خانه / تمدن پژوهی / طالبان نباید با دولتها رابطه داشته باشد

طالبان نباید با دولتها رابطه داشته باشد

احمد رشید: پاکستان از به رسمیت‌شناخته‌شدن طالبان هراس دارد

شفقنا افغانستان- روزنامه‌نگار و نویسنده مشهور پاکستانی می‌گوید که کشورش از دولت طالبان احساس خطر می‌کند و به همین علت تاکنون دولت طالبان را به رسمیت نشناخته است.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، احمد رشید، روزنامه‌نگار و نویسنده پاکستانی در گفتگو با یک شبکه خبری تلویزیونی گفته است که برخی کشورهای منطقه و از جمله پاکستان علاقمند بودند تا طالبان را بلافاصله به رسمیت بشناسند اما آنچه در نشست‌های مسکو و تهران دیده شد نشان می‌دهد که موضع این کشورها در قبال طالبان در حال بازگشت به عقب است.

احمد رشید گفته‌است: آنها فهمیده‌اند که شناخت رسمی طالبان در وضعیت کنونی که سازش‌های لازم را نکرده است، ساده‌لوحانه خواهد بود.

رشید در پاسخ به این پرسش که چرا اسلام‌آباد طالبان را تا کنون به رسمیت نشناخته، گفته‌ است که: فکر می‌کنم حتی پاکستان هم شاهد گام‌های مثبت از جانب طالبان نبوده ‌است.

به گفته این نویسنده پاکستانی، همسایگان افغانستان از طالبان احساس خطر می‌کند چون؛ این کشورها جنگجویان و افراطگرایانی دارند که از طالبان انگیزه می‌گیرند و در همسویی با آن عمل می‌کنند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

ترافيك گرسنه ها و بيكار ها و ندار ها!

ترافیک گرسنه ها و بیکار ها و ندار ها!

آیا ترافیک سنگین جاده ها نشان بی پولی ، بیکاری ، فقر و گرسنگی مردم ایران است؟ آیا اینها فقط تعداد انگشت شماری هستند؟ خط فقر کجاست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *