خانه / جشنواره / «بازی نسل‌کشی»

«بازی نسل‌کشی»

شورای مسلمانان انگلیس: المپیک زمستانی پکن به‌عنوان «بازی نسل‌کشی» به‌رسمیت شناخته شود

شفقنا افغانستان- شورای مسلمانان انگلیس از شبکه‌های تلویزیونی، ورزشکاران و چهره‌های مجازی خواسته بازی‌های المپیک زمستانی پکن را به عنوان «رقابت‌های نسل کشی» به رسمیت بشناسند.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان به نقل از آناتولی، شورای مسلمانان انگلیس (MCB) با انتشار بیانیه‌ای از شبکه‌های تلویزیونی، ورزشکاران و چهره‌های مجازی خواست که بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن را به عنوان «بازی‌های نسل‌کشی» به رسمیت بشناسند.

این شورا تصریح کرد که ورزشکاران فردا برای المپیک پکن در حالی گردهم می‌آیند که آزار و اذیت و نسل کشی مداوم دولت چین علیه ترک‌های اویغور در منطقه خودمختار اویغور سینجان ادامه دارد.

در این بیانیه آمده است: حدود ۳ میلیون اویغور تحت شکنجه، تجاوز جنسی و عقیم‌سازی دسته جمعی در اردوگاه‌های کار اجباری بازداشت و مجبور شدند عقاید و اعمال اسلامی خود را کنار بگذارند.

زارا محمد، رئیس شورای مسلمانان انگلیس در این رابطه اظهار داشت: جنایات چین علیه مسلمانان اویغور در سینجان جنایات علیه بشریت است که توسط سازمان‌های غیردولتی، بازماندگان (ترک های اویغور) و ناظران مستند شده است.

وی افزود: (این جنایات) از سوی سازمان‌های حقوق بشری نیز به عنوان نسل کشی تعریف شده است. ما نباید اجازه دهیم چین از این «بازی‌های نسل‌کشی» برای پنهان کردن اقدامات خود استفاده کند. همه ما وظیفه اخلاقی داریم که مصیبت مردم اویغور را نشان داده و در برابر بی‌عدالتی و ظلم محکم بایستیم.

انتهای پیام

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

اسکار اسلامی

سینمای نجیب ایران در یافتن راه خود با سنگلاخ های عظیم و چالش های بزرگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *