خانه / جشنواره / حقوق بشر به سبک کانادایی 

حقوق بشر به سبک کانادایی 

لکه سیاه دیگری در تاریخ کانادا و تبعیض علیه بومیان این کشور در کنار نسل کشی و قتل کودکان بومی؛ تحقیقات نشان می‌دهد بومیان کانادا به آب آشامیدنی سالم و کافی نیز دسترسی ندارند.

به گزارش سرویس بین الملل­ ­خبرگزاری صدا و سیما؛ لکه سیاه دیگری در تاریخ کانادا و تبعیض علیه بومیان این کشور در کنار نسل کشی و قتل کودکان بومی؛ تحقیقات نشان می‌دهد بومیان کانادا به آب آشامیدنی سالم و کافی نیز دسترسی ندارند.

درحال حاضر ۱۳۳ هشدار بهداشتی درمورد آلوده بودن آب آشامیدنی جوامع بومی کانادا صادر شده است. آلودگی آب مشکلاتی را برای سلامت این مردم بوجود آورده است.
کانادا یکی از غنی‌ترین ذخایر آب جهان را دارست، اما دسترسی به آب آشامیدنی سالم برای همه شهروندان این کشور فراهم نیست.
روزنامه گاردین نوشت: رهبران جوامع بومی کانادا به علت فقدان دسترسی به آب آشامیدنی سالم و کافی از دولت فدرال شکایت و تقاضای جبران خسارت کرده اند.
این روزنامه می‌نویسد کانادا برغم اینکه یکی از غنی‌ترین منابع آب جهان را داراست، اما برای چندین نسل تمایلی به تضمین دسترسی بومیان این کشور به آب آشامیدنی سالم نداشته است.
ترودو نخست وزیر کانادا هم به وعده انتخاباتی سال ۲۰۱۵ برای پایان دادن به این بحران عمل نکرده است.
موارد متعدد تبعیض علیه ساکنان نخستین کانادا را می‌توان «حقوق بشر به سبک کانادایی» نامید.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از حفظ حجاب

⭕️ فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و #حجاب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *