خانه / جشنواره / یش از ۳۰ هزار نفر

یش از ۳۰ هزار نفر

بیش از ۳۰ هزار نفر در مراحل مختلف مسابقات قرآن امسال شرکت کردند
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: مسابقات قرآن کریم از ابتدای سال جاری (اردیبهشت ماه) آغاز شد و بیش از ۳۰ هزار نفر در این مسابقات شرکت کردند.
 سه شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰
 بازدید: ۵۸
   
به گزارش ستاد خبری چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، مراسم افتتاحیه چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، امروز ۲۹ آذرماه با حضور حجت الاسلام مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، مهدی قره شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و مدیران و پیشکسوتان قرآنی کشور در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.
چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم پس از پخش سرود ملی جمهوری اسلامی و قرائت آیاتی از کلام وحی توسط هادی موحدامین، نفر اول دوره گذشته مسابقات قرآن کار خود را آغاز کرد.
مهدی قره شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در ابتدای این مراسم گفت: مسابقات قرآن کریم از ابتدای سال جاری آغاز شد و بیش از ۳۰ هزار نفر در این مسابقات شرکت کردند.
وی اظهار کرد: مسابقات در سه مرحله شهرستانی، استانی و نیمه نهایی برگزار شد و نهایتا ۲۰۰ نفر در ۷ رشته (آقایان) و ۵ رشته (بانوان) به مرحله نهایی راه یافتند و رقابت بین افراد فشرده و جذاب خواهد بود.
قره شیخلو عنوان کرد: این مسابقات تا سوم دی ماه ادامه خواهد داشت و متسابقان خواهر از ساعت ۹ تا ۱۲ و برادران ۱۸ تا ۲۳ با یکدیگر به رقابت می پردازند.
وی تصریح کرد: به دلیل شرایط کرونا و رعایت دستورالعملهای بهداشتی از همگان تقاضا داریم از طریق رسانه برگزاری مسابقات را پی گیری کنند.
مراسم با ابتهال خوانی سیدکریم موسوی ادامه یافت و پس از آن داوران این دوره از مسابقات معرفی شدند که بر این اساس، داوران در بخش آقایان در سه رشته گروه شامل «قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء و هم‌خوانی و همسرایی»، «دعاخوانی» و «اذان» به قضاوت می‌پردازند.
در گروه قرائت، حفظ و هم‌خوانی؛ غلامرضا شاه‌میوه از اصفهان به عنوان رئیس هیئت داوران و هماهنگی و حسن اجرا، بهروز یاریگل از تهران در رشته تجوید، عباس امام‌جمعه از تهران در رشته تجوید، سعید رحمانی از تهران در رشته وقف و ابتدا، سیدجواد سادات‌فاطمی از خراسان رضوی در رشته وقف و ابتدا، احمد ابوالقاسمی از تهران در رشته صوت، حامد ولی‌زاده از تهران در رشته صوت، سیدعباس هاشمی از بوشهر در رشته لحن، حسن مختاری از یزد در رشته لحن، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم از قم در رشته صحت حفظ، امیر آقایی از تهران در رشته صحت حفظ و مهدی عباسی از تهران به عنوان هادی حفاظ معرفی شدند.
در رشته حفظ استقامتی، محمدصادق نصرالهی از قم و مسعود اکبری از مرکزی در رشته صحت حفظ و در رشته دعاخوانی، سیدعباس انجام از تهران به عنوان رئیس هیئت داوران و در رشته لحن، حمیدرضا احمدی‌وفا از تهران در رشته صوت، علی یحیایی از البرز در رشته وقف و ابتدا، محمدرضا پورزرگری از تهران در رشته صحت قرائت و تلفظ، محمدرضا غلامرضازاده و حمید رمضان‌پور از تهران در بخش اصول اجرا و در رشته اذان، محمدحسین سعیدیان از تهران ب۸ه عنوان رئیس هیئت داوران، عباس امام‌جمعه از تهران در رشته صحت و فصاحت الفاظ،‌ عبارات و حرکات، حمیدرضا احمدی‌وفا از تهران در رشته صوت، قاسم رضیعی از تهران در رشته لحن و کریم دولتی از تهران به عنوان ناظر فنی(تمام گروه‌ها) داوری این دوره از مسابقات را برعهده دارند.
در بخش بانوان نیز ایمان صحاف به عنوان رئیس هیئت داوران، اعظم اسکندی و مرضیه دیانی در رشته تجوید، پرنیان عصابخش و صدیقه بارانی – لحن، زهرا عساکره – صحت حفظ، مائده ادیب زاده – صحت حفظ، سمیه هیبتیان – صوت، هاله فیروزی – صوت، فاطمه‌سادات حسینی‌فر – هادی حفظ، سیده‌فاطمه میرغیاثی – وقف و ابتدا، فهیمه گلپایگانی – وقف و ابتدا، معصومه حسن‌خانی – اصول الاجرا دعاخوانی، فهیمه ایزدی – اصول اجرا دعاخوانی، نجمه شبانی‌قهرودی – صحت حفظ(استقامتی)، الهام ماندگارمهر – صحت حفظ (استقامتی)، وجیهه شیخ‌فرشی – ناظر فنی، منصوره شهریاری – مدیر سالن مسابقات و خدیجه حدادی به عنوان محاسب برگزاری مسابقات، معرفی شدند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

احمد ماهيني كانديداي رياست جمهوري آمريكا

جهان برای ایران شد و آنها خبرندارند

L'Amérique est la 32ème province et l'Europe est la 33ème province de l'Iran et la langue officielle est le persan. America is the 32nd province and Europe is the 33rd province of Iran and the official language is Persian

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *