خانه / جشنواره / همه روستاها و شهرهای جهان از زکزاکی یاد بگیرند

همه روستاها و شهرهای جهان از زکزاکی یاد بگیرند

زنده | شیخ زکزاکی: در نیجریه، بازتابی از انقلاب اسلامی ایران بودیم/ وقتی که مردم، راهی برای انتخاب دارند، نظام اسلامی را انتخاب خواهند کرد/ برخی از فرزندانم را مقابل چشمانم به قتل رساندند

زنده | شیخ زکزاکی: در نیجریه، بازتابی از انقلاب اسلامی ایران بودیم/ وقتی که مردم، راهی برای انتخاب دارند، نظام اسلامی را انتخاب خواهند کرد/ برخی از فرزندانم را مقابل چشمانم به قتل رساندند

گفتگو زنده شیخ ابراهیم زکزاکی، دبیر کل جنبش اسلامی نیجریه و رهبر شیعیان این کشور دقایقی قبل آغاز شد.

العالم – ایران

شیخ ابراهیم زکزاکی در گفتگوی زنده با شبکه پرس توی که به شکل همزمان از شبکه خبری العالم نیز پخش می شود، گفت: در رشته اقتصاد دانشجو بودم و در جلسه های اسلامی هم شرکت می کردم و به گسترش تعالیم اسلامی تشویق می کردم، وقتی که دانشجوی دانشگاه بودیم ، فعالیت های اسلامی نیز داشتیم

وی افزود: در آن زمان شاهد آن بودیم که افکار انقلاب اسلامی در ایران، بعد از پیروزی انقلاب مشابه افکار ماست که دانشجوی دانشگاه بودیم.

دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه اظهار داشت: در نیجریه، بازتابی از انقلاب اسلامی ایران بودیم، اوضاع اجتماعی در نیجریه ادامه استعمار است، وقتی که مردم، راهی برای انتخاب دارند، نظام اسلامی را انتخاب خواهند کرد، ۹ سال را در زندان گذراندم که هفت سال از آن در دهه هشتاد قرن گذشته بود.

وی افزود: در دانشگاه در مناسبت های دینی شرکت می کردیم، مسئولان به شرکت کنندگان در این مراسم حمله ور می شدند، مسئولان به منزل من حمله ور شدند و بسیاری از حاضران در منزل و خارج از آن را به قتل رساندند.

شیخ زکزاکی خاطرنشان کرد: آن ها برخی از فرزندان من را مقابل چشمانم به قتل رساندند، آن ها به صورت کورکورانه شلیک می کردند، همسرم دراین حمله در منطقه المعده والفخذ زخمی شد و گلوله همچنان در بدن وی است.

دبیر کل جنبش اسلامی نیجریه یادآور شد: در بدنم گلوله هست و من اکنون از کم بینایی رنج می برم، همچنان تحت اوامر مسئولان نیجریه هستیم و حق نداریم درباره حمله ای که به ما شد، صحبت کنیم، خواهان تحقیق درباره کشتاری شدیم که مسئولان طی آن بیش از هزار نفر را کشتند، مسئولان به تخریب منازل و مدارس اقدام کردند.

شیخ زکزاکی افزود: مقامات تا به حال، تصمیمات دادگاه را اجرایی نکرده اند، آنها بیش از ۱۰۰ نفر از مجروحان را بازداشت کرده اند، دادگاه ژوئیه امسال به ماه حق داد که درخواست خسارت کنیم، مقامات نیجریه تا به امروز هیچ گونه خسارتی را به ما پرداخت نکرده اند، هنوز هم گلوله در بدن من و همسرم هست و برای درمان خواهان سفر به خارج از کشور شده ایم.

وی افزود: آنچه در ابوجا اتفاق افتاد، این بود که نیروهای نیجریه به راه پیمایی های نمادین برای بزرگداشت اربعین حسینی (ع) حمله کردند که بر اثر آن، ده‌ها نفر شهید و مجروح شدند، آمار شهدا و مجروحان تاکنون دقیقا مشخص نشده است و به زودی آنرا اعلام خواهیم کرد.

دبیر کل جنبش اسلامی نیجریه گفت: آنچه در ابوجا اتفاق افتاد، این بود که نیروهای نیجریه به راه پیمایی های نمادین برای بزرگداشت اربعین حسینی (ع) حمله کردند که بر اثر آن، ده‌ها نفر شهید و مجروح شدند، آمار شهدا و مجروحان تاکنون دقیقا مشخص نشده است و به زودی آنرا اعلام خواهیم کرد.

شیخ ابراهیم زکزاکی گفت: پیام امام حسین (ع) آشکار است و مفاداین پیام، پیروزی خون بر شمشیر است، مراسم عاشورا و اربعین حسینی ، تا ظهر صاحب الزمان (عج) ادامه خواهد یافت.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از حفظ حجاب

⭕️ فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و #حجاب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *