خانه / تمدن پژوهی / شورای عالی مقاومت

شورای عالی مقاومت

شورای عالی مقاومت خواستار عدم پذیرش عضویت طالبان در سازمان همکاری‌های اسلامی شد

شفقنا افغانستان – شورای عالی مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان از سازمان همکاری‌های اسلامی خواسته است که طالبان را در نشست خود که قرار است در ۱۹ دسمبر در اسلام‌آباد برگزار شود، دعوت نکند.

این شورا، امروز ۱۷ دسامبر با نشر اعلامیه‌ای، گفته است که از تصمیم سازمان ملل متحد مبنی بر رد در خواست نماینده‌گی طالبان نیز حمایت می‌کند و از سازمان همکاری‌های اسلامی می‌خواهد که درخواست عضویت طالبان در این سازمان را رد کند.

اعضای این شورا از نشست ویژه سازمان همکاری‌های اسلامی در پاکستان خواسته است که از طالبان در این نشست دعوت نکند و به حمایت همه جانبه خود از مردم افغانستان ادامه دهد.

این شورا گفته است: «اقدامات طالبان در جریان چهار ماه گذشته صبغه اسلامی نداشته و با اهداف استراتژیک سازمان همکاری‌های اسلامی مصوبه کنفرانس ۲۰۱۸ استانبول مبنی بر مبارزه با فرقه‌گرایی، تبعیض نژادی و تروریسم نیز سازگای ندارد.»

شورای عالی مقاومت که رهبران پیشین حکومت و جهادی تشکیل می‌دهد، از سازمان همکاری‌های اسلامی خواسته‌ است که ادامه کار نماینده جمهوری اسلامی افغانستان را در این سازمان تأیید و برای ایجاد یک حکومت اسلامی فراگیر در افغانستان، فشارهای لازم دیپلماتیک وارد کند.

اعضای این شورا از اعضای سازمان‌ همکاری‌های اسلامی خواسته‌اند که در زمستان پیش‌رو مردم افغانستان را تنها نگذارند و کمک‌های بشردوستانه‌شان را از طریق سازمان‌های با اعتبار اسلامی و بین‌المللی با هماهنگی شوراهای مردمی قریه‌ها و ولسوالی‌ها توزیع کنند.

هم‌چنان این شورا فرار محمداشرف غنی، رییس جمهور پیشین را غیرمسوولانه خوانده و گفته‌اند که او با این اقدام، دست‌آوردهای ۲۰ ساله را به دست «گروه‌های تروریسم» به حراج گذشته است.

به باور اعضای این شورا، اشرف غنی یک شبه همه ارزش‌ها را قربانی خواسته‌های خود کرده کرده است و مردم افغانستان هیچ‌گاه را او را نخواهند بخشید.

اعضای شورای عالی مقاومت ملی را مارشال عبدالرشید دوستم، عطامحمد نور، عبدرب الرسول سیاف، محمدیونس قانونی، محمد محقق و محمدهادی ارغندیوال تشکیل می‌دهند.

این شورا در ۳۰ میزان سال جاری از آدرس نامعلوم اعلام موجودیت کرد و برنامه‌کاری خود را در دو بخش توضیح داده بود.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

امپراتوری ایرانی، خواست جهانی

امپراتوری ایرانی، خواست جهانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *