خانه / جشنواره / حکم منافقین جنگ است

حکم منافقین جنگ است

🌺 حرکات امام علیهم السلام برای تشکیل حکومت اسلامی. انسان ۲۵۰ ساله 🌺 ( ۴ )

مروری بر دوران اباعبدالله.

راهها و وسائل مقابله با خطراتی که اسلام را تهدید می کند، در خود این مجموعه کار گذاشته شده است. خداوند متعال با پیش بینی این خطرات، راه مقابله به آنها را در خود شریعت اسلام به انسان مومن آموخته است.
دو خطر، اسلام را تهدید می کند: خطر خارجی و خطر اضمحلال داخلی.
دشمن خارجی با انواع سلاحها، همهء بنیاد و بینش و عقیده و فرهنگ جامعهء دیگر را مورد هدف قرار می‌دهد. این دشمن بیرون از مرزهاست، اما کسانیکه در داخل با نظام حاکم مخالف هستند و در براندازی آن همه جور تلاشی را بکار می گیرند هم دشمن خارجی به حساب می آیند چون غریبه اند و بیگانه.

اما دشمن داخلی، خودیهایی هستند، که با نفس نظام حاکم بر جامعه مخالفت ندارند اما معمولا خستگیها، زرق و برق دنیا، اشتباه در تشخیص درست از نادرست و امثالهم آنها را با نظام، مخالف می کند که خطر اینها به مراتب بیش از خطر بیگانگان است.

راه مبارزه با دشمن خارجی، یعنی خارج از مرزها و منافقین، یعنی کسیکه می خواهد با بی اعتقادی و دشمنی با نظام حاکم به آن هجوم بیاورد، در شریعت اسلام جهاد است. جاهد الکفار و المنافقین. ۷۳ توبه.
و برای مقابله با دشمن داخلی هم، باید به تعالیم اخلاقی اسلام رجوع کنیم تا حقیقت دنیا را بشناسیم و به آنان هم معرفی کنیم. اینست راه مبارزه با دشمن داخلی.
چنانکه بیشتر کلام حضرت امیر، در بارهء زهد و تقواست و نفی و تحقیر دنیا.

✨ اما جبههء مقابل اباعبدالله:

آنزمان هر دو جبهه در مقابل اباعبدالله صف آرایی کرده بودند لذا نبرد امام حسین، یک نبرد تمام عیار است. و ایشان باید در مقابل هر دو جبهه می ایستاد در نتیجه واقعهء عاشورا الگویی است برای مقابله در هر دو جبهه. حکومت فاسد و دنیا طلب ‌که کاملا خلاف جهت آنچه پیامبر برای نجات انسان فرموده بود عمل می کرد و عموم مردم که بسمت همان فساد درونی حرکت کرده بودند.

در حقیقت در آنزمان، اشرافیت که بدست توانای پیامبر قلع و قمع شده بود، حالا به شکل یک طبقهء اشرافی جدید در دنیای اسلام بوجود آمده بود. ثروت و سرمایه فقط متعلق بود به نور چشمیهای اسلام. این روش یکدهه بعد از رحلت پیامبر آغاز شد و رشد کرد. مثلا بهره مندی سابقه داران اسلام از بیت المال، بیشتر از عموم مردم بود و این یک امتیاز محسوب میشد. و این رویه در زمان خلیفهء سوم به جایی رسیده بود که برجستگان صحابی پیامبر، جزو بزرگترین سرمایه داران بودند. اینها همانهایی بودند که در ۵ سال خلافت حضرت امیر مقابل او ایستادند و نتوانستند عدالتخواهی ایشان را تاب بیاورند. و به اینصورت دستگاه از درون فاسد شده بود. این همان آقازادگی است که امروز در کشور مطرح می باشد.

اما بعد: حرکت چندماهه امام حسین برای مقابله با فساد از زمان خروج ایشان از مدینه بسمت مکه آغاز شد و تا به شهادت آن بزرگوار در کربلا ادامه داشت.
صدها بلکه هزاران درس میتوان از این حرکت بی نظیر آموخت.

/ ادامه در پیغام فردا إن شاءالله/

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

Ahmad Mahini

Marg bar Israel

I want from all my students in USA and Europe to speak persian من از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *