خانه / جشنواره / نقض حاکمیت عراق توسط ترکیه و اقلیم

نقض حاکمیت عراق توسط ترکیه و اقلیم

 

در سال ۲۰۱۱، جنل انرژی با والارس ناتانیل روچیلد ادغام شد. این شرکت انگلیسی ترکی پس از ادغامِ ۲.۱ میلیارد دلاری، نام جنل انرژی را حفظ کرد.

سال بعد، یک توافق مخفی بر سر انرژی بین ترکیه و اقلیم کردستان منعقد شد تا فعالیت هایشان از دولت مرکزی در بغداد که طبق قانون اساسی مسئول تمام نفت عراق است پنهان بماند.
دو طرف توطئه کردند که خط لوله سنتی را دور بزنند و خط لوله خود را بسازند.

بنابراین می توانستند به طور مستقیم روزانه یک میلیون بشکه (در آن زمان، یک سوم تولید نفت عراق را از میدان های نفتی ژنل) به ترکیه صادر کنند.

گزارش شده بود که تا زمان ساخت خط لوله جدید، جنل انرژی روزانه ۵۰۰ کامیون را از طریق زمین به مرز ترکیه منتقل می کرد.

این طرحِ مدیرعامل سابق بریتیش پترولیوم که جنل انرژی را اداره می کرد که جنل انرژی را اداره می کرد، توسط شرکت های بزرگ نفتی ایالات متحده و دیگران دنبال شد و برنامه های کردها برای شکستن کنترل بغداد بر محموله¬های نفت از اقلیم کردستان را تقویت کرد.

نیروی محرکه این مانورها تصمیم اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه مبنی بر کاهش وابستگی کشورش به واردات نفت روسیه و ایران و جستجوی منابع ارزان‌تر بود.

در اوایل سال ۲۰۱۳، اردوغان با نچیروان بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان، توافق کرد که سهم ترکیه در نفت کردستان را افزایش داده و درباره شرایط خط لوله مستقیم به ترکیه مذاکره کند

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از حفظ حجاب

⭕️ فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و #حجاب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *