خانه / تمدن پژوهی / صوری بودن خروج نظامیان آمریکایی

صوری بودن خروج نظامیان آمریکایی

هشدار مقاومت عراق به صوری بودن خروج نظامیان آمریکایی

مقاومت عراق درباره صوری بودن موضوع عقب نشینی نیرو‌های رزمی آمریکا از عراق هشدار داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی العالم؛ مقاومت عراق درباره صوری بودن موضوع عقب نشینی نیرو‌های رزمی آمریکا از عراق هشدار داد و تاکید کرد مواضع مقاومت واضح است و اگر خروج نیرو‌های رزمی صوری باشد، مواضع لازم را اتخاذ خواهد کرد.
هیئت مقاومت عراق اعلام کرد خواسته‌های آن درباره آزادی عراق از دست اشغالگران و تحقق حاکمیت این کشور و بی نیازی کشور به هرگونه نیروی بیگانه تحت هر عنوان، کاملا واضح است.

مقاومت عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد گروه‌های مقاومت تا خروج واقعی (اشغالگران آمریکایی از کشور) در آمادگی کامل به سر می‌برند.
گروه‌های مقاومت عراق تهدید کردند در صورتی که خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق صوری باشد، اقدامات قاطعی در این زمینه اتخاذ خواهند کرد.
هیئت مقاومت عراق، بیانیه گفتگو‌های راهبردی آمریکا و عراق را مبهم دانست و تاکید کرد تبدیل مأموریت نیرو‌های آمریکایی از رزمی به استشاری به معنای اقدامی فریبکارانه برای ادامه حضور اشغالگران در عراق است.
حیدر سلطان خبرنگار شبکه در عراق در گزارشی با اشاره به این که گروه‌های مقاومت اسلامی عراق در بیانیه خود چند سوال درباره ادعا‌های آمریکا درباره خارج کردن نیرو‌های رزمی خود از عراق تا پایان سال ۲۰۲۱ مطرح کرده است افزود در بیانیه کمیته هماهنگی گروه‌های فلسطینی آمده است آمریکا مثل همیشه درباره خروج از عراق دروغ می‌گوید و برخی طرف‌های داخلی عراقی (فؤاد حسین وزیر امور خارجه) نیز با تاکید بر این که نیرو‌های آمریکایی در عراق مستشار هستند، بر حضور نیرو‌های رزمی این کشور در عراق سرپوش می‌گذارند؛ بنابراین وقتی آسمان عراق را به بهانه امور استشاری و آموزشی تحت اشغال و سیطره خود دارند، عقب نشینی آن‌ها از عراق معنا و مفهومی ندارد.
قاسم التمیمی کارشناس مسائل سیاسی گفت گمان می‌کنم این توافقنامه شکننده است و خیلی دوام نخواهد آورد، زیرا آمریکا هیچگاه به توافقنامه‌هایی که امضا می‌کند عمل نمی‌کند و آن‌ها را رعایت نمی‌کند، بر همین اساس امضا کردن توافق با کسی که برای حرف و امضای خود ارزشی قائل نیست، هیچ فایده‌ای ندارد و نتیجه‌ای به دنبال نخواهد داشت؛ بنابراین به نظر شخص من این توافقنامه بسیار شکننده است.
در ادامه گزارش آمده است برخی طرف‌ها این سوال را مطرح می‌کنند که وجود مستشاران آمریکایی به جز نفوذ بر ساختار امنیتی عراق و جاسوسی از آن و حمله به نیرو‌های امنیتی و سازمان بسیج مردمی، چه فایده‌ای دارد؟ در گفتگو‌های راهبردی اخیر بین آمریکا و عراق، تجاوزات اخیر آمریکا به حق حاکمیت عراق در هوا و زمین هیچ اشاره‌ای نشد. گروه‌های مقاومت عراق بر آمادگی کامل خود تا عقب نشینی واقعی آمریکا از عراق تاکید می‌کنند و اگر عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی از عراق صوری باشد در اتخاذ مواضع لازم تردیدی به خود راه نخواهند داد و هرگونه پرواز آمریکا در آسمان عراق، تجاوزکارانه به شمار می‌رود و با آن برخورد مناسب خواهد شد.
در پایان گزارش آمده است ناظران و کارشناسان معتقدند در گفتگو‌های راهبردی اخیر بین آمریکا و عراق درباره عقب نشینی نیرو‌های رزمی این کشور از عراق تا پایان امسال، به موضوعات اساسی از جمله مسائل مربوط به سرنوشت پایگاه‌های نظامی آمریکایی و حاکمیت عراق بر حریم هوایی خود پرداخته نشده است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

ترافيك گرسنه ها و بيكار ها و ندار ها!

ترافیک گرسنه ها و بیکار ها و ندار ها!

آیا ترافیک سنگین جاده ها نشان بی پولی ، بیکاری ، فقر و گرسنگی مردم ایران است؟ آیا اینها فقط تعداد انگشت شماری هستند؟ خط فقر کجاست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *