خانه / جشنواره / فقر و بیکاری در نوار غزه

فقر و بیکاری در نوار غزه

رکورد بی سابقه فقر و بیکاری در نوار غزه به دلیل محاصره اسرائیل

شفقنا- یک سازمان حقوقی اعلام کرد: حدود یک و نیم میلیون نفر از ساکنان غره که تعدادشان به دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر می رسد، به دلیل محاصره و محدودیت های تحمیلی اسرائیل علیه این باریکه  که از سال ۲۰۰۶ میلادی ادامه دارد، فقیر شده اند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از الجزیره، دیده بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه در گزارش سالانه خود تحت عنوان «۱۶ سال تلخ: نسلی که محاصره متولد شد» اعلام کرد: محاصره طولانی مدت نوار غزه در سطوح مختلف بویژه  اجتماعی، اقتصادی و انسانی آثار وخیمی در پی داشته و حملات نظامی مکرر به این باریکه که آخرین آنها در ماه می گذشته بوده، مزید برعلت شده است.

این دیده بان دادگاه کیفری بین المللی را به تحقیق از فرماندهان وسربازان اسرائیلی دخیل در سیاست مجازات دسته جمعی و حملات نظامی علیه نوار عزه ترغیب کرده است.

در این گزارش آمده است: با وجود اینکه وضعیت انسانی در باریکه غزه به سطوح بی سابقه ای از وخامت رسیده و علی رغم روی کار آمدن هفت کابینه در اسرائیل از زمان محاصره، سیاست مجازات جمعی اسرائیل علیه ساکنان غزه هنوز هم ثابت است.

سازمان مذکور خاطرنشان کرد: این موضوع به وضوح نشان می دهد که اسرائیل عمدا به ساکنان نوار غزه تلفات مادی و معنوی دسته جمعی وارد می کند.

براساس همین گزارش، شاخص های بحران انسانی در نوارغزه به دلیل محاصره دو برابر شده به طوری که میزان بیکاری در سال ۲۰۰۵ میلادی یعنی پیش از محاصره به حدود ۲۳ درصد می رسید در حالی که این نرخ در سال ۲۰۲۱ به ۵۰.۲ درصد رسیده و جزو بالاترین نرخ بیکاری در جهان به شمار می رود.

به همین ترتیب، نرخ فقر نیز به دلیل اقدامات محدودیتی اسرائیل در نوار غزه به شدت افزایش یافته و از ۴۰ درصد در سال ۲۰۰۵ میلادی به ۶۹ درصد در سال ۲۰۲۱ رسیده است.

اسرائیل محاصره نوار غزه را پس از موفقیت حماس در انتخابات قانون گذاری سال ۲۰۰۶ میلادی آغاز  و در ژوئن ۲۰۰۷ نیز این محاصره را تشدید کرد .

خبر را در الجزیره ببینید

انتهای پیام

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

اسکار اسلامی

سینمای نجیب ایران در یافتن راه خود با سنگلاخ های عظیم و چالش های بزرگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *