خانه / جشنواره / سیمرغ «بچه‌های آسمان»

سیمرغ «بچه‌های آسمان»

 

رضا ناجی می‌گوید: «با تمام خاطرات خوبی که از فیلم  «بچه‌های آسمان» دارم، فکر می‌کنم حق من دیپلم افتخار نبود، بلکه سیمرغ بود.

بازیگر فیلم بچه‌های آسمان در گفت‌وگو با مرکز اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی جشنواره فیلم فجر، درباره حضور این فیلم در پانزدهمین جشنواره فیلم فجر گفت: «بازی در این فیلم برایم خاطره خوبی بود. من از تک‌تک فیلم‌هایی که در جشنواره داشتم خاطرات خوشی دارم. «بچه‌های آسمان» اولین فیلمی بود که با آن در جشنواره فجر حضور داشتم. بعد از اولین نمایش آن همه به من تبریک می‌گفتند. به‌خاطر دارم وقتی دیپلم افتخار را دریافت کردم و از روی سن جشنواره پایین آمدم، زنده‌یاد «محمدعلی کشاورز» در جایگاهی که اکثر پیشکسوتان آنجا نشسته بودند، از جا بلند شد، دستان مرا گرفت و به من تبریک گفت. این جمله او از خاطرم نمی‌رود که گفت «آذربایجان باید به تو افتخار کند ناجی!» همچنین از دور و نزدیک از طریق هنرمندان تبریکاتی به من می‌رسید که واقعا مرا دلگرم می‌کرد.»
او افزود: «البته من پیش از این، سال‌ها به عنوان بازیگر در صداوسیمای تبریز کار کرده بودم ولی «بچه‌های آسمان» اولین فیلم مهمی بود که کار می‌کردم. با تمام خاطرات خوبی که از این فیلم دارم، فکر می‌کنم در دوره پانزدهم حق من دیپلم افتخار نبود، بلکه سیمرغ بود. به عقیده من جشنواره فیلم فجر در بسیاری موارد می‌توانسته منصفانه‌تر رفتار کند.»
ناجی همچنین درباره تجربه کار با مجید مجیدی گفت: «در فیلم «بچه‌های آسمان» مجید مجیدی بعد از تست بازی حدود ۳۰۰ نفر، مرا برای این نقش انتخاب کرد و موفق به حضور در این فیلم شدم. به نظرم او کارگردان بسیار توانایی است ولی فکر می‌کنم اگر در سینمای کودک کار کند، بسیار موفق‌تر خواهد بود.»
بازیگر فیلم سینمایی «آواز گنجشک‌ها» درباره این فیلم نیز گفت: «من بابت این فیلم چهار جایزه جهانی گرفتم ولی از جشنواره فیلم فجر، سیمرغ نگرفتم و سیمرغ آن دوره را به آقای امین حیایی دادند. یا برای بازی در فیلم‌های دیگر مثل «او» به کارگردانی رهبر قنبری و «ترنج» به کارگردانی مجتبی راعی به من توجهی نشد. در میان فیلم‌های هنری که کار کردم، بهتر از «ترنج» فیلمی ندیدم که واقعا فیلم ارزشمندی بود، ولی متأسفانه چون تهیه‌کننده آن تلویزیون بود، به آن بهای کمتری داده شد. هنرمندی بود که به من گفت از اینکه سیمرغ نگرفتی ناراحت نباش؛ بازیگران شهرستانی مانند کشتی‌گیران هستند. اگر کشتی‌گیر تهرانی امتیاز ۱۰۰ می‌گیرد، کشتی‌گیر شهرستانی باید امتیاز بیشتری بگیرد تا به‌چشم بیاید.»
او ادامه داد: «مردم پس از «بچه‌های آسمان» به من لطف زیادی داشتند. این موضوع را اولین‌بار است که می‌گویم. همان سالی که به من سیمرغ تعلق نگرفت، یکی از هنرمندان تبریز که هنر کار روی چوب داشت، مرا دعوت کرد و سیمرغ بزرگ چوبی درست کرده بود که آن را به من هدیه داد. من سال‌هاست آن را در خانه دارم و از دیدن آن لذت می‌برم.»
این بازیگر با اشاره به فیلم سینمایی «او» ساخته رهبر قنبری یادآور شد: «بابت این فیلم نیز به من دیپلم افتخار تعلق گرفت که استاد نصیریان در آن جشنواره داور بود. ایشان پیش از اینکه مرا معرفی کند گفت، میان هفتاد فیلم در جشنواره، یکی از بهترین بازی‌هایی که دیدم بازی «رضا ناجی» بود، در صورتی که پیش از این به ایشان نابازیگر می‌گفتند، او نشان داد و ثابت کرد بهترین بازیگر است و من این دیپلم را به «رضا ناجی» اهدا می‌کنم… »
چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی به دبیری مسعود نقاش‌زاده از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

تجدید میثاق یمنی ها

✅ انصارالله یمن: در کنار ایران با اسرائیل خواهیم جنگید   🔸یک مقام ارشد جنبش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *