خانه / جشنواره / برج آزادی تاج سرنگون شده

برج آزادی تاج سرنگون شده

المان یا نماد برج آزادی یا شهیاد سابق در تهران که توسط مهندس ایرانی و انقلابی طراحی شده یک تاج سرنگون شده را طر حمایت اسلیمی نشان می‌دهد و دلیلش آن ات که مهندسان خارجی دانشکاه تهران را به شکل هیتلر ساختند و یا راه آهن صلیب شکسته و ساواک بصورت اس اس

برج آزادی تاج سرنگون شده

 نماد برج آزادی یا شهیاد سابق در تهران که توسط مهندس ایرانی و انقلابی طراحی شده یک تاج سرنگون شده را طر حمایت اسلیمی نشان می‌دهد و دلیلش آن ات که مهندسان خارجی دانشکاه تهران را به شکل هیتلر ساختند و یا راه آهن صلیب شکسته و ساواک بصورت اس اس ، و همه اینها نشان می دهد که معماری در بطن خود فرهنگی را تشویق و فرهنگ دیگری را تضعیف می کند.  بطور مثال وقتی در مساجد شیعیان که طراح اصلی ان شیخ بهایی در عصر صفویه بوده، یک گنبد و دومناره است. مناره ها مانند دستهای یک انسان در حال دعا است و طبق روایات شیعه انسان همیشه در موقع دعا باید دستها را بالا برد بطوریکه زیر بغل او نمایان شود و باضطلاح بالاتر از سر برود.  لذا همه مساجدمخصوصا در ایران این طرح را پذیرفته و اجرا می کنند. ریزه کاریهای معماری انقدر زیاد است که می گویند ۷شهر عشق را شیخ بها در مسجد خلاصه کرده بطوریکه درب اصلی ان مفهوم طلب یا دعوت مردم به وردو برای نماز خواندن است. گنبد آن از بیرون به معنی ذکر شده ولی از درون به معنی هفت اسمان نیلی است که بالای سر همه است. محراب از کلمه حرب به معنی جنگ می اید. در محراب هم نماد آسمانی بودن و زمینی بودن انسان با هم آمده. زیرا در قران آمده که شیطان به عزت و جلال خدا قسم خورد که بشر را از شمال و جنوب و شرق و غرب(چهار طرف) احاطه کند.و خدا قبول کرد! یک نفر از امام صادق ع سوال می کند پس انسان مسخر شیطان است. فرمود: خیر راه بالا و پایین باقی است. یعنی انسان در حال دعا کردن(روبه آسمان) و در حال سجده کردن (روبه زمین) از شر شیطان خلاصی دارد. نهایتا این همه نقش عجب بر درو دیوار وجود، هرکه فکرت نکند، نقش بود بر دیوار. اما دشمنان به دو دلیل این را نمی پسندیدند. اول اینکه بسیار پیچیده بود و آنها سر در نمی اوردند! دوم اینکه اصلا مخالف اسلام و قران بودند چه رسد به اینکه بگویند اسلام معماری و مهندسی هم دارد. لذا در معماری مدرن طرحها اولا ساده شد! که به قول خودشان همه فهم باشد! و از پیچیدگی و راز آلودگی خارج گردید  لذا از خط مستقیم و شکل های مربع و مستطیل برای همه استفاده شد. و ثانیا از مفاهیم خالی شد. یعنی چه با دیدن خانه یاد خدا بیافتیم و یا قدرت و خلاقیت مذهبی را بیاد بیاوریم. در این بین حیات برای معماری اصیل بسیار سخت شد. زیرا برخلاف معماری صنعتی که تولید انبوه بود آنها تولید تکی یا منحصر به فرد بودند. یعنی هر خانه ای از ابتدا تا انتها یک پروژه خاص خودش بود و جای دیگری معمولا تقلید یا کپی برداری نمی شد. در حالیکه معماری صنعتی سعی داشت تمام هتل های دنیا را شبیه هم بسازد تا همه افرادی که به سفر می روند در مقصد هم احساس یکنواختی داشته باشند. انبوه سازی مسکن ضرورت یکنواختی طرح ها را یاد آور می شد. اما همین امر باعث زایش نوع سومی از معماری گشت: استفاده از روشهای صنعتی برای تولید انبوه قالب های سنتی مانند طرح های رومی یا اسلیمی.طبیعتا طرح های اسلیمی در ایران طرفدار داشت و طرحهای رومی در اروپا. اما گاهگاهی هم تداخل بوجود می آمد. برج آزادی در تهران را میتوان سرآغازی برای طرح های اسلیمی (اسلامی) دانست. که پیچیدگی های خاص خود را داشت نه به اندازه معماری صفوی پر رمز و راز بود و نه مانند معماری دوران پهلوی بی خاصیت و فاقد پیام. مانند شعر حافظ! هم آدم مشروبخوار از ان استقبال می کرد و هم افراد باتقوا. هم شاه ظالم بودجه آن را تامین کرد و از ان خوشش آمد و هم مردم. هنوز هم کسی به راز درون آن آگاهی ندارد. در حالیکه روح این معماری از شهیاد به ازادی رسید. و بیش از ۶۰سال است.

Crown Freedom Tower overthrown

 The symbol of the Freedom Tower or the former martyr in Tehran, designed by an Iranian and revolutionary engineer, shows a overthrown crown in the form of Islamic support, and the reason is that foreign engineers built the University of Tehran in the form of Hitler, or the broken railway and SAVAK in the form of S, and all this shows that architecture in itself encourages one culture and undermines another culture. For example, in Shiite mosques, the main designer of which was Sheikh Baha’i in the Safavid era, there is a dome and two walls. The minarets are praying like a human hand, and according to Shiite narrations, a person should always raise his hand during prayer so that it appears under his armpit and so-called goes higher. Therefore, all mosques, especially in Iran, accept and implement this plan. There are so many architectural details that it is said that Sheikh Baha summarized the 7 cities of love in the mosque, so that the main door is to ask for a concept or invite people to Wardo to pray. Its dome is mentioned from the outside, but from the inside it means seven blue skies that are above everyone. Altar comes from the word war meaning war. In the altar, the symbol of being heavenly and earthly is combined. Because it is stated in the Qur’an that Satan swore by the glory of God to surround man from the north, south, east and west (four sides). And God accepted! Someone asks Imam Sadegh (AS) then man is subjugated by Satan. He said: No, there is a way up and down. That is, man gets rid of Satan while praying (facing the sky) and prostrating (facing the earth). Finally, all these wonderful roles on the wall of existence, whoever does not think, was a role on the wall. But the enemies did not like this for two reasons. First, it was very complicated and they did not understand! Secondly, they were against Islam and the Qur’an at all, let alone saying that Islam also has architecture and engineering. Therefore, in modern architecture, the design was simplified first! That in their own words everyone understands! And got out of the complexity and mystery of pollution, so straight lines and square and rectangular shapes were used for everyone. And secondly, it was empty of concepts. That is, whether we remember God by seeing the house or remember the power and creativity of religion. In the meantime, life became very difficult for the original architecture. Because unlike industrial architecture, which was mass-produced, they were single or unique. That is, each house was a project of its own from beginning to end, and elsewhere it was not usually imitated or copied. While industrial architecture tried to make all the hotels in the world similar so that all the people who travel feel the same in the destination. Housing massification reminded of the need for uniformity of plans. But this gave birth to a third type of architecture: the use of industrial methods to mass-produce traditional molds such as Roman or Islamic designs. Naturally, Islamic designs were popular in Iran and Roman designs in Europe. But there were occasional interferences. The Freedom Tower in Tehran can be considered the beginning of Islamic (Islamic) projects. Which had its own complexities, was not as mysterious as Safavid architecture, and not as uncharacteristic and messageless as the architecture of the Pahlavi era. Like Hafez’s poem! It was welcomed by both drinkers and pious people. Both the tyrant king funded it and the people liked it. No one still knows the secret inside. While the spirit of this architecture was liberated from martyrdom. And more than 60 years.

برج کراون الحریه أطیح به

 رمز برج الحریه أو الشهید السابق فی طهران ، صممه مهندس إیرانی وثوری ، یظهر تاجًا مقلوبًا على شکل دعم إسلامی ، والسبب أن المهندسین الأجانب قاموا ببناء جامعه طهران على شکل هتلر ، أو السکک الحدیدیه المکسوره والسافاک على شکل S ، وکل هذا یدل على أن العماره فی حد ذاتها تشجع ثقافه واحده وتقوض ثقافه أخرى. على سبیل المثال ، فی المساجد الشیعیه ، التی کان المصمم الرئیسی لها الشیخ البهائی فی العصر الصفوی ، توجد قبه وجداران. المآذن تصلی کید بشریه ، وبحسب الروایات الشیعیه یجب على الإنسان أن یرفع یده فی الصلاه حتى تظهر تحت إبطه وما یسمى أعلى. لذلک ، فإن جمیع المساجد ، وخاصه فی إیران ، تقبل وتنفذ هذه الخطه. هناک الکثیر من التفاصیل المعماریه التی یقال أن الشیخ بهاء لخص مدن الحب السبع فی المسجد ، بحیث یکون الباب الرئیسی هو طلب مفهوم أو دعوه الناس إلى واردو للصلاه. قُبَّته مذکوره من الخارج ، لکن من الداخل تعنی سبع سماوات زرقاء فوق الجمیع. یأتی المذبح من کلمه حرب وتعنی الحرب. فی المذبح ، یتم الجمع بین رمز السماویه والأرضیه. لأنه جاء فی القرآن أن الشیطان أقسم بمجد الله أن یحیط بالإنسان من الشمال والجنوب والشرق والغرب (أربع جهات) ، وقبل الله! یسأل أحدهم الإمام الصادق (ع) فیخضع الإنسان من قبل الشیطان. قال: لا ، هناک طریق صعودا وهبوطا. أی أن الإنسان یتخلص من الشیطان وهو یصلی (مقابل السماء) ویسجد (مقابل الأرض). أخیرًا کل هذه الأدوار الرائعه على جدار الوجود ، من لا یفکر ، کانت دورًا على الحائط. لکن الأعداء لم یعجبهم ذلک لسببین. أولاً ، کان الأمر معقدًا للغایه ولم یفهموا! ثانیاً ، کانوا ضد الإسلام والقرآن على الإطلاق ، ناهیک عن القول إن للإسلام أیضًا العماره والهندسه. لذلک ، فی العماره الحدیثه ، تم تبسیط التصمیم أولاً! کل شخص یفهم بکلماتهم الخاصه! وخرجت من تعقید وغموض التلوث ، فاستخدمت الخطوط المستقیمه والأشکال المربعه والمستطیله للجمیع. وثانیاً ، کانت خالیه من المفاهیم. أی سواء تذکرنا الله برؤیه البیت أو نتذکر قوه الدین وإبداعه. فی غضون ذلک ، أصبحت الحیاه صعبه للغایه بالنسبه للعماره الأصلیه. لأنها على عکس العماره الصناعیه ، التی تم إنتاجها بکمیات کبیره ، کانت مفرده أو فریده من نوعها. أی أن کل منزل کان مشروعًا خاصًا به من البدایه إلى النهایه ، وفی أی مکان آخر لم یتم تقلیده أو نسخه عادهً. بینما حاولت العماره الصناعیه أن تجعل جمیع الفنادق فی العالم متشابهه بحیث یشعر جمیع الأشخاص الذین یسافرون بنفس الشیء فی الوجهه. ذکّر تکثیف المساکن بالحاجه إلى توحید الخطط. لکن هذا أدى إلى ظهور نوع ثالث من العماره: استخدام الأسالیب الصناعیه لإنتاج قوالب تقلیدیه على نطاق واسع مثل التصامیم الرومانیه أو الإسلامیه ، وبطبیعه الحال ، کانت التصامیم الإسلامیه شائعه فی إیران والتصامیم الرومانیه فی أوروبا. لکن کانت هناک تدخلات عرضیه. یمکن اعتبار برج الحریه فی طهران بدایه مشاریع إسلامیه (إسلامیه). التی کانت لها تعقیداتها الخاصه ، لم تکن غامضه مثل العماره الصفویه ، ولم تکن غیر معهود ولا فوضى مثل الهندسه المعماریه لعصر بهلوی. مثل قصیده حافظ! تم الترحیب به من قبل کل من شاربی وأتقیاء. قام کل من ملک الطاغیه بتمویلها وأحبها الناس. لا أحد یعرف السر فی الداخل. بینما تحررت روح هذه العماره من الاستشهاد. واکثر من ۶۰ عاما.

La Crown Freedom Tower è stata rovesciata

 Il simbolo della Freedom Tower o dell’ex martire di Teheran, progettato da un ingegnere iraniano e rivoluzionario, mostra una corona rovesciata sotto forma di sostegno islamico, e il motivo è che ingegneri stranieri hanno costruito l’Università di Teheran sotto forma di Hitler, o la ferrovia rotta e SAVAK sotto forma di S, e tutto ciò mostra che l’architettura in sé incoraggia una cultura e mina un’altra cultura. Ad esempio, nelle moschee sciite, il cui principale progettista era lo sceicco Baha’i nell’era safavide, c’è una cupola e due pareti. I minareti stanno pregando come una mano umana e, secondo le narrazioni sciite, una persona dovrebbe sempre alzare la mano durante la preghiera in modo che appaia sotto l’ascella e il cosiddetto salga più in alto. Pertanto, tutte le moschee, specialmente in Iran, accettano e attuano questo piano. Ci sono così tanti dettagli architettonici che si dice che lo sceicco Baha abbia riassunto le 7 città dell’amore nella moschea, così che la porta principale è per chiedere un concetto o invitare le persone a Wardo a pregare. La sua cupola è menzionata dall’esterno, ma dall’interno significa sette cieli blu che sono sopra tutti. Altare deriva dalla parola guerra che significa guerra. Nell’altare è combinato il simbolo dell’essere celeste e terreno. Perché è affermato nel Corano che Satana giurò per la gloria di Dio di circondare l’uomo da nord, sud, est e ovest (quattro lati) e Dio accettò! Qualcuno chiede all’Imam Sadegh (AS) allora l’uomo viene soggiogato da Satana. Ha detto: No, c’è un modo su e giù. Cioè, l’uomo si libera di Satana mentre prega (rivolto verso il cielo) e prostrato (rivolto verso la terra). Infine, tutti questi meravigliosi ruoli sul muro dell’esistenza, chi non pensa, era un ruolo sul muro. Ma ai nemici questo non piaceva per due ragioni. Primo, era molto complicato e loro non capivano! In secondo luogo, erano contro l’Islam e il Corano, per non parlare del fatto che l’Islam ha anche architettura e ingegneria. Pertanto, nell’architettura moderna, il design è stato prima semplificato! Che con le loro stesse parole tutti lo capiscono! E uscì dalla complessità e dal mistero dell’inquinamento, così le linee rette e le forme quadrate e rettangolari furono usate per tutti. E in secondo luogo, era vuoto di concetti. Cioè, se ricordiamo Dio vedendo la casa o ricordiamo il potere e la creatività della religione. Nel frattempo, la vita è diventata molto difficile per l’architettura originale. Perché a differenza dell’architettura industriale, che era prodotta in serie, erano singole o uniche. Cioè, ogni casa era un progetto a sé stante dall’inizio alla fine, e altrove di solito non veniva imitata o copiata. Mentre l’architettura industriale ha cercato di rendere simili tutti gli hotel del mondo in modo che tutte le persone che viaggiano si sentano allo stesso modo nella destinazione. La massificazione degli alloggi ha ricordato la necessità di uniformità dei piani. Ma questo ha dato vita a un terzo tipo di architettura: l’uso di metodi industriali per produrre in serie stampi tradizionali come i disegni romani o islamici.Naturalmente, i disegni islamici erano popolari in Iran e i disegni romani in Europa. Ma ci sono state interferenze occasionali. La Freedom Tower a Teheran può essere considerata l’inizio di progetti islamici (islamici). Che aveva le sue complessità, non era così misteriosa come l’architettura safavide, e non così insolita e senza messaggi come l’architettura dell’era Pahlavi. Come la poesia di Hafez! Fu accolto sia da bevitori che da persone pie. Sia il re tiranno l’ha finanziata che la gente è piaciuta. Nessuno conosce ancora il segreto all’interno. Mentre lo spirito di questa architettura è stato liberato dal martirio. E più di 60 anni.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از حفظ حجاب

⭕️ فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و #حجاب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *