خانه / جشنواره / نمازجمعه تهران

نمازجمعه تهران

در دانشگاه تهران بر گزار شد در این همایش بزرگ ابتدا خواهرشهیدان فهمید ه روز دانش آموز را تبریک گفت سپس نماینده دانش آموزان بیانیه خواند

آنگاه حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در خطبه اول راجع به لزوم تکیل حکمت با استناد به نهج‌البلاغه و نامه امام علی به مالک اشتر تشریح کرد

ابوترابی فرد : لزوم توجه دقیق به اسناد بالادستی نظام

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه اسناد بالادستی نظام باید به طور دقیق مورد توجه قرار بگیرد گفت: کم نیستند مدیرانی که از این اسناد اطلاع ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد در خطبه دوم نماز اظهار داشت: در آغاز خطبه توصیه‌ای به دانش آموزان و تشکل‌های دانش آموزی از توصیه‌های حکیمانه رهبر انقلاب را بیان می‌کنم و آن اینکه تمام وقت خود را به سه حوزه تحصیل علم، تهذیب نفس و تربیت جسم و بدن و ورزش و سلامت اختصاص دهید هر قدر می‌توانید برای فراگیری علم و دانش و تهذیب نفس خویش یعنی تعهد به علم وقت بگذارید و عالمی متعهد باشید.


وی تصریح کرد: همچنین از تربیت جسم و بدن و توجه به موضوع ورزش غافل نشوید در دورانی که با تعطیلی فیزیکی مدارس مواجه بودیم هر چند با اقدامات خوبی با هماهنگی کادر آموزش و پرورش و مدیران مربوطه و حمایت رسانه ملی و همت بلند پدران و مادران روبه رو بودیم، اما نسبت به بخش ورزشی و تربیت بدنی به طور کامل پاسخی داده نشد.
خطیب جمعه تهران گفت: توصیه ام به آموزش و پرورش این است که علاوه بر تلاش برای جبران کاستی آموزش موضوع ورزش برای سلامت جسم، روح و شادابی دانش آموزان را نیز در دستور کار خود قرار دهند.
وی افزود: همچنین آموزش و پرورش در این دولت و وزیر منتخب و کارکنان این وزارتخانه با برنامه‌ای دقیق و قابل دفاع، نگاه به آموزش و پرورش برای تحول در این حوزه مهم را هموار کنند.
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در ادامه با اشاره به اصل ۴۳ قانون اساسی خطاب به رئیس جمهور، دولت و مجلس و دستگاه قضایی توصیه کرد: باید به اسناد بالادستی نظام به طور دقیق توجه شود چرا که کم نیستند مدیرانی که از اسناد بالادستی نظام کاملا بی اطلاعند، قانون اساسی سندی برای حکمرانی و اداره کشور است و همان نقشی را دارد که نامه امام علی (ع) برای مالک اشتر داشت.
امام جمعه موقت تهران گفت: نامه الهام بخش، امید آفرین و دولت ساز امیرالمومنین به مالک اشتر را در این عرایضم بیان می‌کنم به ویژه با توصیه‌ای که رهبر معظم انقلاب در آغاز دولت سیزدهم داشتند و به حاکمان برای فهم این نامه و رعایت فرامین و اجرای دستورات آن حضرت توصیه‌ای خاص داشتند.
وی با اشاره به مفاد نامه علی (ع) در این باره تصریح کرد: مدیران در نظام اسلامی باید بالاترین سطح عزم و اراده را داشته باشند و مردم در آن‌ها سستی مشاهده نکنند. مدیران ارشد و میانی در نظام اسلامی باید دقیقا اشراف علمی به این سند مهم که نقشه راه حکمرانی در نظام اسلامی است و همه افتخار جمهوری اسلامی ایران است داشته باشند و آن را مورد توجه قرار دهند.
خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود به فصل چهار اصل ۴۳ قانون اساسی که به موضوع اقتصاد و امور مالی پرداخته اشاره کرد و گفت: بعد از چهار دهه از این اصل فاصله داریم و در این اصل به تامین استقلال اقتصادی جامعه و ریشه کن کردن فقر و محرومیت و برآوردن نیاز‌های انسان پرداخته شده است.
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد اضافه کرد: از اهداف حکمرانی در اندیشه دینی تحقق این اصل است که همانا برآوردن نیاز‌های انسان در جریان رشد و حفظ آزادی اوست همان آزادی که در حکومت علی (ع) و انبیاء الهی بود.
وی گفت: همچنین در ذیل این اصل اقتصاد جمهوری اسلامی ایران براساس ضوابطی استوار است که شامل تامین نیاز‌های اساسی از جمله مسکن، خوراک، پوشاک، درمان، آموزش و پرورش و امکانات لازم برای تشکیل خانواده برای همه است و این اصل باید، چون تابلویی در جلوی چشم مسئولین باشد.
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد افزود: تامین شرایط و امکانات کار برای همه در جامعه اسلامی نکته دیگری است که در این اصل ذکر شده و بیکاری معنا ندارد سیاست‌های ما باید با این اهداف تنظیم شود و به همه نیاز‌های جامعه پاسخ داده شود و جامعه‌ای مرفه و اشتغال مناسب برای همگان شکل بگیرد.
وی گفت: همچنین فراهم آوردن امکانات برای ایجاد اشتغال آنانی که امکانات لازم را برای کار ندارند آن هم در قالب تعاونی و وام‌های بدون بهره در کشور که جای وام‌های بدون بهره در نظام بانکی و نظام اقتصادی کشورخالی است. برای تحقق این هدف تاکنون چند گام برداشته شده یا راه‌هایی برای فراهم آوردن امکانات که از طریق مشروع باشد که به تداوم ثروت برای گروه‌های خاص منتهی نشود.
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد افزود: شکاف‌های طبقاتی نیز باید در کشور ایجاد نشود و دولت را به شکل کارفرمای مطلق درنیاورد و قطب‌های ثروت شکل نگیرد.
وی تاکید کرد: خلاف قانون اساسی گام برداشتیم و دولت امروز به کارفرمایی بزرگ و مطلق تبدیل شده و تمام بودجه عمومی کشور برای پاسخ به هزینه‌های دولت است.
خطیب جمعه تهران در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این که این روز‌ها دولت در حال تدوین لایحه بودجه کل کشور برای سال آینده است گفت: با شاکله‌ای که از ریاست سازمان برنامه و بودجه دارم ایشان شخصیتی استوار و مصمم هستند و انتظار داریم مجلس با دولت همراهی کامل را برای کاهش حداکثر هزینه‌های جاری اداره کشور داشته باشد.
وی تصریح کرد: سوال مردم این است که آیا می‌شود کشور را ارزان‌تر اداره کرد؟ مردم به دولت و مجلس اجازه نمی‌دهند کشور را گران اداره کنند و این مهم امروز به یکی از مهمترین دغدغه‌های رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه تبدیل شده و دولتمردان در تمامی سطوح و نمایندگان مجلس در خانه ملت کمک کنند تا در این مسیر قدمی شایسته بردارند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

بعضی ها پول گرفتند جیغ بزنند

✅ رادان: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد 💬 فرمانده کل انتظامی کشور: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *