خانه / جشنواره / تولی و تبری حکم می کند آل سعود از بین برود

تولی و تبری حکم می کند آل سعود از بین برود

اعدام ۴ تن دیگر در عربستان؛ ۱۰۰ اعدام در سال جاری میلادی

شفقناافغانستان- خبرگزاری فرانس پرس به نقل از آمار و ارقام رسمی گزارش داد: مقامات عربستان سعودی روز گذشته (پنجشنبه) چهار نفر دیگر را اعدام کردند و تعداد اعدام ها در این کشور از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون به یکصد نفر رسید.

به گزارش سرویس ترجمه شفقناافغانستان به نقل از آرتی، وزارت کشور عربستان سعودی در بیانیه های مختلفی که توسط خبرگزاری رسمی عربستان منتشر شده، از اعدام دو اندونزیایی و دو عربستانی دیگر در پرونده های مختلف خبر داده است.

این در حالی است که مقامات عربستان روز چهارشنبه نیز سه نفر دیگر را در پرونده های مختلف اعدام کرده بودند.

اعدام های جدید در عربستان سعودی پس از اعدام دسته جمعی هشتاد و یک نفر در روز شنبه صورت می گیرد که انتقادهای بین المللی گسترده ای را از سوی سازمان های بین المللی به همراه داشت.

براساس آمارهای خبرگزاری فرانسه که با استناد به بیانیه های وزارت کشور عربستان تهیه شده، عربستان از ابتدای سال جاری تاکنون یکصد نفر را اعدام کرده است که از تعداد کل اعدام های این کشور در سال گذشته که به ۶۹ نفر می رسید، فراتر رفته است.

عربستان همواره به دلیل میانگین بالای اعدام، مورد انتقاد تند سازمان های حقوق بشر قرار می گیرد. در همین راستا کمیسیاری عالی حقوق بشر سازمان ملل، با محکوم کردن اعدام های دسته جمعی روز شنبه، عنوان کرد که برخی از این افراد پس از محاکمه هایی اعدام شدند که در آنها معیارهای بین المللی رعایت نشده بود.

سازمان دیده بان حقوق بشر نیز در این باره با تردید در محاکمه این افراد عنوان کرد: با توجه به اقدامات خلاف قانون شایع و سیستماتیک در سیستم قضایی عربستان سعودی، به احتمال زیاد این افراد عادلانه محاکمه نشدند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

اسکار اسلامی

سینمای نجیب ایران در یافتن راه خود با سنگلاخ های عظیم و چالش های بزرگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *