خانه / جشنواره / پایگاه نیروهای آمریکایی

پایگاه نیروهای آمریکایی

حمله پهپادی به پایگاه نیروهای آمریکایی در فرودگاه اربیل عراق

شفقنا- یگان ضد تروریسم اقلیم کردستان از حمله به فرودگاه بین المللی مرکز این اقلیم واقع در شمال عراق به وسیله پهپاد بمب گذاری شده خبر می دهد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، شبکه خبری کُردزبان «رووداو» بامداد امروز (یک شنبه) اعلام کرد که فرودگاه بین المللی شهر اربیل، مرکز اقلیم کردستان هدف حمله قرار گرفته جایی که بر اساس اطلاعات اولیه، دست کم سه راکت به داخل فرودگاه اصابت کردند.

خبرنگار رووداو در اربیل در این باره گزارش داد که صدای انفجار بزرگ در نزدیکی فرودگاه بین المللی این شهر شنیده شده و مسئولان امنیتی نیز خبر حمله به شهر و شنیده شدن صدای مهیب را تایید کرده اند.

در همین حال، یکی از مسئولان سازمان امنیت اقلیم کردستان (آسایش) نیز در گفت و گو با این شبکه خبری تاکید کرد که نیروهای این سازمان در فرودگاه اربیل مستقر شده و در حال تحقیق درباره این حادثه هستند.

رووداو ضمن اعلام این که نیروهای امنیتی زیادی در نزدیکی فرودگاه مذکور حضور دارند و سرگرم تحقیق درباره این حادثه هستند، از «امید خوشناو»، استاندار اربیل نیز نقل کرد که مشغول خنثی سازی حمله به فرودگاه هستند.

این شبکه خبری در ادامه از اقدام کنسولگری آمریکا در اربیل در به صدا درآوردن آژیر هشدار پیش از حمله به فرودگاه بین المللی این شهر خبر داده و تاکید کرد که تاکنون مشخص نشده که آیا این یک حمله راکتی می باشد یا این که به وسیله هواپیمای بدون سرنشین انجام شده است.

شبکه خبری رووداو همچنین اعلام کرد که پروازهای فرودگاه بین المللی اربیل به صورت موقت به حالت تعلیف درآمده، برق اطراف فرودگاه قطع شده و نیروهای امنیتی نیز ورودی های آن را بستند.

با این حال، یگان ضد تروریسم اقلیم کردستان در بیانیه کوتاهی، ضمن تایید حمله به فرودگاه بین المللی اربیل به وسیله دو پهپاد بمب گذاری شده، تاکید کرد که این حمله هیچ گونه خسارت جانی در پی نداشته است.

ائتلاف بین المللی مدعی مبارزه با تروریسم به رهبری آمریکا نیز با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، اعلام کرد که دو پهپاد بمب گذاری شده پیش از آن که به اهداف خود در فرودگاه اربیل اصابت کنند، منفجر شدند.

سرلشکر «عبدالخالق طلعت»، نماینده وزارت امور داخلی و پیشمرگ اقلیم کردستان در فرماندهی عملیات مشترک عراق نیز در گفت و گوی تلفی با رووداو، ضمن اشاره به این که این چندمین بار است که به فرودگاه بین المللی اربیل حمله می شود و همانند حملات قبلی، این بار نیز نیروهای آمریکایی مستقر در بخش نظامی فرودگاه هدف قرار گرفتند، عنوان کرد که عاملان این حملات مشخص هستند و باید مسئولیت خود در قبال آن را اعلام کنند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از حفظ حجاب

⭕️ فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و #حجاب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *