خانه / جشنواره / فعال کردن ظرفیت های ایران و سوریه

فعال کردن ظرفیت های ایران و سوریه

تحریم های آمریکا می تواند فرصتی برای فعال کردن ظرفیت های ایران و سوریه باشد
نائب رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سوریه با اشاره به تحریم های یکجانبه و ظالمانه آمریکا گفت: تحریم‌های ظالمانه جبهه استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران و سوریه می تواند به عنوان یک فرصت برای فعال کردن ظرفیت های خفته در عرصه اقتصادی تلقی شود.
دیدار عباس گلرو با نماینده مجلس سوریه

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حسین راغب حسین فعال رسانه‌ای سوری با عباس گلرو نائب رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سوریه دیدار و گفتگو کرد.

گلرو در ابتدای این دیدار به دیرینگی مناسبات جمهوری اسلامی ایران و سوریه اشاره داشت و با توجه به تحولات منطقه و سوریه گفت:سوریه افق روشن و آینده ای درخشان پیشروی دارد و جمهوری اسلامی ایران به دقت تحولات منطقه و سوریه را دنبال کرده و نسبت به اهداف راهبردی خود در منطقه و به ویژه در سوریه جدی است.

وی ضمن امیدواری در پیشبرد عملی و جدی همکاری‌های تجاری و اقتصادی فیمابین دو کشور افزود:جمهوری اسلامی ایران از هرگونه همکاری در بخش های اقتصادی و تجاری با سوریه استقبال می کند و معتقد است که ارتقاء سطح مناسبات اقتصادی دو کشور در دوران تحریم ضرورت دارد.

گلرو، سوریه  را شریک راهبردی و دیرینه جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: سوریه به عنوان واحدی سیاسی در جهان عرب و خاورمیانه برای ما مهم بوده و گسترش مناسبات در حوزه های مختلف سیاسی اقتصادی و همچنین فرهنگی با این کشور حائز اهمیت است.

نائب رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سوریه در همین راستا تاکید داشت: ظرفیت‌های خوبی در دو کشور وجود دارد که می‌توان بر مبنای آنها جهشی در روابط دو جانبه در همه حوزه ها اعم از اجتماعی، فرهنگی، مردمی و اقتصادی ایجاد شود.

وی با اشاره به سفر پیشین این گروه به دمشق افزود: سفر گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه به دمشق، در واقع گامی عملی برای نشان دادن رویکرد و موضع ایران در سطوح پارلمانی در قبال سوریه بود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: شناسایی ظرفیت‌های موجود و ترسیم نقشه راه همکاری تهران و دمشق در قالب گروه‌های دوستی پارلمانی در راستای تامین منافع دو ملت ایران و سوریه تحقق می یابد.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم های یکجانبه و ظالمانه آمریکا گفت:تحریم‌های ظالمانه جبهه استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران و سوریه می تواند به عنوان یک فرصت برای فعال کردن ظرفیت های خفته در عرصه اقتصادی تلقی شود.

وی در همین زمینه بیان کرد: تدوین مبانی لازم برای تقویت توانمندی ها و روابط اقتصادی دو جانبه برای مقابله با تحریم و تروریسم اقتصادی تحمیلی علیه ایران و سوریه مهم و قابل ملاحظه است.

حسین راغب حسین فعال رسانه‌ای سوری و نائب رئیس پیشین گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران نیز در این دیدار، نگاه راهبردی دو کشور را سرمایه بزرگی بر مبنای دوره جدیدی از همکاری های دو جانبه اقتصادی و تجاری دانست و افزود:رابطه راهبردی چهار دهه گذشته بر اساس نگاه حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) و مرحوم حافظ اسد پی ریزی شده است.

این فعال رسانه ای ضمن قدردانی از مواضع قاطع مقام معظم رهبری و حمایت جمهوری اسلامی ایران از کشور سوریه به روابط ممتاز دو کشور اشاره داشت و گفت: جمهوری اسلامی ایران پیشگام تقویت و تحکیم وحدت جهان اسلام است و مردم سوریه همواره از نقش اساسی و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران در شرایط سخت و بحرانی کشورشان قدردانی می کنند.

وی در پایان این دیدار خاطرنشان کرد: دمشق همواره در بسیاری از مراحل تاریخی در کنار تهران بوده است و روابط دو کشور در سطح بسیار خوبی قرار دارد./

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

روزمعلم و شهادت استاد مطهری

بسم الله و سلام وعرض تبریک تقدیم به کسانی که به ما مفیدها آموختند🌴 امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *