خانه / جشنواره / بزودی دولت اسلامی تاجیکستان

بزودی دولت اسلامی تاجیکستان

رحمان: افغانستان همچنان منبع تهدیدهای تازه است

شفقنا افغانستان- رییس جمهور تاجیکستان می‌گوید که افغانستان همچنان منبع تهدیدهای تازه در منطقه است.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان به نقل از خبرگزاری خاور، امامعلی رحمان، رییس جمهوری تاجیکستان می‌گوید که خاک افغانستان همچنان منبع تهدیدها و چالش‌های مدرن است.

رحمان همچنان افزوده است که تاجیکستان در خط مقدم مقاومت در برابر این تهدیدها و چالش‌ها قرار دارد.

روسیه: جبهه‌ مقاومت در حال آماده‌شدن برای از سرگیری جنگ با طالبان است

شفقنا افغانستان- وزارت امور خارجه‌ روسیه گفته‌است که «جبهه‌ مقاومت ملی» به رهبری احمد مسعود، در حال آماده‌شدن برای از سرگیری جنگ با گروه طالبان است.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، ماریا زاخارووا؛ سخنگوی وزارت خارجه‌ روسیه روز گذشته (چهارشنبه، ۱۲ عقرب) در یک نشست خبری در مسکو از «جبهه‌ مقاومت ملی» به رهبری احمد مسعود خواسته است تا از اقداماتی که به جنگ داخلی در افغانستان منجر می‌شود، خودداری کند.

به گفه او، این جبهه در حال آماده‌شدن برای از سرگیری جنگ با گروه طالبان است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزوده است که احمد مسعود به همین خاطر در تاجیکستان به‌سر می‌برد. سخنگوی وزارت خارجه‌ روسیه تأکید کرده است طرف‌های دخیل در افغانستان باید از اقداماتی که منجر به جنگ می‌شود، خودداری کنند.

به گفته‌ او، دو طرف باید راه‌هایی برای برقراری صلح و ثبات جست‌وجو کنند.

قبل از این خبرگزاری تاس روسیه هم گزارش کرده بود که احمد مسعود در تاجیکستان به‌سر می‌برد و در تلاش برای جلب کمک‌ها به جبهه‌ی مقاومت ملی است. اما این جبهه گفته است که احمد مسعود هم‌اکنون در افغانستان به‌سر می‌برد.

احمد مسعود به‌دنبال تسلط طالبان بر کابل در تاریخ ۲۴ اسد، به پنجشیر رفت و جمعی از نیروهای مردمی و دولت پیشین از جمله امرالله صالح، معاون نخست ریاست‌جمهوری پیشین جبهه‌ی مقاومت ملی را شکل داد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از حفظ حجاب

⭕️ فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و #حجاب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *