خانه / جشنواره / نصب نیروگاه های خورشیدی

نصب نیروگاه های خورشیدی

مشارکت مجتمع های مسکونی شمال تهران جهت نصب نیروگاه های خورشیدی
نیروگاه های خورشیدی با مشارکت سازندگان منطقه یک در مجتمع های مسکونی شمال تهران نصب می شود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، آسیه اقدسی رئیس اداره محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری این منطقه در نشست مشترک با جمعی از سازندگان شمال تهران که با حضور مدیران اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، نمایندگان شهرسازی اداره کل محیط زیست و همچنین شهرسازی منطقه یک برگزار شد اظهار داشت: با توجه به مصرف روز افزون سوخت های فسیلی و آلودگی های محیطی نیاز به توسعه و احداث نیروگاه های خورشیدی در سطح شهر بیش از گذشته احساس می شود چرا که به حل مشکلات آلودگی های زیست محیطی کمک قابل ملاحظه ای می کند.
او محوریت این جلسه را رفع موانع در استفاده از انرژی های تجدید پذیر در مجتمع های مسکونی جهت تامین قسمتی از برق مصرفی دانست و گفت: در این جلسه به لزوم بهره وری و رعایت استانداردها در استفاده از پنل های خورشیدی در سازه های شمال تهران پرداخته و از سازندگان خواسته شد برای کاهش مصرف انرژی، مجتمع های خود را به نیروگاه خورشیدی مجهز کنند.
اقدسی تصریح کرد: شهرداری منطقه یک در راستای اجرای بهینه این طرح آماده ارائه مشاوره و راهنمایی های لازم به متقاضیان است تا مجتمع های مسکونی منطقه یک بتوانند مصرف انرژی را کاهش دهند.
همچنین

اجرای ۶ هزار متر مربع نقاشی اماکن گردشگری بر دیواره های خاکستری شمال تهران

نقاشی اماکن گردشگری منطقه یک تهران با بهره گیری از رنگ های زنده، شاد و مفرح بر روی ۶ هزار متر مربع از دیواره های خاکستری شمال تهران اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، راضیه کمانی رئیس اداره زیبا سازی شهرداری این منطقه ضمن اعلام خبر فوق افزود:  پروژه نقاشی دیواری محله درکه به متراژ ۶ هزار متر مربع در محدوده خیابان درکه تا خیابان شاه حسینی بر دیواره جنوبی دانشگاه شهید بهشتی با همکاری دانشجویان رشته هنر به اجرا در آمده است.

او موضوعات ایران، شعار تهران شهری برای همه، شمیران نگین تهران و نماد و المان های زندگی شهری به صورت خلاصه و تجریدی را از جمله نقش هایی دانست که در طرح گنجانده شده است.

کمانی گفت: نقش ابنیه و بناهای تاریخی و فرهنگی، جاذبه های گردشگری منطقه یک و المان هایی همچون طاق ها و گنبدها، در و پنجره ها، محراب و… در این ترکیب جانمایی شده و استفاده از خط نستعلیق به عنوان اصیل ترین خط ایرانی و فرم و ترکیب سیاه مشق از نمودهای بارز این پروژه بوده است.

رییس زیباسازی شهرداری منطقه یک تصریح کرد: شعر زیبای حکیم ابوالقاسم فردوسی _ چو ایران نباشد تن من مباد…_ نیز  با سیاه مشق نستعلیق در انتهای طرح نقش بسته است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: نقاشی دیواری با محتوای تهران ۱۴۰۰ نیز به همت این اداره بر دیواره بزرگراه شهید آیت الله صدر در محدوده منطقه یک، اجرا شد.

وی اجرای نقاشی دیواری با عنوان نگارگذر  شمیران در بلوار رشیدالدین فضل ا…با بیش از ۲۰ قاب بنر از اماکن مذهبی، گردشگری، کاخ موزه ها، بوستان ها و همچنین نماد منطقه یک “شمیران نگین تهران” و شعار مدیریت شهری تهران “تهران شهری برای همه” و رنگ آمیزی لکه رنگی، نقاشی دیواری و خوشنویسی ویژه شهدای سلامت از طرح های مصوب تهران ۱۴۰۰، در محوطه درمانگاه شهرداری منطقه یک را از دیگر اقدامات اجرا شده در سطح منطقه یک دانست.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

اسکار اسلامی

سینمای نجیب ایران در یافتن راه خود با سنگلاخ های عظیم و چالش های بزرگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *