خانه / غزنه تا غزه / زنان بی‌حجاب را سوار نکنند

زنان بی‌حجاب را سوار نکنند

وزارت امر به معروف طالبان: به رانندگان توصیه شود تا زنان بی‌حجاب را سوار نکنند

شفقنا افغانستان- وزارت امر به معروف نهی از طالبان از «محتسبان» این وزارت خواسته‌ که به رانندگان موترهای شهری توصیه کنند که از سوار کردن زنان بی‌حجاب خودداری نمایند.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، تلویزیون ملی، امروز (یک‌شنبه، ۱۲ جدی) در رشته توییتی گزارش داد که ‌‏مولوی عارف؛ رییس آموزش و اصلاح وزارت امر به‌معروف و نهی از منکر طالبان در دیدار با محتسبان این وزارت در ناحیه نهم شهر کابل همچنین گفته‌است که به رانندگان توصیه شود تا از پخش موسیقی در موترها‌ی‌شان خودداری کنند.

او افزوده‌است که رانندگان هنگام نماز نیز موترهای خود را توقف دهند و نماز خود را در جماعت ادا کنند.

رییس آموزش و اصلاح وزارت امر به‌معروف و نهی از منکر گروه طالبان از «محتسبان» خواسته‌است که به رانندگان توصیه شوند تا در سفری که اضافه‌تر از ۷۸ کیلومتر است زنان بدون محرم را سوار موترهای‌شان نکنند.

اخیرا در ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، دیده می‌شود که ماموران اداره امر به معروف و نهی از منکر دستورالعمل این اداره را به رانندگان در سطح شهر یادآوری می‌کنند.

یکی از ماموران طالبان به راننده‌ای می‌‌گوید: «ریش مبارکت را نتراش، سنت پیامبر است. پیش‌ رو دو تا زن بالا نکن.»

این مامور از راننده می‌خواهد که زن بی‌حجاب را سوار نکند و همچنین موسیقی نشنود که «شنیدن آن از نگاه دین نارواست».

هفته گذشته، دستورالعمل تازه‌ شش ماده‌ای توسط وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان صادر شد که در آن از رانندگان وسایل نقلیه خواسته شده‌است که تنها زنان با حجاب اسلامی و همراه با محرم مرد را در مسیرهای طولانی‌ سوار کنند.

این دستورات، یادآور سیاست‌های سختگیرانه طالبان در دوره اول حکومت‌شان است؛ دوره‌ای که اداره به معروف به دلیل اعمال این سیاست‌ها و استفاده از خشونت در جریان آن، نامی خوف‌انگیز و ترسناک برای بسیاری از شهروندان به ویژه زنان به حساب می‌آمد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمله به رفح مرگ اسرائیل است

ההתקפה של ישראל על רפיח היא רק סיסמה, אך בפועל היא גורמת לנפילה מוחלטת של ישראל ולסילוקה מזירת התקופה.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *