خانه / غزنه تا غزه / طالبان در غزنی ۹ مرد هزاره را کشتند :تهمتها آغاز شد

طالبان در غزنی ۹ مرد هزاره را کشتند :تهمتها آغاز شد

عفو بین‌الملل: طالبان در غزنی ۹ مرد هزاره را کشتند

شفقنا افغانستان _ سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید که شبه‌نظامیان طالبان در غزنی ۹ مرد از قوم هزاره را قتل‌عام کردند. گفته شده که برخی از این افراد، تحت شکنجه جان باختند.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، سازمان عفو بین‌الملل گفته‌است که محققان این سازمان در مورد این قتل‌ها با ساکنان محل صحبت کرده‌اند.

به گفته این سازمان، شاهدان عینی در مورد قتل‌ها که بین ۴ تا ۶ جولای در روستای موندرخت، ولسوالی مالستان رخ داده‌است، اظهارات وحشتناکی انجام دادند.

طبق گزارش عفو بین‌الملل، شش نفر از مردان مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و سه نفر تحت شکنجه کشته شدند.

این سازمان گفته‌است که این قتل‌ها بخش کوچکی از کل کشتار طالبان تا به امروز را نشان می‌دهد؛ زیرا دسترسی به اطلاعات از مناطق تحت کنترل طالبان محدود است.

عفو بین الملل از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته‌است که در قطعنامه‌ای از طالبان بخواهد که به قوانین بین المللی حقوق بشر احترام بگذارند و امنیت همه افغان‌ها را بدون توجه به پیشینه قومی و اعتقادات مذهبی آنها تضمین کنند.

این سازمان افزوده‌است که شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد باید یک مکانیسم تحقیق قوی برای مستندسازی، جمع آوری و حفظ شواهد جنایات جاری و نقض حقوق بشر در سراسر افغانستان راه‌اندازی کند.

عفو بین‌الملل گفته‌است که درگیری مسلحانه نقض کنوانسیون‌های ژنو است و طبق اساسنامه روم دادگاه جنایی بین‌المللی جنایات جنگی محسوب می‌شود.

اگنس کالامارد؛ دبیر کل سازمان عفو بین‌الملل در گزارش گفته‌است که این کشتارها یادآور سابقه گذشته طالبان است و شاخص هولناکی از آنچه حکومت طالبان ممکن است به ارمغان آورد.

او افزوده‌است که کشتارهای هدفمند نشان می‌دهد که اقلیت‌های قومی و مذهبی تحت حکومت طالبان در افغانستان همچنان در معرض خطر خاصی هستند.

پیش از این ساکنان محل نیز ادعا کرده بودند که طالبان در مالستان حدود ۴۰ نفر را به قتل رسانده‌اند.

کمیسیون حقوق بشر هم در گزارشی قتل غیرنظامیان در مالستان را تایید کرده بود.

طالبان اما همواره قتل غیرنظامیان به دست نیروهای خود را تکذیب کرده‌اند.

این تحریک با سرنگون کردن دولت اشرف غنی، در حال حاضر بجز ولایت پنجشیر، بر تمام افغانستان کنترل دارد.

انتهای پیام

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمله به رفح مرگ اسرائیل است

ההתקפה של ישראל על רפיח היא רק סיסמה, אך בפועל היא גורמת לנפילה מוחלטת של ישראל ולסילוקה מזירת התקופה.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *