خانه / تمدن پژوهی / طالبان که مسلمان نیستند

طالبان که مسلمان نیستند

سقوط مراکز ولایت‌های زابل و لوگر به دست طالبان که مسلمان نیستند زیرا در ماه محرم که از ماههای حرام است مثل یزید جنگ شروع کرده اند و مثل آل سعود ادامه می دهند۱۷ولایت از ۳۴ ولایت در اختیار طالبان به معنی نیمی از قدرت

شفقناافغانستان-گروه تروریستی طالبان مرکز دو ولایت دیگر از کشور را امروز تصرف کردند. و درگیری‌های در این مراکز ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری شفقناافغانستان، جنگجویان گروه طالبان مرکز اداری ولایت زابل افغانستان را که در این کشور واقع شده است، تصرف کردند.

عطا جان حق بیان رئیس شورای ولایتی زابل گفته است، که که شهر قلات مرکز ولایت زابل امروز به تصرف طالبان درآمد.

وی گفت، که مقامات در نزدیکترین اردوگاه نظامی هستند و خود را برای خروج آماده می کنند.

از سویی منابع محلی در ولایت لوگر نیز تأیید می‌کنند که طالبان وارد شهر پل‌علم، مرکز این ولایت شده و درگیری‌های میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان طالب جریان دارد.

این منبع محلی که نمی‌خواهد نامی از گرفته شود، به روزنامه‌ی صبح کابل، می‌گوید که جنگ‌جویان طالب امروز (جمعه، ۲۲ اسد) وارد شهر پل‌علم شده اند.

به گفته‌ی این منبع، در حال حاضر مقام ولایت و فرماندهی پلیس ولایت لوگر به دست طالبان افتاده است و درگیری در ریاست امنیت ملی و قطعه‌ی خاص این ولایت، جریان دارد.

این منبع می‌افزاید که به جز ولسوالی محمدآغه‌ی این ولایت، دیگر همه‌ی ولسوالی‌ها در اختیار طالبان قرار است.

ولایت لوگر در ۶۰ کیلومتری جنوب کابل موقعیت دارد و یکی از ولایت‌های ناامن کشور به شمار می‌رود.

پیش از این ولایت های هرات، قندهار، هلمند، ارزگان نیز به دست جنگجویان گروه طالبان افتاده بود.

یادآوری می کنیم، که در ماه های پسین درگیری ها میان نیروهای دولتی و جنگجویان گروه طالبان افزایش پیدا کرده و تاکنون ۱۵ ولایت افغانستان به دست گروه طالبان افتاده است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند

دستور به کاخ سفید

کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *