خانه / جشنواره / شمر ابن ذی الجوشن در قرن ۲۱

شمر ابن ذی الجوشن در قرن ۲۱

طالبان دلیل نرسیدن آب رود هلمند به ایران را «مشکلات فنی» خواند

شفقنا افغانستان- وزارت انرژی و آب حکومت طالبان در واکنش به تذکر مقام‌های ایرانی درباره‌ نرسیدن آب رود هلمند به آن کشور، گفته است که آب این رودخانه‌، به‌دلیل «مشکلات فنی» تاکنون به ایران نرسیده است.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان این وزارت امروز (سه‌شنبه، ۳ حوت) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که حکومت طالبان به معاهده‌ای که میان افغانستان و ایران در مورد آب هلمند (هیرمند) در سال ۱۳۵۱ خورشیدی، منعقد شده، متعهد است.

در این اعلامیه آمده است: «اگر هنوز حق [حق‌آبه]‌ به ایران نرسیده است به‌دلیل مشکلات فنی بوده و عمدی نخواهد بود.» وزارت انرژی و آّب طالبان گفته است که کار روی حل این مشکل آغاز شده است.

این وزارت همچنین گفته است که تا هنوز کشاورزان خود افغانستان آب کافی دریافت نکرده‌اند.

به تازگی وزیر نیروی ایران گفته است که به‌رغم وعده‌ی مقام‌های طالبان برای رهاسازی آب رود هلمند تاکنون «هیچ اتفاق خاصی در این زمینه رخ نداده است». او افزوده است که تهران به طالبان تذکر داده است که هرچه زودتر آب رود هلمند آزاد شود.

افشای سرقت رئیس سابق سازمان «آی.اس.آی» پاکستان از کمک‌ها به افغانستان

شفقناافغانستان-طبق اسناد افشا شده بانک کردیت سوئیس، رئیس آی اس آی پول های مجاهدین افغانستان را سرقت کرده است

به گزارش خبرگزاری شفقناافغانستان، اسناد افشا شده بانک کردیت سوییس نشان می‌دهد که رئیس آی‌اس‌آی پاکستان در دهه ۱۹۸۰، میلیون‌ها دالر پول دریافت شده برای حمایت از مجاهدین افغانستان در جنگ با شوروی را به حساب‌های مخفی پسران خود در سوییس ریخته بود.

در آن زمان، اختر عبدالرحمان رییس استخبارات پاکستان و از افراد نزدیک ضیاءالحق بود. او که در آگیست ۱۹۸۸ سقوط هواپیما به همراه جنرال ضیاءالحق، حاکم نظامی وقت پاکستان کشته شد، یکی از هزاران فردی است که نام شان در اسناد بانک کردیت سوییس افشا شده است.

این افشاگر می‌گوید این پول‌های مخفی که بالغ بر ۸ میلیارد دالر می‌شود، بیشتر از افرادی بوده است که در قاچاق مواد مخدر، پولشویی و فساد دست داشته‌اند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

اتحادیه افریقا هم به ایران ملحق شد

بر اثر پیگیری های احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا اتحادیه افریقا هم به ما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *