خانه / جشنواره / طالبان صدور بحران به ایران را ادامه می دهد

طالبان صدور بحران به ایران را ادامه می دهد

تشدید جنگ در ولایات غربی افغانستان؛ سرازیر شدن مردم جنگ‌زده به مناطق مرزی ایران

شفقناافغانستان – با تشدید درگیری‌های نظامی در غرب افغانستان، گروهی از مردم جنگ‌زده شبانه گریخته و به مناطق مرزی ایران پناه آورده‌اند.

وب‌سایت «اقتصاد آنلاین» که ویدئویی از ورود مردم جنگ‌زده منتشر کرده، نوشته است که در میان افرادی که وارد ایران شده‌اند «تعداد زیادی از مسئولین و نیروهای ارشد نظامی افغانستان» نیز حضور دارند.

مهاجران افغانستان شبانه از مرز میلک و گمشاد به ایران پناهنده می‌شوند. این مرزها به دست طالبان سقوط کرده و تجارت مرزی با افغانستان فعلا متوقف است.

رادیو آزادی نیز گزارش داده است که شهر هرات در شرق ایران «به تازگی شاهد جنگ و درگیری شدید بوده» است و نیروهای طالبان در مناطقی که تصرف کرده‌اند، «دست به کشتار غیرنظامیان و غارت و چپاول اموال مردم زده‌اند».

همزمان با آغاز روند خروج نظامیان خارجی از افغانستان طی ماه‌های اخیر، طالبان بخش گسترده‌ای از خاک افغانستان را تصرف کرده و در روزهای اخیر با هدف تصرف سه مرکز ولایات افغانستان از جمله لشکرگاه، هرات و قندهار این شهرها را محاصره کرده است.

نمایشگر ویدیو

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک

ایرج ستاری: شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳   جشنواره مستند رادیویی پژواک به ایستگاه پایانی رسید// …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *