خانه / غزنه تا غزه / برجهای قطر وامارات یکی پس از دیگری نابود می شود

برجهای قطر وامارات یکی پس از دیگری نابود می شود

دیدار بایدن با امیر قطر ؛ گفتگو درباره افغانستان یکی از محورهای رایزنی دو طرف

شفقنا افغانستان- جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده‌ی امریکا در کاخ سفید با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر دیدار کرده است. گفتگو درباره‌ی افغانستان یکی از محورهای بحث دو طرف بوده است.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، کاخ سفید با نشر خبرنامه‌ای، گفته است که بایدن و آل ثانی در این دیدار که روز گذشته (دوشنبه، ۱۱ دلو) انجام شد، بر ارتقای امنیت و رفاه در خلیج فارس و خاورمیانه، تضمین ثبات عرضه جهانی انرژی، حمایت از مردم افغانستان و تقویت همکاری‌های تجاری و سرمایه‌گذاری تأکید کرده‌اند.

سران امریکا و قطر از امضای قرارداد ۲۰ میلیارد دالری بین شرکت هواپیمایی بوئینگ و گروه «قطر ایرویز» که ده‌ها هزار شغل در ایالات متحده ایجاد کرده است، استقبال کرده‌اند.

به نقل از خبرنامه‌ی کاخ سفید، رییس‌جمهور امریکا با به‌رسمیت‌شناختن شراکت استراتژیک میان ایالات متحده و قطر که در ۵۰ سال گذشته عمیق‌تر شده است، امیر قطر را از تصمیم خود برای تعیین این کشور به‌عنوان متحد اصلی غیر ناتوی امریکا مطلع کرده است.

امریکا پس از به قدرت‌رسیدن طالبان، سفارت خود را از کابل به دوحه انتقال داد و قطر را حافظ منافع خود در افغانستان اعلام کرد.

قطر پس از خروج کامل امریکا از افغانستان، در انجام عملیات تخلیه شهروندان امریکایی و همکاران افغان نیروهای خارجی با واشنگتن همکاری است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمله به رفح مرگ اسرائیل است

ההתקפה של ישראל על רפיח היא רק סיסמה, אך בפועל היא גורמת לנפילה מוחלטת של ישראל ולסילוקה מזירת התקופה.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *