خانه / جشنواره / تشکیل دولت مشروط به خروج نیروهای خارجی

تشکیل دولت مشروط به خروج نیروهای خارجی

خلای قدرت؛ طالبان اعلام تشکیل دولت را مشروط به خروج نیروهای خارجی کرد

شفقنا افغانستان_ رسانه‌های خارجی به نقل دو منبع گزارش داده که طالبان قبل از تکمیل خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، تشکیل دولت خود را اعلام نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع در طالبان گزارش داده‌است:” تصمیم گرفته شده در سایه حضور یک سرباز افغانستان هرگز تشکیل دولت را اعلام نخوایم کرد.”

یک منبع دیگر طالبان صحت آن را تایید کرده‌است.

به تازگی سهیل شاهین؛ عضو رهبری طالبان گفته‌است که ۳۱ آگوست (۹ سنبله) خط سرخ خروج نیروهای امریکایی از افغانستان به شمار می‌رود و هر گونه تمدید این موعد زمانی، ادامه اشغال است.

شاهین در گفتگو با شبکه انگلیسی اسکای‌نیوز گفته‌است که جو بایدن؛ رییس جمهوری امریکا اعلام کرده‌است که ۳۱ آگوست همه نیروهای نظامی کشورش از افغانستان خارج خواهند شد؛ با این وجود اگر این زمان را تمدید کند این مساله به این معنا است که آن‌ها (زمان) اشغال این کشور را تمدید کرده‌اند.

وی در ادامه گفته‌است : «اگر امریکا و یا انگلیس برای ادامه روند خروج زمان بیش‌تری را درخواست کنند، پاسخ خیر خواهد بود و یا این‌که عواقبی در انتظارشان خواهد بود.»

این در حالی است که قرار است سران کشورهای گروه هفت، فردا سه‌شنبه، ۲ سنبله در یک جلسه اضطراری در مورد وضعیت افغانستان گفتگو کنند و ‌انتظار می‌رود بوریس جانسون؛ نخست‌وزیر بریتانیا از امریکا بخواهد که خروج باقی‌مانده نیروهای خود از افغانستان را به تعویق بیاندازد تا افراد بیش‌تری بتوانند از کابل خارج شوند.

در عین حال، جو بایدن؛ رییس جمهوری‌ امریکا هم گفته‌است که شاید حضور نیروهای امریکایی در افغانستان به دلیل تخلیه شهروندان امریکایی و پناهجویان افغان از میدان هوایی کابل تمدید شود.

در حال حاضر بیش از شش هزار نظامی امریکایی و بریتانیایی در میدان هوایی کابل مستقر هستند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

اسکار اسلامی

سینمای نجیب ایران در یافتن راه خود با سنگلاخ های عظیم و چالش های بزرگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *