزارش احمد درویشوند خبرنگار ماهین نیوز  یک،افشین خدامی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری این منطقه با اعلام خبر فوق اظهار کرد: صدمات مکانیکی از جمله سرما و یخبندان، برخورد ماشین آلات و … در تنه درختان به خصوص قسمت های پایین تنه باعث ایجاد ترک و به مرور زمان عمیق شدن آنها و در نهایت به دلیل عوامل بیماری زا و آفات، دچار پوسیدگی آنها می شود که برای مقابله با آن، عملیات پانسمان تنۀ درختان به عنوان سپر محافظ در برابر آسیب های مختلف انجام شد.
وی افزود: عملیات پانسمان تنۀ درختان مانع شکاف طیف و پوسته‌ شدن سطح خارجی آنها و در صورت بروز، مقدمه ی بیماری های مختلف برای درخت و در معرض قارچ و حشرات قرار گرفتن آنها می شود.
خدامی گفت: در این روش با نظارت دقیق کارشناسان فضای سبز، محل آسیب‌دیده با دقت توسط سموم  مناسب ضد عفونی شده و محل ترمیم با ترکیب سیمان، ماسه یا فوم پوشانده و سپس با ترکیب چسب چوب و پودر مل این قسمت پانسمان و درختان مورد نظر با انواع کود های ریز مغذی و درشت مغذی به صورت چالکود و محلول پاشی تقویت می شوند.
معاون شهردار منطقه یک خدمت رسانی و رفت و روب اماکن گردشگری منطقه یک در ایام نوروز را اقدام دیگری دانست و گفت: به دلیل حجم زیاد گردشگران در شمال تهران شاهد افزایش سه برابری پسماندهای شهری در اماکن گردشگری منطقه یک و مسیرهای کوهنوردی بودیم که نیروهای خدمات شهری با فعالیت شبانه روزی اقدام به پاکسازی این مسیرها و ورودی کاخ موزه ها نمودند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

Ahmad Mahini0

گروه: غزنی تا غزه

در حالیکه مردم نان ندارند بخورند،انفال و اموال عمومی برای پس انداز نیست بلکه برای تقسیم کردن است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *