خانه / جشنواره / تکبیر برعلیه طالبان و اشرف غنی

تکبیر برعلیه طالبان و اشرف غنی

انزجار از طالبان با نعره تکبیر؛ سخنگوی غنی و طالبان: «الله اکبر» شعار ما است

شفقنا افغانستان- در حالی که مردم در شماری از شهرهای کشور از جمله در کابل به علامت انزجار از طالبان در حمایت از نیروهای امنیتی شب هنگام بر بام‌های خانه‌شان شعار «الله اکبر» سردادن، طالبان مدعی هستند، این گروه بیست سال است که تحت این شعار «جهاد» کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، در پی حملات طالبان بر شهرهای بزرگ کشور، ابتدا مردم هرات در حمایت از نیروهای امنیتی علیه طالبان شب‌هنگام بر فراز بام‌ها شعار «الله ‌اکبر» سر دادند و سپس از این حرکت در کابل، بامیان و بادغیس و شماری از ولایات دیگر نیز تکرار شد.

ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان در واکنش به این حرکت، صبح امروز (چهارشنبه، ۱۳ اسد) در توییتی نوشته‌است که این گروه ۲۰ سال است که تحت شعار «الله اکبر با اشغال امریکایی و غلامان آن‌ها جهاد کرده‌اند».

او گفته‌است که «الله اکبر» شعار طالبان است و «این شعار غلامان امریکایی و سیکولرها نیست».

او در ادامه نوشته‌است: «ملت مسلمان ما از شعارهای کاذب هراس ندارند، با غلامان به خاطر الله حساب کتاب خواهد شد.»

در پی حمله شدید طالبان بر شهر هرات، ساکنان این ولایت به نشانه قیام علیه این گروه، شعار الله اکبر سر دادند.

مقام‌های حکومتی و چهر‌ه‌های سیاسی از این حرکت استقبال کرده و از طالبان خواسته‌اند که حرکت‌های مردمی علیه آن گروه را جدی بگیرند.

حامد کرزی؛ رییس جمهوری پیشین این حرکت را نشانه بیزاری مردم از جنگ «تحمیلی بیگانه» و قیام علیه این جنگ دانسته و از طالبان خواسته‌است که حرکت خودجوش مردمی را یک هشدار جدی بدانند و از جنگ دست بکشند.

دفتر مطبوعاتی رییس جمهوری پیشین، در اعلامیه‌ای گفته‌است که کرزی «طنین با صلابت صداهای تکبیر مردم هرات را نشانه آشکار بیزاری مردم افغانستان از جنگ تحمیلی بیگانه در کشور و شکل‌گرفتن یک قیام ملی علیه آن می‌داند».

کرزی گفته‌است طالبان باید این حرکت خودجوش مردمی را یک هشدار جدی دانسته و از ادامه جنگ، کشتار و تخریب خانه‌ها، قریه‌ها و زیربناهای مردم افغانستان دست بردارند و صلح کنند.

پیشینه این حرکت به قیام مردم علیه حکومت کمونیستی وقت و تجاوز شوری به افغانستان بر می‌گردد.

مردم کابل در شب سوم حوت ۱۳۵۸ و حدود ۲ ماه پس از تجاوز شوروی به خاک افغانستان، بر بام‌های خانه‌های شان رفتند و نعره «الله اکبر» سردادند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

Ahmad Mahini

Marg bar Israel

I want from all my students in USA and Europe to speak persian من از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *