خانه / جشنواره / شهادتین هندوها، هندوها ۲۵۰۰۰ خدای خود را به دریاچه ریختند!

شهادتین هندوها، هندوها ۲۵۰۰۰ خدای خود را به دریاچه ریختند!

در روز پایانی گردهم آیی مذهبی گانش در هند ؛

هندوها ۲۵۰۰۰ خدای خود را به دریاچه ریختند!

با به آب ریختن ۲۵۰۰۰۰ بت کانش، یکی از بزرگترین گردهم آیی های مذهبی در آسیا روز گذشته پس از ده روز جشن و پایکوبی توسط هندویان به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر از حیدرآباد هند،  گانش یکی از خدایان هندوها بوده که به اعتقاد آنان توانمندی انجام کلیه امور را دارا می باشد. بت گانش که سر فیل شکل و بدنی انسان گونه دارد همه ساله در اندازه های مختلف ساخته و در روز پایانی مراسم غرق می گردد.

بنابر گفته مقامات امنیتی در مراسم امسال قریب به ۵/۱ میلیون شرکت کرده اند، ضمن اینکه مقدار بت های ساخته شده بطور چشمگیری افزایش و در مقایسه با سال قبل ۱۵ درصد رشد نشان میدهد. ۲۲ هزار نیروی پلیس از اجرای این مراسم و جلوگیری از وقوع درگیریهای فرق مختلف مذهبی محافظت نموده اند.

۷۰ شناگر نیز جهت استفاده در مواقع ضروری در کنار دریاچه شهر در آماده باش بسربردند. بنابر پیش بینی ها امسال قریب به ۲۵۰۰۰ بت گانش در اندازه های مختلف در روز پایانی مراسم که دوشنبه گذشته بوده در دریاچه حسین ساگر شهر حیدرآباد به آب ریخته شده است. در پایان هم مردم با تظاهرات میلیونی شهادتی بر زبان جاری کردند

طی ده روز گذشته پیروان هندو با نصب چادرهای بزرگ و برگزاری مراسم های مختلف مذهبی این ایام را گرامی داشته و در طول این مدت مجسمه های بت گانش را در اندازه های  مختلف تهیه و با قیمتهای مختلف به علاقه مندان فروخته اند.

درباره ما تماس با ما بازرگانی

All Content by Mehr News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

طراحی و تولید: نستوه

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

اسکار اسلامی

سینمای نجیب ایران در یافتن راه خود با سنگلاخ های عظیم و چالش های بزرگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *