خانه / جشنواره / سلبریتی های چینی مجبور به حمایت از نسل کشی اویغورها
ایرانی ها ببینند و قراردا 25ساله را فسخ کنند

سلبریتی های چینی مجبور به حمایت از نسل کشی اویغورها

سی‌ان‌ان: سلبریتی‌های چینی نمی‌توانند از سیاست دور باشند

شفقنا- به نظر می‌رسد ساکت ماندن، دیگر یک گزینه برای افراد مشهور و سلبریتی‌های چینی نیست و آنها باید در مورد مسائل سیاسی به ویژه در حوزه استان مسلمان‌نشین سین‌کیانگ از حزب کمونیست این کشور حمایت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از سی‌ان‌ان؛ در چند روز گذشته مدل‌ها، خوانندگان و بازیگران مطرح چینی از سیاست‌های حزب کمونیست در استان سین کیانگ که مسلمانان اویغور در آن زندگی می‌کنند حمایت کرده و بسیاری از آنان با برندهای پوشاک و مد غربی قطع رابطه کرده‌اند. این درحالی است که غرب و چین بر سر رفتار چین با مسلمانان اویغور وارد چالش جدی شده و دو طرف مقامات و نهادهای یکدیگر را هدف تحریم قرار داده‌اند. چین به زندانی کردن یک میلیون مسلمان و آزار و اذیت آنها متهم است؛ اتهامی که بارها آن را رد کرده و گفته کمپ‌ها برای بیگاری نیستند و تنها به منظور آموزش عقیدتی و سیاسی و نیز جلوگیری از افراطی شدن افراد تاسیس شده‌اند.

با بالا گرفتن بحث تحریم کتان استان سین کیانگ و اتهام کار اجباری در این منطقه، بخشی از برندهای مشهور مد و پوشاک مانند H&M، نایکی، آدیداس، Calvin Klein و پوما اعلام کرده‌اند به دلیل شائبه کار اجباری در سین کیانگ از این استان پنبه وارد نمی‌کنند. این درحالی است که آمریکا سال گذشته همه محصولات تولیدشده در اردوگاه‌های کار اجباری این استان را تحریم کرده بود. با افزایش فشارها، ۳۰ سلبریتی مشهور چینی همکاری خود را با برندهای غربی لغو کرده‌اند که در میان آنها یک بازیگر مطرح اویغور به نام دلربا دلمراد نیز وجود دارد. بخش دیگری از افراد مشهور در چین نیز از هشتگ «من از پنبه سین کیانگ حمایت می‌کنم» هواداری کرده‌اند که بیش از ۵ میلیارد بار دیده شده است. به نظر می‌رسد سلبریتی‌های چینی به دلیل فشار افکار عمومی و حس ملی‌گرایی که در کشور وجود دارد مجبور هستند بر درآمد ناشی از همکاری با برندهای خارجی چشم بپوشند و وارد سیاست شوند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

اسکار اسلامی

سینمای نجیب ایران در یافتن راه خود با سنگلاخ های عظیم و چالش های بزرگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *