خانه / غزنه تا غزه / مجمع عمومی عادی انجمن علمی دفاع مقدس

مجمع عمومی عادی انجمن علمی دفاع مقدس

کتاب نذر کنیم…

“نذر کتاب، نذر اندیشه” طرح جهادی هبه و نذر کتاب به همت کتابخانه تخصصی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با همکاری گروه های جهادی در مناطق محروم با هدف تجهیز و راه اندازی کتابخانه در مناطق محروم و کم برخوردار کشور، راهیان نور و یادمان شهدا برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل موزه؛ در سال ۱۴۰۰ کتابخانه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از عموم شهروندان دعوت می کند تا کتاب های خود را با عناوین و موضوعات مختلف در هر رده سنی و ملزومات اداری مازاد بر نیاز خود شامل میز، صندلی، کتابخانه، رایانه قدیمی، پنکه، بخاری و کولر را جهت تجهیز و یا احداث کتابخانه در مناطق محروم و کم برخوردار، در اختیار کتابخانه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قرار دهند.
شایان ذکر است؛ علاقه مندان برای شرکت در این طرح می توانند تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ کتاب ها و ملزومات اداری خود را به آدرس “تهران، میدان ونک، بزرگراه حقانی، خیابان سرو، ضلع جنوبی ایستگاه مترو شهید حقانی، موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، ساختمان مرکز همایش های بین المللی، طبقه منفی یک، کتابخانه.” ارسال کنند. بدیهی است مشارکت کنندگان طرح هبه کتاب، به عضویت رایگان سالانه کتابخانه تخصصی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در خواهند آمد و نیز موارد ارسالی در صورت نیاز به اصلاح، تعمیر شده و به مناطق محروم و کمتر برخوردار فرستاده می شود.
گفتنی است؛ برای اطلاع بیشتر از طرح “جهادی هبه و نذر کتاب” کتابخانه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می توانید با شماره تلفن ۸۸۶۵۷۰۲۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

فراخوان دعوت به “مجمع عمومی عادی انجمن علمی دفاع مقدس” منتشر شد

دکتر علی اصغر جعفری؛ نماینده هیئت موسس انجمن علمی دفاع مقدس ایران گفت: با هماهنگی و اخذ مجوز از کمیسیون انجمن علمی ایران در وزارت علوم و فناوری، اولین جلسه مجمع عمومی عادی انجمن علمی دفاع مقدس ایران چهارشنبه نهم تیرماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۰ مرکز همایش های بین المللی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدسبرگزار می شود.

دکتر سحر حمود؛ مدرس علوم اجتماعی:
سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی، شهید کل بشریت است

دکتر سحر حمود؛ استاد علوم اجتماعی از لبنان گفت: سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی، نه تنها شهید جمهوری اسلامی ایران، شهید مقاومت، شهید فلسطین است بلکه او شهید کل بشریت در برابر هژمونی تکفیری و آمریکایی است که با شهادتش به یک نمادی جهانی مبدل شد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل موزه؛ استاد علوم اجتماعی از لبنان در گفتگو با خبرنگار موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار داشت: زنان در جهان اسلام همواره نقش اساسی در همه جنبش ها و مقاومت ها در برابر ظلم و ستم داشته اند. آنها نقشها و وظایف بسیاری از جمله ایستادن در کنار مجاهدین از طریق فعالیتهای رسانه ای، پزشکی و تاکتیکی خود و همچنین (نقش مادری) در مقام تربیت مجاهدین داشته اند. نقش آنها را نباید در صحنه های سیاسی در حمایت از مقاومت، استقلال، حاکمیت، مقابله با سلطه و اشغال فراموش کنید.
وی افزود: باید گفت زنان ایرانی همچون بسیاری از زنان لبنانی، فلسطینی، یمنی و… در این زمینه الگو هستند، زنان اولین حامی مردان در خط جهاد و ضامن تداوم جهاد آنان از طریق مدیریت خانواده در غیاب مردان و تقویت روحیه مقاومت آنان نقش دارند.
دکتر حمود با اشاره به اهمیت نقش زنان در خط مقاومت برابر فرهنگ های ضد غربی عنوان کرد: برخی کشورها با حمله به حجاب و تضعیف اهمیت اجتماعی آن در خانواده، زنان را با خطرناک ترین اشکال افراط گرایی و کفرگویی روبرو کرده اند. این همان جنگی که از طریق رسانه های غربی با آن روبرو هستیم و با انتشارعقاید ضد دینی فضای عمومی جوامع ما را مخدوش می کنند.
مدرس علوم اجتماعی لبنان بیان داشت: امروزه زنان در تلاشند تا هویت اسلامی شان را در برابر فرهنگ نادرست افکار عمومی حفظ کنند. این بدان معنی است که رسانه های دشمن برای نیل به اهداف شوم خود، افکارعمومی را به سمت موضوعاتی که جلوه واقعی اسلام را نمایان نمی کنند، منحرف می کنند؛ درحقیقت زنان اولین خط دفاعی اسلام و مقاومت بوده وهستند.
دکتر سحر حمود؛ استاد علوم اجتماعی لبنان اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران اصول نظام اصیل اجتماعی، سیاسی، فکری، اقتصاد اسلامی و چارچوب کلی محور مقاومت در جهان را شکل داد. این همان الگویی بود که جوانان مقاومت در دوره ای که تحت سلطه نا امیدی و سرخوردگی از جریان های غربی قرار داشتند، به آن نیاز داشتند. انقلاب اسلامی ایران الگوی اصیل و واقعی اسلام است که از هویت اسلامی و نه از خارج آن نشأت گرفت.
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران نقش اساسی در خط مقاومت، برابر ظلم و اشغال لبنان، فلسطین، سوریه و یمن دارد. به برکت جمهوری اسلامی ایران، سازمانهای چریکی اسلامی با روحیه ای سازمان یافته و جدید مبتنی بر الهامات امام خمینی (ره) شکل گرفتند. این امر علاوه بر کمک به توسعه فکری، فرهنگی، علمی و اجتماعی از طریق آموزش های سازمان یافته مهمترین کادرهای مجاهد در سپاه پاسداران، به مقاومت و حضور فعال مقاومت انجامید.
استاد علوم اجتماعی لبنان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران برای بسیاری از احزاب اسلامی، توازن نسبی نیرو در برابر اشغالگران ایجاد کرد و همواره پشتیبانی دائمی برای گروه های مقاومت بوده است. افتخار می کنم با مکانی متمدن به نام “موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس” آشنا شدم که تاریخ را به عطر شهادت، فرهنگ و اندیشه ترکیب کرده است. مکانی برای شکل گیری خاطره انجمنی که بنیانگذار انقلاب آزادگان و مستضعفین در کل جهان است.
دکتر حمود بیان کرد: تلاش و مجاهدت رزمندگان مقاومت و شهادت فرزندان اسلام در راه انقلاب مبارک اسلامی که عطر و بوی بخشش خود را در کل منطقه پخش کردند، نماد اسلام اصیل محمدی (ص) است.
وی در پایان گفت: اختصاص دادن بخشی از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نمایش حضور زنان قدرتمند ومجاهد ایران اسلامی در انقلاب و دوران دفاع مقدس به اهمیت نقش آنها در حفظ حافظه جمعی و حفظ میراث مقاومت و پیروزی بسیار ستودنی است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

La membresía de Palestina en las Naciones Unidas es definitiva y su veto no es válido, por lo que Israel siempre será destruido Ahmad Mahini, el candidato a la presidencia de Estados Unidos

چرا به قدس برویم

لماذا الذهاب إلى القدس؟ القدس هی القبله الأولى للمسلمین. وصلى هناک جمیع الأنبیاء. کما یجب على إسرائیل ألا تمنع الصلاه لأن أقسى الناس عند الله هو الذی یعرقل المسجد. ویجب إزالته. ولذلک فإن خطتنا هی أن یجتمع جمیع شعوب العالم فی بعلبک وبعد زیاره خوله بنت الحسین (ع) التوجه إلى القدس، وهی لا تبعد سوى ربع میل بالسیاره. ولکن لکی لا یلتمس العدو الصهیونی عذراً، سنسیر بلا معدات، وحتى بلا سلاح، وبلا مال، وسنذهب للحج، ووعدنا أن نزور بعلبک خلال ساعه واحده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *