خانه / جشنواره / گورهای دسته جمعی جدید

گورهای دسته جمعی جدید

کشف گورهای دسته جمعی جدید کودکان بومی در کانادا

۹۳ گور بی نام و نشان جدید نزدیک یک ساختمان در منطقه ویلیامز لیک در استان بریتیش کلمبیای کانادا که پیش‌تر مدرسه شبانه روزی بود، کشف شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما روز گذشته رهبران گروه‌های بومی دراستان بریتیش کلمبیا در کانادا اعلام کردند ۹۳ گور بی نام و نشان دیگر را نزدیک یک ساختمان در منطقه ویلیامز لیک در این استان که پیش‌تر مدرسه شبانه روزی بود، پیدا کرده اند.

شبکه الجزیره به نقل از سی اف جی سی اعلام کرد، ویتنی اسپیرینگ سرپرست تحقیقاتی در یک کنفرانس خبری در روز سه شنبه ۲۵ ژانویه (۵ بهمن ماه) از کشف این گور دسته جمعی پرده برداشت و اعلام کرد ۵۰ مورد از ۹۳ گور کشف شده احتمالا مربوط به گورستان تاریخی در این منطقه نیست.
وی تأکید کرد حفاری تنها تکنیکی است که می‌تواند از آن برای کشف بقایای اجساد استفاده کرد. وی در ادامه اعلام کرد تنها ۱۴ هکتار از حدود ۴۷۰ هکتار منطقه مورد بررسی قرار گرفته است. از ماه مه تاکنون صد‌ها گور بی نشان از مدارس شبانه روزی در سراسر کانادا کشف شده است.
کانادا بیش از ۱۵۰ هزار کودک بومی اقوام «اینوئیت» و «می‌تیس» را در اواخر دهه ۱۸۰۰ و ۱۹۹۰ مجبور به تحصیل در مدارس شبانه روز کرد. این کودکان از زبان و فرهنگ خود محروم و از خواهر و برادران خود جدا شدند. آن‌ها همچنین مورد آزار روانی، جسمی و جنسی قرار گرفتند. گفته می‌شود هزاران نفر از این کودکان هنگام حضور در مدارسی که توسط کلیسا‌های مختلف، به ویژه کلیسای کاتولیک رومی اداره می‌شد، جان خود را از دست داده باشند.
یک کمیسیون فدرال تحقیق در مورد این مؤسسات، معروف به کمیسیون حقیقت و آشتی کانادا (TRC)، در سال ۲۰۱۵ به این نتیجه رسید که سیستم مدارس شبانه روزی کانادا «نسل کشی فرهنگی» بوده است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

اسکار اسلامی

سینمای نجیب ایران در یافتن راه خود با سنگلاخ های عظیم و چالش های بزرگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *