خانه / جشنواره / الفقر فخری

الفقر فخری

❗️یادش بخیر زمان شاه❗️

🔹روزگاری فروش نفت ما روزی ۶ میلیون بشکه بود و جمعیت ایران حدود ۳۵ میلون نفر یعنی درآمد نفتی ایران به ازای هر ایرانی ۶ برابر درآمد فعلی بود.

❗️آن روز ها با وجود آن درآمد بالای نفتی، زندگی مردم آنطور نبود که خانواده ها بتوانند هزینه تحصیل فرزندان را تا پایان دانشگاه به عهده بگیرند برای همین اکثر پسران از حدود ۱۵ سالگی باید برای تامین مخارج خودشان مشغول به کاری می شدند و دختران هم زود شوهر داده میشدند و خرج شان جدا می شد.

🔺آن روز ها اکثر مردم دوچرخه و موتور سیکلت داشتند و مثل امروز ،نه اینقدر همه جا اتوبان داشتیم و نه اینقدر ماشین!!

❌در خانه ها هم اینقدر زندگی ماشینی نبود و کسی ماشین لباسشویی ، جاروبرقی ، اجاق گاز چند شعله و یخچال فریزر و چرخ گوشت و ال سی دی و مبلمان و از این چیزها نداشت و زندگی ها ساده و بسیار کم خرج بود .

🔸مثل امروز نبود که درکنار همه ی هزینه ها بخواهی هزینه قبض برق و گاز و تلفن و شارژ اینترنت و بنزین و … را بدهی.

❌آن روز ها اینقدر میوه فروشی و فروشگاه مواد غذایی در محله ها نبود و هر محل معمولا یک فروشگاه داشت، چون مردم مثل امروز اهل بخور بخور نبودند و مجبور بودند فقط نیاز های اصلی را تامین کنند.

 

🚌مردم شاید هر ۱۰ سال یک سفر تفریحی یا زیارتی میرفتند و مثل امروز نبود که گاهی هر سال دو سه مسافرت می روند.

💢آن روزها شهرها اینقدر رنگارنگ نبودند و هر شهر چند خیابان اصلی داشت و همه ی کوچه های خاکی بودند.

❌لباس ها اینقدر رنگارنگ نبود و مردم سالی یک دست لباس می خریدند که البته عده زیادی، همان سالی یک بار را هم نمی توانستند بخرند و دو سه سال را با یک لباس سر می کردند.

❗️بسیاری از مردم در خانه هایی زندگی می کردند که در آن چند خانوار مستقر بودند و هر خانواده یک اتاق داشت.

🎭بچه ها معولا اسباب بازی آنچنانی نداشتند، گاهی یک عروسک که مادر با پارچه درست کرده بود یا یک ماشین پلاستیکی ساده… کسی فکرش را نمی‌کرد که روزگاری هم بیاید که در هر خانه یک کمد پر از اسباب بازی های رنگارنگ باشد.

🌀خلاصه زندگی ها در نهایت قناعت و سادگی بود چون به غیر از این روش نمیشد گذران امور کرد.

♻️امروز همه چیز عوض شده ولی عده ای هستند که میگویند یادش بخیر زمان شاه!!!

⭕️بلی یادش بخیر چون آن روزها تحریم نبودیم و می توانستیم روزی ۶ میلیون بشکه نفت بفروشیم.

🔵آن روزها مردم از جایی جز سفره های خودشان خبر نداشتند و مثل امروز نبود که وقتی اختلاسی میشود، خبرش در سرتا سر کشور بپیچد.

📢اصلا مملکت شاه داشت و این فضولی ها به مردم ربطی نداشت. کسی هم دنبال این نبود که بداند مثلا آن درآمد هنگفت نفتی چه می شود؟!

⚠️آن روزها مردم از همه جا بی خبر بودند و آرامش داشتند.

‼️امروز است که مردم فهمیده اند با روزی دو سه میلیون بشکه نفت آن هم با ۸۰ میلیون جمعیت و در شرایط تحریم، می شود کشور را گلستان کرد و ریشه فقر را به یکباره خشکاند و برای همین است که مدام دنبال دزد میگردند تا بدانند این درآمد نفتی را چه کسی میدزدد ؟!

🔃اما اگر آن خدا نیامرز بود، نمی گذاشت اصلا آب در دل مردم تکان بخورد و فکرشان به این چیزها مشغول شود.

👌 پیشرفت همیشه هم خوب نیست بخصوص برای آنها که عقب ماندگی را برتری می دانند !

همین.

📌گله مندیم از کسانی که وقتی با مفسدین و قاتلان برخورد کنند اسمشان را جلاد میگذارند و جای جلاد و شهید را عوض می کنند و اگر هم برخورد کمتری شود زبانشان دراز است و میگویند اصلا برخورد نمیشود مملکت اسلامی نیست!

📌گله مندیم از کسانی که هم نوا با دشمن و انگلیسی ها دائم پیام های نا امید کننده می فرستند نسبت به سیاه نمایی کشورشان میفرستند و تا الان یکبار از این همه خوبی و بزرگی انقلاب و شهدا دم نزده اند و فقط در این مملکت میخورند و ادعا می کنند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از حفظ حجاب

⭕️ فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و #حجاب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *