خانه / جشنواره / محکومیت آواره کردن ساکنان یک محله

محکومیت آواره کردن ساکنان یک محله

 تظاهرات فلسطینیان قدس

نیروهای رژیم صهیونیستی، عصر دیروز راهپیمایی اعتراضی در قدس را که در محکومیت آواره کردن ساکنان یک محله در این شهر اشغالی برگزار شد، سرکوب کردند.

 

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، شاهدان عینی اعلام کردند که نیروهای اشغالگر بمب‌های صوتی و گاز اشک‌آور را به سمت مشارکت‌کنندگان در این تظاهرات پرتاب می‌کردند که به زخمی شدن یک جوان فلسطینی منجر شد.

از سوی دیگر، خبرگزاری رسمی فلسطین( وفا) گزارش داد، ده‌ها فلسطینی با شرکت در این تظاهرات، مخالفت‌شان را با تصمیمات رژیم تل‌آویو اعلام و سیاست آواره کردن خانواده‌های ساکن محله “شیخ جراح” در قدس محکوم کردند.

این منبع افزود، مشارکت‌کنندگان خواستار گسترش مقاومت مردمی در محله شیخ جراح و اعلام همبستگی با ساکنان این محله شدند.

اهالی محله مذکور از سال ۱۹۷۲ با توطئه‌ای صهیونیستی مقابله می‌کنند که قصد بیرون کردن این خانواده‌ها از منازلشان را دارند. دادگاه رژیم صهیونیستی اخیرا به چند خانواده فلسطینی در محله شیخ جراح اعلام کرده تا دوم ماه جاری میلادی (امروز) باید منازل خود را که به نفع شهرک‌نشینان صهیونیست مصادره شده، تخلیه کنند و این مهلت برای تعداد دیگری از خانواده‌های فلسطینی تا ابتدای آگوست است.

فلسطینی‌ها به موجب توافقنامه‌ای که در سال ۱۹۶۵ میان دولت اردن و «آنروا» (آژانس امداد و کاریابی ویژه آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل) بسته شد مالک این زمین‌ها در قدس محسوب شده و منازل آنها توسط دولت اردن ساخته شد.

اما صهیونیست‌ها مدعی هستند زمینی که منازل فلسطینی‌ها در آن بنا شده قبلا متعلق به خانواده‌های یهودی بوده است. رژیم صهیونیستی اکنون با تبانی در دادگاه‌های قدس توانسته این ادعای دروغ خود را به کرسی بنشاند و صدها فلسطینی با آوارگی اجباری روبرو هستند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از حفظ حجاب

⭕️ فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و #حجاب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *