خانه / غزنه تا غزه /  مسابقات قرآن فضای تبلیغی خوب

 مسابقات قرآن فضای تبلیغی خوب

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از رئیس‌جمهور و هیئت دولت برای انجام واکسیناسیون عمومی جامعه و فراهم کردن شرایط برگزاری مسابقات قرآن به صورت حضوری تشکر کرد و گفت: مسابقات قرآن برای این است که فضای تبلیغی و ترویجی خوبی برای نسل آگاه و متمسک به قرآن داشته باشیم.
 سه شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰
 بازدید: ۱۷
   
به گزارش ستاد خبری چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه امشب (۲۹ آذر ماه) در مراسم افتتاحیه چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از اساتید و تشکل‌های قرآنی کشور که به بهانه کرونا فعالیت‌های قرآنی را تعطیل نکردند، اظهار کرد: امید است در این سبقت و رقابت سالم همیشه اولین باشیم.
وی با اشاره به روایتی از اصول کافی تصریح کرد: در جلد اول این کتاب آمده است که امام کاظم (ع) خطاب به هشام مطالب را بیان می‌کنند و آن روایت این است که (یا هِشامُ ، إنّ اللّه تَبارکَ و تعالى بَشَّرَ أهلَ العَقلِ و الفَهمِ فی کِتابِهِ فقالَ : «فبَشِّرْ عِبادِ الّذِینَ یَستَمِعونَ القَولَ فیَتَّبِعونَ أحْسَنَهُ اُولئکَ الّذینَ هَداهُمُ اللّه ُ و اُولئکَ هُمْ اُولوا الألْبابِ» (خداوند تبارک و تعالى مردمان خردمند و فهمیده را در کتاب خود بشارت داده و فرموده است: پس، بندگان مرا بشارت ده. همانان که سخن را مى‌شنوند و بهترین آن را پیروى مى‌کنند. اینان کسانى هستند که خدا هدایتشان کرده و اینان همان خردمندانند)؛ از این روایت برداشت ساده می‌توان داشت که خداوند قرآن را کتاب هدایت می‌‎داند.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: همچنین در روایتی دیگر آمده است که (نَزَّلَ أَحْسَنَ الْحَدِیثِ) (قرآن بهترین قول است و کسانی که از قرآن تبعیت کنند از بهترین قول تبعیت کرده اند)؛ از عظمت قرآن همین بس از نظر مفهومی و رفعت که خداوند فرموده ( لَوْ أَنْزَلْنَا هَذَا الْقُرْآنَ عَلَى جَبَلٍ لَرَأَیْتَهُ خَاشِعًا مُتَصَدِّعًا مِنْ خَشْیَهِ اللَّهِ وَتِلْکَ الْأَمْثَالُ نَضْرِبُهَا لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ یَتَفَکَّرُونَ) اگر به کوه به این سختی قرآن نازل می‌شد هر آینه مشاهده می کردید که کوه خاشع می‌شد.
وی گفت: امام کاظم (ع) در جای دیگر می‌فرمایند: (یا هِشامُ ، إنّ العَقلَ معَ العِلمِ)، (ای هشام، قرآن کتاب علمی است که انسانهایی که به تفکر قرآنی تمسک می کنند باید عالمانی در رشته خود باشند و اگر اهل علم باشی ، اهل تفکر هستی)؛ زیرا در قرآن آمده است: (وَتِلْکَ الْأَمْثَالُ نَضْرِبُهَا لِلنَّاسِ ۖ وَمَا یَعْقِلُهَا إِلَّا الْعَالِمُونَ) این مثالهای قرآنی که خداوند مطرح می‌کند، برای کسانی است که اهل علم باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران پرچم قرآن را بلند کرده است؛ یعنی در واقع پرچم علم و عقل را با هم بلند کرده است؛ مسابقات قرآن برای این است که فضای تبلیغی و ترویجی خوبی برای نسل آگاه و متمسک به قرآن داشته باشیم.
وی ادامه داد: زمانیکه فتنه‌ها مانند شب تار حمله می‌کنند اگر کسی به قرآن تمسک کند، راه نجات را یافته است؛ همان طور که حضرت علی (ع) می‌فرماید (کسی که به قرآن تمسک کند یعنی به خدا توکل کرده است) .
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان سخنان خود از رئیس‌جمهور و هیئت دولت برای انجام واکسیناسیون عمومی جامعه تشکر کرد و گفت: با انجام این واکسیناسیون فرصت برگزاری مسابقات قرآن در کنار عادی شدن روال زندگی اقتصادی، تحصیلی و علمی فراهم شد و امید است مسیر هموارتر از گذشته طی شود.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمله به رفح مرگ اسرائیل است

ההתקפה של ישראל על רפיח היא רק סיסמה, אך בפועל היא גורמת לנפילה מוחלטת של ישראל ולסילוקה מזירת התקופה.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *