خانه / جشنواره / اهل سنت دوستدار اهل بیت (ع) هستند

اهل سنت دوستدار اهل بیت (ع) هستند

امام جمعه پاوه: اهل سنت اورامانات دوستدار اهل بیت (ع) هستند

کرمانشاه – ایرنا – امام جمعه پاوه گفت: مردم اهل سنت شافعی مذهب منطقه اورامانات، محب و دوستدار خاندان و اهل بیت پیامبر (ص) هستند.

به گزارش ایرنا، ماموستا مُلا «قادر قادری» در خطبه های نماز جمعه این هفته پاوه که با رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد، افزود: هر چند مردم این منطقه برخی آداب و رسوم خاص را در ماه محرم انجام نمی دهند اما برای اهل بیت و ماه محرم و تاسوعا و عاشورا احترام خاصی قائل هستند.

وی خطاب به مردم این دیار افزود: ادب، اخلاق اسلامی و فرهنگ والای مردم این دیار حکم می کند همچون گذشته در این ایام به احترام اهل بیت پیامبر (ص) از انجام برخی برنامه ها و کارها پرهیز نمائیم.

ماموستا قادری ادامه داد: ماموریت و رسالت تمام پیامبران و سفیران الهی دعوت به توحید و خداپرستی، ایمان به آخرت و همکاری و همدلی با یکدیگر بوده است و این باید همچنان سرلوحه زندگی امروز ما باشد.

امام جمعه پاوه با بیان اینکه از صدر اسلام تاکنون دعوت به دین و تبلیغ آن با مشکل مواجه بوده است، گفت: اگر تبلیغ و دعوت به دین با صبر و تحمل و عقلانیت و حکمت همراه نباشد با مشکل مواجه خواهیم بود.

ماموستا قادری اظهار داشت: دعوت به دین و تبلیغ برای آن در عصر حاضر از همه عصرها سنگین تر است چرا که با برگزاری هر نشست دینی ، ارائه هر خطابه و پیامی ، بلافاصله در مقابل هزاران پیام و نوشته در بستر فضای مجازی منتشر می شود.

وی تصریح کرد: با بررسی رویدادهای جامعه اسلامی متوجه می شویم اوضاع بسیار نگران کننده است و حتی علما و روحانیون به دلیل عدم هماهنگی، به مخالفت و مقابله با هم می پردازند.

خطیب جمعه پاوه اضافه کرد: دین اسلام دین سلامت ، محبت و آرامش است و امروز به دلیل تبلیغ و اقدام نادرست شاهد آن هستیم مردم از اسلام هراس دارند.

ماموستا قادری افزود: جامعه امروز مسلمانان به افراد و خطیبانی محمدی (ص) نیاز دارد تا مردم بیشتر بیدار شوند و به یاری همنوعان مسلمان بشتابند .

امام جمعه پاوه تصریح کرد: کرونا در روزهای اخیر اوج گرفته و این ناشی از بی توجهی مردم و ضعف برخی متولیان و مسئولان است و همه باید برای سلامتی خود و خانواده تلاش کنیم.

ماموستا قادری گفت: تبلغات منفی در خصوص تزریق واکسن کرونا زیاد است و مردم باید بیشتر دقت نظر داشته باشند و ضمن تزریق واکسن ، استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه های بهداشتی را در اولویت قرار دهند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۴۰ بیمار کرونایی در بیمارستان پاوه بستری هستند و ضرورت دارد مردم بیشتر دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

شهرستان مرزی پاوه با ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی استان کرمانشاه واقع شده است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

روزمعلم و شهادت استاد مطهری

بسم الله و سلام وعرض تبریک تقدیم به کسانی که به ما مفیدها آموختند🌴 امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *